Αύριο θα δούμε Grand Prix στην πίστα «Σουζούκα» της Ιαπωνίας (φωτό)

Αύριο θα δούμε Grand Prix στην πίστα «Σουζούκα» της Ιαπωνίας (φωτό)

Ο καιρός και η θερμοκρασία οδοστρώματος στην Ιαπωνία είναι πάντα απρόβλεπτα αυτή την εποχή. Και εδώ θα παίξει μεγάλο ρόλο ποια στρατηγική θα ακολουθήσει στην επιλογή της γόμας των ελαστικών, κάθε εργοστασιακή ομάδα. Οι ομάδες φυσιολογικά επιλέγουν μέγιστη αεροδυναμική απόδοση. Πιέζουν τα ελαστικά για καλύτερο κράτημα στις στροφές.

Η Σουζούκα είναι μια πίστα της παλιάς σχολής. Είναι στενή και αυτό δυσκολεύει τα προσπεράσματα, οπότε η στρατηγική μπορεί να κάνει τη διαφορά. Δύσκολα προβλέπεις πόσο θα βελτιωθεί το κράτημα στην πίστα. Ένα λάθος στο προσπέρασμα αρκεί για να γίνει χαμός οπότε οι γιαπωνέζοι με τη μία βγάζουν το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Στην πίστα αυτή τα ενεργειακά φορτία είναι μεγάλα και για αυτό η επιλογή της γόμας είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Πάντως η Pirelli δεν φέρνει στη συγκεκριμένη πίστα τη σκληρή γόμα. Η επιλογή ελαστικών είναι: P Zero White medium (μέση, λευκό σιρίτι), P Zero Yellow soft (μαλακή, κίτρινο σιρίτι) και P Zero Red supersoft (πολύ μαλακή, κόκκινο σιρίτι).

Αυτές οι γόμες θα έρθουν αντιμέτωπες με γρήγορες καμπές όπως η Spoon αλλά και η 130R που προκαλεί την μεγαλύτερη παρατεταμένη φόρτιση g της σεζόν. Τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του γύρου είναι σε συνεχή καταπόνηση. Δεδομένου ότι έως τώρα οι ταχύτεροι γύροι αγώνα είναι μέχρι και 5 δευτερόλεπτα πιο γρήγοροι από πέρυσι, αναμένεται αντίστοιχη βελτίωση στη Σουζούκα.

Ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος εκτός από τον καιρό και την στενή πίστα είναι οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στη διάρκεια των στροφών και όχι τόσο η πρόσφυση και το φρενάρισμα. Παρατηρείται υψηλό επίπεδο φθοράς και πτώσης απόδοσης. Πέρυσι ο νικητής έκανε δυο αλλαγές ενώ υπήρχε ποικιλία τακτικών.

Η πίστα της Σουζούκα αρέσει σε πολλούς. Γιατί πρέπει οι οδηγοί να υπολογίζουν και τον τρόπο που στρίβουν για να μην προκαλέσουν θερμική παραμόρφωση σ τα ελαστικά από τα πλευρικά φορτία. Τα μονοθέσια κινούνται στις στροφές με υψηλές ταχύτητες και φέτος χάρη στους νέους κανονισμούς που επέτρεψαν φαρδύτερα ελαστικά είναι πολύ πιθανό να έχουμε ρεκόρ γύρου και μερικά πραγματικά εντυπωσιακά πλευρικά φορτία G.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.