«Μπλόκο» για παλιά αυτοκίνητα σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις από 1.1.2018

«Μπλόκο» για παλιά αυτοκίνητα σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις από 1.1.2018

Αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλούν τα αυτοκίνητα τίθενται σε εφαρμογή σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις από την 1η Ιανουαρίου 2018.

Ήδη, σε πολλές χώρες της Ευρώπης έχουν θεσπιστεί «ζώνες χαμηλών ρύπων» στα αστικά κέντρα, περιορίζοντας τη ρύπανση που προκαλούν οχήματα παλαιότερων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών. Ιδιαίτερα αυστηρά είναι τα μέτρα που αφορούν στα πετρελαιοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας.

Ειδικότερα, στο Άμστερνταμ, από την Πρωτοχρονιά απαγορεύεται η κυκλοφορία για τα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Στη Βαρκελώνη, δεν επιτρέπεται η είσοδος σε οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 1-2, ασχέτως τύπου καυσίμου.

Το Βερολίνο απαγορεύει την κυκλοφορία στα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα.

Επίσης, στις Βρυξέλλες μέχρι το 2021 θα έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία στα Euro 2 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, στο Παρίσι θα απαγορεύονται τα Euro 3 πετρελαιοκίνητα και Euro 2 βενζινοκίνητα.

Στο Όσλο, τα πετρελαιοκίνητα που είναι προγενέστερης τεχνολογίας από την Euro 6, θα πληρώνουν τέλος εισόδου 1,5-10 ευρώ την ημέρα, ανάλογα με την ώρα εισόδου.

Η αύξηση των ΙΧ οδήγησε σε μέτρα

Τα μέτρα κρίθηκαν επιβεβλημένα μετά την αύξηση των επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ κατά 4,5% το 2017. Από τα 241 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφορούσαν το 2016 στους ευρωπαϊκούς δρόμους, πλέον καταγράφονται 252 εκατομμύρια επιβατικά, με τα παλαιότερα εξ αυτών να συμμετέχουν 10 ως 15 φορές περισσότερο σε εκπεμπόμενους ρύπους.

Πάνω από 14 έτη ο μέσος όρος ηλικίας των ΙΧ στην Ελλάδα

Σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), στη χώρα μας, ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι αυξημένος. Στις κεντρικές ευρωπαϊκές χώρες, ο μέσος όρος των επιβατικών είναι κοντά στα 9 χρόνια. Στην ΕΕ, ανέρχεται στα 11 έτη, ενώ στην Ελλάδα ξεπερνά τα 14 έτη.

Η μείωση των ρύπων εκτιμάται ότι σχετίζεται με 400.000 πρόωρους θανάτους που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην ΕΕ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν να εντάξουν στην γκάμα τους ηλεκτρικά μοντέλα. Την ίδια ώρα, πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις δείχνουν αποφασισμένες να καταργήσουν την πώληση νέων επιβατικών αυτοκινήτων που θα φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

TAGS:
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.