ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

«ΔΙΣΤΟΜΟΝ FT15»: Όταν η μαρτυρική κωμόπολη έγινε πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού

«ΔΙΣΤΟΜΟΝ FT15»: Όταν η μαρτυρική κωμόπολη έγινε πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού

Πλοίο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, πήρε το όνομα ”ΔΙΣΤΟΜΟΝ” αμέσως μετά τον λήξη του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, προς τιμήν των 228 σφαγιασθέντων κατοίκων της Μαρτυρικής Κωμόπολης της Βοιωτίας, η επέτειος του Ολοκαυτώματος της οποίας τιμήθηκε στις 10 Ιουνίου!

Το “Δίστομον ΦΤ15 – FT15” ήταν ένα αμερικανικής κατασκευής εξοπλισμένο με 4 πυροβόλα σκάφος 33 μέτρων, το οποίο κατά την διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου υπηρέτησε για περίπου 3 χρόνια στον Στόλο των ΗΠΑ, κυρίως στο μετωπο του Ειρηνικού με το διακριτικό <<USS APC75>>, για μικρές παράκτιες μεταφορές.

. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του εξειδικευμένου στο Ναυτικό δημοσιογράφου Ηλια Νταλούμη που έχει εκδώσει το εξαιρετικό βιβλίο «ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ 1826-2017», δόθηκε περί το τέλος του 1944 ή το 1945, όταν οι ΗΠΑ δάνεισαν συνολικά έξι (6) τέτοια πλοία στην Ελλάδα. Το 1952 η Ουάσιγκτον πούλησε το πλοίο στην Ελλάδα μέσω της διαδικασίας MDAP.Παροπλίστηκε το 1963, συμπληρώνοντας στον ελληνικό Στόλο 18 χρόνια ”θητείας” !

Στον Ελληνικό Στόλο χρησιμοποιήθηκε αρχικά σε επιχειρήσεις εκκαθάρισης ναρκοπεδίων στις ελληνικές θάλασσες – αφού ως ξύλινο δεν ”τραβούσε” νάρκες – και εν συνεχεία σε επιχειρήσεις του αδελφοκτόνου Εμφυλίου, ως πλοίο πόντισης σημαντήρων.Αργότερα- με πλευρικό αριθμό πλέον ΒΒ35- χρησιμοποιήθηκε για μεταφορές προσωπικού στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Μετά τον παροπλισμό του το 1963, έμεινε στην ”εφεδρεία” για 2 έτη, για να πουληθεί σε ιδιώτες το 1965, παίρνοντας το όνομα «Φανή».Τελικά διαλύθηκε στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας το 1973.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ- ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ο Τύπος του πλοίου ειναι ”Παράκτιο βοηθητικό APc–1”.

Η Ναυπήγησή του έγινε στα Ναυπηγεία W. A. Robinson Inc., Ipswich, Massachusetts, ΗΠΑ (συνολικά ναυπηγήθηκαν 89 τέτοια πλοία, κυρίως για το μετωπο του Ειρηνικού). Η έναρξη εργασιών εγινε στις 10.10.1942, η καθέλκυση:στις 03.05.1943, και η ένταξη στον Αμερικανικό Στόλο στις 27.08.1943.

Οι Διαστάσεις του είναι: 33.53×6.48×3.35 m.

Το Εκτόπισμα: 102 t κενό, 238 t με πλήρη φόρτο.

Η Πρόωσή του γινόταν με ένα κινητήρα diesel Atlas 6HM2124 με ισχύ 400 shp. και είχε ταχύτητα 10 κόμβους.

Ο Οπλισμός του αρχικά ήταν 4 Πυροβόλα των 20mm κι αργότερα 2 των 20mm.

Το Πλήρωμά του ήταν 25 άτομα ( βασικα 3 αξιωματικοί, 22 στρατευμένοι).

Στον πλευρικό αριθμό το αρχικό FT προέρχεται από Fleet Tender ήτοι Βοηθητικό Στόλου, και το ΒΒ – που πήρε αργότερα.

ΟΜΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ

Αυτή ειναι η ιστορία του πλοίου ”Δίστομον” και από την θέση αυτή μπορούμε να πούμε ότι το όνομα αυτο, με το βάρος του Ολοκαυτωματος αλλά και την φόρτιση από τον αγώνα Διεκδίκησης των Γερμανικών Οφειλών που έχουν κάνει οι κάτοικοί του. ίσως θα πρέπει να εξετασθεί να ξαναδοθεί σε ένα πολεμικό του Στόλου μας. Η διαταγή με την «Πολιτική Καθορισμού Ονομασίας Πλοίων ΠΝ».έχει σχετική πρόβλεψη.

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ «ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ 1826-2017»

Το βιβλίο«ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ 1826-2017» του Ηλία Νταλούμη (έκδοση Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος,2017) είναι μια καταγραφή των συνολικά 1059 πλοίων με τα οποία οι νεότεροι Έλληνες συγκρότησαν το Ναυτικό τους- από την εποχή του Αγώνα της Ανεξαρτησίας έως και πέρυσι που εκδόθηκε το βιβλιο.

Ο συγγραφέας μας παρουσιάζει όλη την εξέλιξη του πολεμικού στόλου μέχρι τις μέρες μας. με όλα τα πλοία τα οποία τα συνοδεύει με πολλές λεπτομέρειες και τεχνικά και ιστορικά στοιχεία.,παραλειπόμενα της θαλασσινής διαδρομής τους καθώς και η τόσο ελκυστική επεξήγηση της ονοματοδοσίας τους. Εκτός από τα καθαρά πολεμικά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, έχουν συμπεριληφθεί και πλοία που επιτάχτηκαν ή ναυλώθηκαν από αυτο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Όπως αναφέρεται στα εισαγωγικά του βιβλίου, η ιδέα να συγκροτηθεί ένα «Μητρώο» των πλοίων του Ναυτικού ανήκει στον αείμνηστο ναύαρχο Κωνσταντίνο Παΐζη, Πρόεδρο του Ναυτικού Μουσείου της Ελλάδος μέχρι το τέλος της ζωής του το 2002, ο οποίος είχε εκδώσει το αντίστοιχο «Τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού 1829–1999»- το τρέχον του Ηλ. Νταλούμη έχει εμπλουτιστεί και επεκταθεί χρονικά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.