ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Volvo XC 40: Οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2018 για την Ευρώπη» (φωτό)

Volvo XC 40: Οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2018 για την Ευρώπη» (φωτό)

Όταν οδηγείς για πρώτη φορά ένα αυτοκίνητο που λίγα 24ωρα πριν έχει κερδίσει το τίτλο του “Car of the Year” είσαι σίγουρα αρκετά προσεκτικός. Λογικό είναι. Όπως και λογικό ήταν αυτό που έκανε άμεσα η αντιπροσωπεία της Volvo στην Ελλάδα.

Σε χρόνο ρεκόρ κατάφερε να εισάγει λίγους «νικητές» ειδικά για τους Έλληνες δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου.

Το νέο XC40 είναι η σουηδική premium πρόταση στη δημοφιλή κατηγορία των compact SUV. Συνδυάζει τις παραδοσιακές αξίες της Volvo, με καινοτομίες που για πρώτη φορά υπάρχουν σ αυτήν την κατηγορία των SUV.

Οδήγησα το νέο Volvo, το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ευρώπη», από την Αθήνα έως την Μονεμβασία όπου εκεί έγινε η Πανελλαδική παρουσίαση του XC40. Στη διάθεσή μας υπήρχαν δύο εκδόσεις. Μία με κινητήρα πετρελαίου και μία με κινητήρα βενζίνης.

Από την Αθήνα ξεκίνησα με τη βενζινοκίνητη 2λιτρη έκδοση Τ5. Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να αφιερώσεις αρκετό χρόνο για να μάθεις αλλά και να εκμεταλλευτείς σωστά , όλα αυτά τα τεχνολογικά επιτεύγματα που βρίσκονται στο XC 40.

Το αυτοκίνητο αποδίδει 247 ίππους και η ροπή είναι 350 Nm (από τις 1.800 σ.α.λ.) που συνδυάζεται από 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Οι οδηγοί που θέλουν να κινηθούν με άλλους ρυθμούς και να εκμεταλλευτούν τις σχέσεις του κιβωτίου μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα paddles στο τιμόνι. ‘Άλλωστε ο γρήγορος ρυθμός ενδείκνυται σε ένα μοντέλο με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Θα σας φανεί υπερβολικό αλλά είναι αληθινό. Τα χέρια μου στο τιμόνι, στο γκάζι και στο φρένο, τα έβαζα μόνο όταν πλησίαζα τα διόδια. Από την Ελευσίνα έως την Κόρινθο, άφησα το Volvo XC 40 να με πάει μόνο του.

Με το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα. Με μια σταθερή ταχύτητα 130 χιλιομέτρων , το XC 40 ακολουθούσε τις διαγραμμίσεις, δεν έβγαινε από τη λωρίδα του ( με λίγα λόγια έστριβε μόνο του), επιβράδυνε όταν ανίχνευε ένα προπορευόμενο αλλά πιο αργό όχημα και όταν έβρισκε ελεύθερο πεδίο ανέβαζε ταχύτητα μέχρι να φθάσει τα 130 χλμ. όπου είχα κάνει την αρχική ρύθμιση.

Το ίδιο τέστ έκανα με το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης και με το αυτοκίνητο της επιστροφής από την Μονεμβασιά στην Αθήνα. Η επιστροφή έγινε με το 2λιτρο πετρελαιοκίνητο D4, που αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής (από τι 1.750 σ.α.λ.). Και αυτό «φοράει» το ίδιο κιβώτιο 8 σχέσεων και έχει κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Το σύστημα Adaptive Cruise Control με σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό του Volvo XC40. Επίσης στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι και το IntelliSafe Surround, το οποίο συνδυάζει σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων BLIS (Blind Spot Information System), Rear Collision Warning και Cross Traffic Alert, για πρώτη φορά με αυτόματο φρενάρισμα.

Οι επιτελής της ελληνικής Volvo έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της ελαχιστοποίησης των τραυματισμών όπως επίσης και στο θέμα των ανακυκλώσιμων υλικών και της προστασίας του περιβάλλοντος. Μάλιστα διευκρίνισαν ότι όλη η επένδυση που υπάρχει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια που η Volvo τα «μαζεύει» από τις θάλασσες.

Συγχαρητήρια τόσο για την ευαισθητοποίηση που δείχνουν για μια καθαρότερη ατμόσφαιρα όσο και για την τέλεια δουλειά που έχουν κάνει από τα πλαστικά μπουκάλια. Το XC40 θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία του από πλευράς σχεδιασμού, συνδεσιμότητας και τεχνολογιών ασφάλειας. Έχει και δυναμική αλλά και νεανική σχεδίαση αφού στόχος των Σουηδών είναι οι νέοι οικογενειάρχες. Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι το Momentum και η έκδοση R-Design.

Στον δρόμο

Το τιμόνι έχει άριστη εργονομική σχεδίαση με σωστή διάμετρο. Είναι φορτωμένο με αρκετούς διακόπτες που χειρίζονται από τον οδηγό χωρίς να του αποσπούν την προσοχή.

Στις στροφές με πολλά χιλιόμετρα δεν τρομάζεις. Το AWD μεταδίδει το περισσότερο της ροπής στον μπροστινό άξονα, ενώ έως και 50% μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω. Εκτός από τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας που έχει το XC 40 , πρέπει να πω ότι έχει καλή απόσβεση η ανάρτηση του και είναι ιδιαίτερα σταθερό στο δρόμο.

Το νέο XC 40 βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα της Volvo. Η πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture),σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε για μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πάνω σε αυτή την πλατφόρμα στήθηκε το νέο XC40 . Στόχος των Σουηδών είναι από το 2020 και μετά σε οποιαδήποτε σύγκρουση να μην υπάρχουν σοβαροί τραυματισμοί.

Κινητήρας βενζίνης

Ο κινητήρας με τη βενζίνη είναι φοβερός. Ένα άγγιγμα στο γκάζι φτάνει για να «απογειώσει» το XC 40. H τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα ενώ από 0-100 χρειάζονται μόνο 6.5’’.

Το μόνο αρνητικό του στοιχείο που διαπίστωσα είναι η κατανάλωση. Στη γρήγορη οδήγηση με την επιλογή dynamic ξεπέρασε τα 13 λίτρα.

Κινητήρας πετρελαίου

Ο δίλιτρος κινητήρας πετρελαίου αποδίδει 190 ίππους. Η ροπή του είναι από τις 1.750 σ.α.λ στα 400 Nm. Και αυτό με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Η τελική του αγγίζει τα 210 χιλιόμετρα και η επιτάχυνση του από 0-100 επιτυγχάνεται σε 7,9’’. Με την πετρελαιοκίνητη έκδοση η επιστροφή στην Αθήνα έγινε σε πιο μαλακούς ρυθμούς και φυσικά η κατανάλωση μόλις που έφτασε τα 9 λίτρα στα 100 χλμ.

D4 και Τ5 o 2λιτρος κινητήρας έχει ανεβάσει το κόστος στα 49.352 ευρώ και 50.177 ευρώ αντίστοιχα.

Κινητήρας 1500 κ.εκ

Στην πανελλαδική παρουσίαση δεν υπήρχε το XC 40 στην βενζινοκίνητη έκδοση Τ3 . Αυτό θα είναι για τα ελληνικά δεδομένα το δυνατό χαρτί της «δικής» μας αντιπροσωπείας αφού έχει ανταγωνιστική τιμή . Το αυτοκίνητο με τον καινούργιο 3κύλινδρο κινητήρα των 1.500 κ.εκ. turbo αποδίδει 156 ίππους και η τιμή ξεκινά από τα 30.713 ευρώ.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ

Μπροστά το ταμπλό στις περισσότερες επιφάνειες, είναι αφρώδες πλαστικό. Κυριαρχεί η κάθετη οθόνη αφής 9 ιντσών . Ο ιδιοκτήτης του νέου XC 40 πρέπει αν θέλει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του αυτοκινήτου να μάθει όλες τις λειτουργίες που γίνονται μέσω της οθόνης.

Ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου δουλεύει όχι με συρματόσχοινα, όπως λειτουργούν στα άλλα κιβώτια αλλά μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως γίνεται στα αεροπλάνα.

Μας διευκρίνισαν μάλιστα ότι για να περάσεις από την επιλογή “D” στην όπισθεν “R” και πάλι στο “Drive” “D”, χρειάζεται να μετακινήσεις τον μικρό και όμορφο σχεδιαστικά επιλογέα δύο φορές.

Ακόμη κάθε φορά που ο οδηγός αλλάζει τον τρόπο οδήγησης ( από το drive mode) o ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων που είναι 12.3 ιντσών , αλλάζει γραφικά .

ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ

Εξωτερικά το αυτοκίνητο έχει άποψη. Έχει στυλ. Η σχεδίαση του χωρίς να ξεφεύγει από τις παραδοσιακές αρχές της Volvo, είναι προχωρημένη σε όλα τα σημεία, ειδικά στο πίσω μέρος που έχει τονισμένα φτερά. Το XC 40 είναι μελετημένο σε κάθε γωνία και κάθε καμπή.

Έχει τις κατάλληλες διαστάσεις για να ταξιδέψουν άνετα πέντε επιβάτες (4.425 χλστ μήκος, 1.863 χλστ πλάτος, 1.910 χλστ ύψος) αλλά και το ιδανικό ύψος από το έδαφος που είναι 211 χλστ για να μπορεί να κινηθεί και σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Οι επιβάτες δεν θα κουραστούν στο μεγάλο ταξίδι. Τα πόδια των πίσω επιβατών δεν ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα. Για οδηγό και συνοδηγό τα καθίσματα έχουν καλή πλευρική στήριξη ενώ είναι εφοδιασμένα με ένα σύστημα προστασίας της λεκάνης σε περίπτωση σύγκρουσης.

Υπάρχουν αμέτρητοι χώροι για μικροαντικείμενα ενώ άφθονος είναι και ο χώρος στο πορτμπαγκάζ. Με όρθια όλα τα καθίσματα υπάρχουν για τις αποσκευές 460 λίτρα ενώ αν πέσουν τα πίσω καθίσματα ο ωφέλιμος χώρος αυξάνεται στα 1.336 λίτρα. Φυσικά στο χώρο αποσκευών υπάρχει ρεζέρβα και όχι κίτ επισκευής ελαστικών.

Τιμές

Επίσημα τα XC 40 δεν έχουν έρθει στην Ελλάδα, ωστόσο το δίκτυο της Volvo έχει ξεκινήσει να δέχεται παραγγελίες, με τις τιμές να ξεκινούν από 30.713 ευρώ, για την έκδοση με τον κινητήρα Τ3 των 1500 κ.εκ. ( 156 ίππων ). Το XC40 είναι το πρώτο μοντέλο που προσφέρεται με διχρωμία. Μόνο στη βασική έκδοση χρεώνεται προς 500 ευρώ. Σε όλες τις άλλες εκδόσεις είτε το πάρετε μονόχρωμο είτε δίχρωμο η τιμή είναι η ίδια. Οι κινητήρες D4 και T5 εισάγονται με πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, τόσο στην αναβαθμισμένη έκδοση Momentum όσο και στη δυναμική R-Design με το σπορ πλαίσιο.

Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής του νέου Volvo XC40 είναι:

ΝΕΟ VOLVO XC40 Ισχύς (HP) Προτεινόμενη τιμή λιανικής (€)

XC40 T3 156 30.713

XC40 D3 150 35.194

XC40 D3 Geartronic 150 37.600

XC40 D3 AWD 150 39.959

XC40 D3 AWD Geartronic 150 42.506

XC40 D4 AWD Geartronic Momentum 190 49.352

XC40 T5 AWD Geartronic Momentum 247 50.177

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.