ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

Εντυπωσιακό το Skoda Kodiaq 1.4 TSi 4X4 με τους 150 ίππους

Εντυπωσιακό το Skoda Kodiaq 1.4 TSi 4X4 με τους 150 ίππους

Υπάρχουν φορές που ένα καινούργιο αυτοκίνητο σε μαγεύει με τα πρώτα χιλιόμετρα που κάνεις. Και ένα από αυτά είναι το καινούργιο Skoda Kodiaq. Είναι τόσα πολλά τα θετικά του στοιχεία που το άριστα το βάζεις εύκολα και χωρίς πολλές διατυπώσεις.

Είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda στην κατηγορία των μεγάλων, οικογενειακών SUV. Θα σας θυμίσω ότι το Skoda Kodiaq πρίν λανσαριστεί στην ελληνική αγορά είχε βραβευτεί στο θεσμό “2017 Βest Cars’’ του Βρετανικού περιοδικού “What Car και είχε κερδίσει τον τίτλο “Best Large SUV’’.

Με δύο λόγια το Kodiaq με το που κυκλοφόρησε έκανε δυναμική την παρουσία του.

Μάλιστα μετά τη δοκιμή που του έκανα ,όταν κάποιος με ρώτησε τι θα διάλεγα αν είχα να επιλέξω ανάμεσα στο Tiguan η στο Kodiaq, του απάντησα χωρίς δισταγμό: Το Kodiaq !!!

Θα μου πείτε αφού και τα δύο αυτοκίνητα βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα της VW γιατί επέλεξα το Kodiak. Διαβάστε και θα καταλάβετε.

Οι Τσέχοι με την υποστήριξη των Γερμανών πέτυχαν το ακατόρθωτο. Το Kodiaq κυκλοφορεί με δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Οι τιμές του αρχίζουν από 22.000 ευρώ και ανάλογα με την έκδοση ανεβαίνει το ποσόν.

Στιβαρό και ελκυστικό. Καλή ποιότητα κατασκευής και μεγάλοι χώροι. Με καθαρές γραμμές. Η μάσκα του εμβληματική. Τα διπλά φωτιστικά σώματα είναι εντυπωσιακά… Τα πίσω φωτιστικά σώματα με έντονες κρυστάλλινες λεπτομέρειες είναι και αυτά όμορφα με τεχνολογία LED.

Το δυναμικό προφίλ το ενισχύει η αεροδυναμική του. Το συνολικό μήκος είναι 4,697 μ., το πλάτος 1,882 μ. και το ύψος 1,676 μ. (με μπάρες οροφής). Το μεταξόνιο φτάνει τα 2,791 μ.. Αν συγκρίνουμε τις διαστάσεις του με άλλα compact SUV μοντέλα, μπορούμε να πούμε ότι το Kodiaq κατατάσσεται πολύ υψηλά.

Το αυτοκίνητο που δοκίμασα τελευταία ήταν το Kodiaq 4Χ4 , με τον κινητήρα 1.4 TSi που αποδίδει 150 ίππους και το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Υπάρχει και η κορυφαία έκδοση 2.0 TDI που αποδίδει 190 ίππους (ροπή στα 400 Nm). Όμως θεωρώ ότι για τα δικά μας δεδομένα, η έκδοση με τον κινητήρα 1.4 είναι η πιο σωστή επιλογή. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν 7θέσιο. Τεράστιο, άνετο, ταξιδιάρικο. Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB του ομίλου της Volkswagen .

Για να σας προλάβω…

Θα με ρωτήσετε αν ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί με αξιοπρέπεια στο δρόμο με έναν κινητήρα μόλις 1400 κ.εκ.

Θα σας απαντήσω….

Ναι και μάλιστα πολύ καλά. Ο κινητήρας είναι υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης. Μου έκανε εντύπωση όχι μόνο οι επιδόσεις του αλλά και η οικονομία του. Η μέγιστη ισχύς είναι 150 που τις αποδίδει, ανάμεσα στις 5000-6000 στροφές. Η μέγιστη ροπή στρέψης (Nm/σ.α.λ) 250/1500-3500. Ο κινητήρας που είναι euro 6, ξεκινάει με κουμπί εκκίνησης. Τα χειριστήρια είναι όλα εύχρηστα.

Στην εθνική οδό μπορεί να κινείσαι με 150 χλμ και οι επιβάτες να νομίζουν ότι πηγαίνεις με 100 χιλιόμετρα. Ταξιδιάρικο αυτοκίνητο.

Η εργοστασιακή τελική που δίνει η Skoda είναι 196 χιλιόμετρα. Το βάρος του είναι 1.610 κιλά στην 4Χ4 έκδοση. Πάντα σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις από 0-100 χλμ χρειάζεται 9.9 δευτερόλεπτα.

Η μέση κατανάλωση εντός πόλης είναι 8,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, εκτός πόλης είναι 6.0 λίτρα και ο μικτός κύκλος 6.8 λίτρα. Το σημαντικό είναι ότι διαθέτει το σύστημα ACT – Active Cylinder Technology που σημαίνει ότι έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης των κυλίνδρων Νο2 και Νο3, όταν ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι χαμηλά. Τέλος οι εκπομπές CO2 είναι 155. Ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι 0,323.

Στο δρόμο μου άρεσε πρώτον γιατί πατάει σωστά και δεύτερον γιατί φρενάρει αποτελεσματικά.

Οι επιβάτες ακόμη και στα μεγάλα ταξίδια δεν θα παραπονεθούν ότι κουράστηκαν. Το εσωτερικό είναι άνετο με μεγάλα καθίσματα που έχουν καλή στήριξη. Οι μόνοι που είναι κάπως στριμωγμένοι είναι στη 3η σειρά. Δηλαδή ο 6ος και 7ος επιβάτης.

Το Kodiaq χαρακτηρίζεται για τη συνδεσιμότητα του αλλά και την κορυφαία τεχνολογία με συστήματα infotainment. Σαράντα συστήματα “Simply Clever’’, υπάρχουν στο βασικό και στον προαιρετικό εξοπλισμό. Από αυτά τα οκτώ είναι καινούργια και κάνουν ευκολότερη τη ζωή του οδηγού. Έχει μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Από εκεί βλέπεις και ελέγχεις τα πάντα.

Μια από αυτές είναι όταν παρκάρεις. Τόσο με τη βοήθεια της κάμερας όσο και ακουστικά υπάρχει η σχετική προειδοποίηση ότι πλησιάζεις σταθερό αντικείμενο. Αν ο οδηγός αγνοήσει τις ηχητικές προειδοποιήσεις, τότε το αυτοκίνητο φρενάρει μόνο του. Νομίζεις ότι ακούμπησες το πίσω αυτοκίνητο. Βγαίνεις έξω και τότε, διαπιστώνεις ότι υπάρχουν ελεύθεροι κάποιοι πόντοι. Απλά το ηλεκτρονικό σύστημα λειτούργησε από μόνο του.

Πολύ καλό είναι τόσο το ηχοσύστημα που διαθέτει όσο και το σύστημα πλοήγησης. Το Kodiaq διαθέτει Front Assist, Pedestrian Monitor, Driver Alert και Collision Brake. Έχει ακόμη το σύστημα Trailer Assist.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης “Adaptive Dynamic Chassis Control/ DCC με Driving Mode Select’’ . Μπορεί να ρυθμίσει ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου τον τρόπο οδήγησης. Από Normal, Eco, Sport, Individual και Snow (4Χ4). Ακόμη να χρησιμοποιησει τις επιλογές Comfort, Normal η Sport.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου υπάρχουν άφθονοι χώροι. Το πόρτ παγκάζ είναι μεγάλο. Με κανονική διάταξη των πίσω καθισμάτων προσφέρει 720 λίτρα. Με πεσμένα τα καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 2.065 λίτρα.

Να μην ξεχάσετε όταν αποφασίσετε να αγοράσετε το Kodiaq να ζητήσετε να υπάρχει ο αισθητήρας κάτω από το πόρτ παγκάζ έτσι ώστε να ανοίγει χωρίς να ακουμπάτε το καπό. Απλά θα κινείτε το πόδι σας κάτω από τον προφυλακτήρα και αυτό θα ανοίγει.

Η τελική τιμή μαζί με φόρους και τέλη κυκλοφορίας για το Kodiaq 1.4 TSi 4X4 είναι 27.900 ευρώ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.