ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

Το πανάκριβο και απλησίαστο Audi Α8 μετέφερε την τεχνολογία του στο Α6

Το πανάκριβο και απλησίαστο Audi Α8 μετέφερε την τεχνολογία του στο Α6

Το Audi A8 είναι ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο που όμως λόγω υψηλής τιμής δεν είχε, δεν έχει και δεν θα έχει κανένα μέλλον στην ελληνική αγορά. Φαίνεται όμως ότι τα πράγματα είναι δύσκολα και στην ευρωπαϊκή αγορά.

Οι Γερμανοί αντέδρασαν αμέσως. Και τι έκαναν; Μια πολύ σωστή κίνηση. Μετέφεραν αυτούσια όλη την τεχνολογία του Α8, στο Α6 στην κατηγορία Business. Ξαφνικά τα δεδομένα της κατηγορίας άλλαξαν και κερδισμένοι είναι οι πελάτες του Α6.

Παρουσιάζοντας την 8η γενιά του επιτυχημένου μεγάλου της σεντάν, η Audi κάνει τώρα προσιτή την τεχνολογία του Α8, της μεγάλης ναυαρχίδας και κορυφαίου τεχνολογικά σεντάν της, σε πιο ευρύ κοινό.

Το ολοκαίνουργιο Audi A6 θέτει νέα στάνταρντς στην κατηγορία του, με κορυφαία τεχνολογία, από σύστημα δυναμικής τετραδιεύθυνσης έως mild-hybrid υλοποίηση, ενώ παράλληλα οι εκτεταμένες δυνατότητες διασύνδεσης και τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός, το τοποθετούν πολύ πάνω από οποιοδήποτε ανταγωνισμό.

O εξωτερικός σχεδιασμός – κομψός και hi-tech

Ακριβώς όπως τα A8 και A7 Sportback, έτσι και το A6 είναι ο εκφραστικός πρεσβευτής της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Audi. Με καθαρές επιφάνειες, έντονες γωνίες και εντυπωσιακές γραμμές, το νέο business sedan κάνει σαφή το χαρακτήρα του: σπορ κομψότητα, υψηλή τεχνολογία και σοφιστικέ παρουσία.

Το εξωτερικό του ξεχωρίζει με τις ισορροπημένες αναλογίες του: μακρύ καπό, μεγάλο μεταξόνιο και μικροί πρόβολοι. Η φαρδιά, επιβλητική Singleframe μάσκα, οι ιδιαίτεροι προβολείς και οι δυναμικές εισαγωγές αέρα αποπνέουν σπορ χαρακτήρα. Στο προφίλ, οι τρεις έντονες γραμμές μειώνουν οπτικά το ύψος του αυτοκινήτου, ενώ οι τονισμένοι θόλοι των τροχών είναι μια σαφής αναφορά στα γονίδια του Audi quattro.

Τετραδιεύθυνση – αμεσότητα ενός σπορ μοντέλου με ευελιξία ενός μικρού αυτοκινήτου

Το νέο Audi A6 είναι εμφανώς πιο σπορ σε σχέση με τον προκάτοχό του – κυρίως χάρη σε καινοτόμες λύσεις για την ανάρτησή του. Είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του με σύστημα τετραδιεύθυνσης, κάτι που το καθιστά ευέλικτο στην πόλη, άμεσο σε επαρχιακούς δρόμους, σταθερό και επιβλητικό στον αυτοκινητόδρομο. Η δεδομένη σπορ σχέση του στάνταρ ενεργητικού συστήματος διεύθυνσης γίνεται ακόμα πιο άμεση όσο αυξάνεται η γωνία του τιμονιού, ενώ η νέα ανάρτηση εξασφαλίζει μια πιο άμεση και ακριβή πληροφόρηση από το δρόμο.

Λειτουργικό σύστημα ΜΜΙ με υποστήριξη αφής – προσαρμόσιμο και διαισθητικό

Το νέο Α6 διαθέτει το πιο σύγχρονο και πλήρως ψηφιοποιημένο εσωτερικό στην κατηγορία. Με δύο οθόνες αφής, που αναβαθμίζουν το λειτουργικό σύστημα MMI, καθιστώντας το ότι πιο σύγχρονο και άμεσο στην επικοινωνία οδηγού – αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο διαθέτει δύο οθόνες στην κεντρική κονσόλα, με τον οδηγό να χειρίζεται το σύστημα infotainment μέσω της πάνω οθόνης, ενώ η κάτω χρησιμοποιείται για το σύστημα κλιματισμού, την εισαγωγή κειμένου και τις λειτουργίες άνεσης. Το λειτουργικό σύστημα αφής MMI με απτική και ηχητική ανάδραση διαθέτει μια πρωτοποριακή λειτουργία: οι χρήστες ακούν και νιώθουν ένα «κλικ» ως επιβεβαίωση μόλις τα δάχτυλά τους ενεργοποιήσουν μια λειτουργία.

Ήπια υβριδική (Mild-hybrid) τεχνολογία – όλοι οι κινητήρες με ηλεκτρική υποβοήθηση

Όλοι οι κινητήρες του νέου A6 διαθέτουν τη νέα ήπια υβριδική (mild-hybrid) τεχνολογία της Audi, στην οποία μια γεννήτρια με ιμάντα στη μίζα (belt alternator starter – BAS) συνδυάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Το Audi A6 μπορεί να ρολάρει με τον κινητήρα απενεργοποιημένο (coasting) με ταχύτητες μεταξύ 55-160 χλμ./ώρα. Η λειτουργία start-stop ενεργοποιείται με ταχύτητες έως 22 χλμ./ώρα, ενώ, επιπλέον, ο κινητήρας τίθεται εκ νέου σε λειτουργία μόλις μετακινηθεί το αυτοκίνητο εμπρός από το A6.

Κατά την επιβράδυνση το BAS μπορεί να ανακτήσει ενέργεια μέχρι και 12 kW. Στην πράξη η MHEV, η ήπια υβριδική τεχνολογία μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου μέχρι και κατά 0,7 λίτρα/100 χλμ..

Το νέο Audi A6 διαθέτει μια μεγάλη γκάμα λύσεων διασύνδεσης για κορυφαία ασφάλεια, άνεση και εξατομίκευση. Ο στάνταρ εξοπλισμός του περιλαμβάνει το MMI navigation, ενώ προαιρετικά διατίθεται το MMI navigation plus. Tο κορυφαίο στοιχείο μετάδοσης δεδομένων χρησιμοποιεί το καινούργιο Standard LTE Advanced.

To MMI navigation plus διαθέτει επίσης και σειρά νέων δυνατοτήτων πλοήγησης. Μεταξύ αυτών μια λειτουργία αυτοεκμάθησης, η οποία βασίζεται στις διαδρομές που πραγματοποιούνται και από τις οποίες προκύπτουν έξυπνες προτάσεις πλήγησης.

Το νέο Audi A6 με νέα και εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού θέτει νέα στάνταρ στην premium κατηγορία. Αυτά περιλαμβάνουν τα ParkPilot και GaragePilot, τα σύστημα αυτόματης στάθμευσης σε εξωτερικούς και στεγασμένους χώρους αντίστοιχα, που βάζουν και βγάζουν αυτόματα τη λιμουζίνα από θέσεις στάθμευσης και γκαράζ. Ο οδηγός μπορεί να αποβιβαστεί και στη συνέχεια να ενεργοποιήσει και να παρακολουθεί την όλη διαδικασία χρησιμοποιώντας την εφαρμογή myAudi app στο smartphone του. Τα δύο αυτά συστήματα αποτελούν μέρος του πακέτου Park assist, ενός από τα τρία πακέτα συστημάτων υποβοήθησης.

Το City Assist με τη σειρά του περιλαμβάνει συστήματα όπως την καινούργια υποβοήθηση διασταυρώσεων. Το Tour assist διαθέτει την ενεργή υποβοήθηση κίνησης, στην οποία το προσαρμοζόμενο cruise control (Adaptive Cruise Control) συνδυάζεται με απαλές παρεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης προκειμένου το νέο A6 να παραμένει στη λωρίδα του.

Αμάξωμα και διαστάσεις – ακόμα περισσότερος χώρος για τα πόδια

Το αμάξωμα το νέου Audi εντυπωσιάζει τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Στο εξωτερικό, η εξελιγμένη αεροδυναμική του: με έναν ελάχιστο συντελεστή οπισθέλκουσας 0,24 και χάρη στην εξελιγμένη αέρο-ακουστική του, το πολυτελές σεντάν παραμένει εξαιρετικά ήσυχο, ακόμα και στις μεγάλες ταχύτητες. Εσωτερικά, το νέο Audi Α6 είναι ακόμα πιο μεγάλο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Ο χώρος για τα πόδια όσων κάθονται στο πίσω κάθισμα ξεπερνά αυτόν των βασικών ανταγωνιστών του. Οι χώροι για τα κεφάλια αλλά και τους ώμους τόσο μπροστά όσο και πίσω είναι επίσης μεγαλύτεροι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η θύρα του πορτμπαγκάζ μπορεί να ανοίγει και ηλεκτρικά με την κίνηση του ποδιού.

Κινητήρια συστήματα

Στην έναρξη της διάθεσής του στις ευρωπαϊκές αγορές η Audi θα προσφέρει το νέο A6 με δύο πανίσχυρους αλλά μεταξένιους κινητήρες – έναν TFSI κι έναν TDI. Η μονάδα βενζίνης είναι ένας 3.0 TFSI turbo V6 των 250 kW (340 ίπποι) και 500 Nm, που επιταχύνει το business sedan από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά 250 χλμ./ώρα (κατανάλωση καυσίμου, μικτός κύκλος σε λίτρα/100 χλμ.: 6,7 – 7,1, εκπομπές CO2 μικτός κύκλος σε γρμ./χλμ.: 151 – 161). Ο πετρελαιοκινητήρας 3.0 TDI των 210 kW (286 ίπποι) και 620 Nm εξασφαλίζει παραπλήσιες επιδόσεις (κατανάλωση καυσίμου, μικτός κύκλος σε λίτρα/100 χλμ.: 5,5 – 5,8, εκπομπές CO2 μικτός κύκλος σε γρμ./χλμ.: 142 – 150)

Ο σχεδιασμός των προβολέων δίνει έμφαση στην υψηλή τεχνολογία που διαθέτει το νέο Α6. H Audi παρέχει τρεις διαφορετικές τεχνολογίες προβολέων. Στην κορυφαία, HD Matrix LED, πέντε οριζόντιες γραμμές διαμορφώνουν τα φώτα ημέρας που αποτελούν τη φωτεινή υπογραφή του μοντέλου και τονίζουν το πλάτος του εμπρός του μέρους.

Tο εσωτερικό του νέου A6 χαρακτηρίζεται από έναν black-panel σχεδιασμό, ο οποίος εκφράζει την τεχνολογική υπόσταση και τον ψηφιακό χαρακτήρα του business sedan. O κομψός σχεδιασμός του πίνακα οργάνων και η συνεχής οριζόντια γραμμή δημιουργούν μια αίσθηση άπλετου χώρου. Η κεντρική κονσόλα στο νέο Audi A6 έχει προσανατολισμό προς τον οδηγό κάτι που ισχύει και για την οθόνη του συστήματος MMI. Η Black Panel σχεδίασή της, την κάνει σχεδόν αόρατη όταν είναι εκτός λειτουργίας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.