Mercedes GLA 180 d: Η έξυπνη πρόταση για να μην σας κόψουν τα πόδια με τους φόρους πολυτελείας

Mercedes GLA 180 d: Η έξυπνη πρόταση για να μην σας κόψουν τα πόδια με τους φόρους πολυτελείας

Η Mercedes GLA 180 d δεν είναι φετινό μοντέλο. Στους ευρωπαϊκούς δρόμους κυκλοφόρησε το 2017. Αν με ρωτούσατε όμως γιατί παρουσιάζω ένα περσινό μοντέλο, οι απαντήσεις είναι πολλές αλλά θα σας πω μόνο μία.

Η GLA 180 d, είναι ένα από τα λίγα μοντέλα της Mercedes που στην Ελλάδα «περνάει» με λίγες λαβωματιές από το διωγμό που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σε όσους θέλουν να οδηγούν ακριβά αυτοκίνητα. Η τιμή του είναι 34.110 ευρώ (βασική έκδοση), αρκετά λογική και θα έλεγα προσιτή ακόμη για τη νεότερη γενιά των αγοραστώ.

Βέβαια όσα προσθέτεις στο «καλάθι» τόσο η τιμή αναβαίνει. Και τα 34.000 ευρώ μπορείτε άνετα και γρήγορα να τα ανεβάσετε στα 40.000 ευρώ και κάτι. Από εσάς εξαρτάται.

Από τη μια η GLA 180 d ανήκει στην κατηγορία των crossover και από την άλλη «φοράει» έναν μικρό κινητήρα που έχει και το φορολογικό πλεονέκτημα. Ο κινητήρας αυτός δεν βάζει «φωτιά» στο δρόμο, όμως κινεί με αξιοπρέπεια το αυτοκίνητο που είναι ένας γνήσιος εκπρόσωπος της premium κατηγορίας.

Οι διαστάσεις της κομψής Mercedes GLA -που μπορούμε να πούμε ότι είναι το μικρότερο crossover της Mercedes – είναι περισσότερο από ικανοποιητικές. Έχει 4.424 χλστ ( μήκος), 1.804 χλστ. (πλάτος) και 1.494 χλστ. (ύψος). Αν καταλαβαίνετε από αριθμούς τότε θα έχετε αντιληφθεί ότι πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα crossover της μικρής κατηγορίας. Και αυτό το αντιλαμβάνονται περισσότερο οι πίσω επιβάτες που δεν στριμώχνονται. Σημειώστε ότι το μεταξόνιο είναι 2.699 χλστ. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών ( 421 λίτρα) και με αναδιπλωμένα τα καθίσματα (1.235 λίτρα).

Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λίτρων. Αποδίδει 109 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. Σίγουρα οι 109 ίπποι δεν εντυπωσιάζουν. Εντυπωσιάζει όμως η ροπή των 260 Nm που αποδίδει από τις 1.750-2.500 σ.α.λ.

Από στάση έως 100 χλμ χρειάζονται 11,7 δευτ. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλ./ώρα.

Το σημαντικό – εκτός από τη χαμηλή φορολογία λόγω του μικρού πετρελαιοκινητήρα Εuro 6- είναι και η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση είναι 3,9 λιτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές C02 103 γρ./χλμ.

Η Mercedes GLA 180 d έχει διάφορα προγράμματα οδήγησης με το πιο οικονομικό αυτό που γράφει ECO .

Στη διάρκεια της δοκιμής μας πάντα χρησιμοποιούσα την ένδειξη Sport για δύο λόγους. Πρώτον για να δω ποια θα είναι η μέση κατανάλωση και δεύτερον γιατί μου άρεσε ο ήχος του πετρελαιοκινητήρα . Ο ήχος γινόταν σκληρός όταν «σανίδωνες» χωρίς όμως να ενοχλεί τους επιβάτες. Ειδικά όταν αποφάσιζα να χρησιμοποιήσω για τις αλλαγές ,τα paddles πίσω από το τιμόνι η οδήγηση γινόταν πιο ευχάριστη.

Η κατανάλωση με εντυπωσίασε. Ιδιαίτερα χαμηλή σε σχέση με τον βάναυσο τρόπο οδήγησης. Ο μέσος όρος δεν ξεπέρασε τα 6.6 λίτρα στα 100 χλμ. Το μόνο που δεν είχα απενεργοποιήσει ήταν το σύστημα Start/Stop και αυτό γιατί στην Αθήνα, σπάνια βρίσκεις άδειους δρόμους.

Μου άρεσε η θέση οδήγησης που είναι κάπως ψηλή και έχεις καλύτερο έλεγχο στο δρόμο. Το τιμόνι υποδειγματικό. Πρακτικός είναι ο επιλογέας ταχυτήτων (μπροστά, πίσω, νεκρά και παρκινγκ) που βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού. Κάθε τι που υπάρχει στο εσωτερικό και απευθύνεται στον οδηγό είναι μελετημένο για να του κάνει τη ζωή του πιο εύκολη. Ο ψηφιακός πίνακας στα όργανα και η μεγάλη οθόνη (8’’) είναι βασικά στοιχεία της GLA. Πολύ καλή είναι η ανάλυση της κάμερας οπισθοπορείας 360 μοιρών.

Η GLA είναι εύκολη στην οδήγηση στην πόλη και σ αυτό βοηθάει αρκετά το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις επτά σχέσεις. Στην εθνική οδό είναι σταθερή και ξεκούραστη στο δρόμο.

Το αμάξωμα στις γρήγορες στροφές δεν γέρνει και δεν τρομάζει. Η ανάρτηση είναι μπροστά με γόνατα ΜακΦέρσον και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Εντυπωσιακά και τα φρένα (δίσκοι εμπρός-πίσω). Το σημαντικό είναι ότι παρά τη συνεχόμενη χρήση σε κατηφορικά κομμάτια, δεν μας «άναψαν».

Οι Γερμανοί στη νέα GLA έχουν κάνει κάποιες αλλαγές για να τη φρεσκάρουν αισθητικά. Οι μικρές αλλαγές εντοπίζονται στη μάσκα , στα φωτιστικά σώματα (τα φώτα έγιναν πιο έντονα με τεχνολογία LED ) και στους προφυλακτήρες. Νέας σχεδίασης είναι οι ζάντες αλουμινίου.

Μη φαντασθείτε ότι έκαναν τρελά πράγματα. Έτσι και αλλιώς δεν χρειαζόντουσαν οι αλλαγές. Είπαμε ότι έκαναν ένα απλό φρεσκάρισμα. Αν παρατηρήσετε θα δείτε δυο διάτρητες χρωμιωμένες μπάρες που συγκρατούν το αστέρι. Ακόμη υπάρχει στη βάση του εμπρός προφυλακτήρα ,μια πένδυση αλουμινίου. Πίσω εντυπωσιακές είναι οι δυο τετραγωνισμένες εξατμίσεις που ενσωματώνονται στην αλουμινένια ποδιά.

Η έκδοση της GLA που οδήγησα ήταν αυτό που έχει πολλά από τα «καλούδια» της AMG. Άλλωστε μας το υπενθύμιζαν και τα πατάκια που ανέγραφαν το AMG. Ανάλογα με τις ορέξεις του αγοραστή μπορεί να παραγγείλει την GLA 180 d είτε χαμηλή είτε κάπως πιο ψηλή με το off road pack .

Εξαρτάται με τις απαιτήσεις του κάθε αγοραστή για να διαλέξει όχι μόνο τον τύπο του αυτοκίνητου αλλά και την προίκα που του παρέχει –με το αζημίωτο- η Mercedes.

Ο επιπλέον εξοπλισμός της GLA της δοκιμής από τη βασική έκδοση

Η GLA 180 GLA 180d που δοκίμασα ήταν με χρώμα μεταλλικό ασημί “polar”, είχε δερμάτινα καθίσματα, υποβοήθηση παρκαρίσματος, αποθηκευτικά δίχτυα στις πλάτες των εμπρόσθιων καθισμάτων, πανοραμική ηλιοροφή, 7G-DCT, Audio 20 CD με προεγκατάσταση Garmin® MAP PILOT, Adaptive Main Beam Assist, Προσαρμοζόμενο ύψος δέσμης, AMG Line, δυναμικούς προβολείς τεχνολογίας LED, σπορ δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ανάρτηση άνεσης, AMG ζάντες αλουμινίου [18″] 45.7cm, σχεδιασμός 5 ακτινών, ράγες οροφής αλουμινίου, οπτικό Πακέτο AMG, DYNAMIC SELECT, διάκοσμο εσωτερικού σε ανοιχτόχρωμο αλουμίνιο, πακέτο σύνδεσης για smartphone, κάμερα οπισθοπορείας, καθρέπτες με αυτόματη αντιθαμβωτική λειτουργία, πακέτο φωτισμού και ορατότητας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, Media-Display και υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.