Κλείσιμο
Πτήση Α.Τσίπρα με F-16 - Tώρα που θέλουν να δώσουν δισ.ευρώ για να κάνουν «λίφτινγκ» σε γερασμένα μαχητικά (upd)

Πτήση Α.Τσίπρα με F-16 - Tώρα που θέλουν να δώσουν δισ.ευρώ για να κάνουν «λίφτινγκ» σε γερασμένα μαχητικά (upd)

Translate this page

Ανανέωση (12:00) Πτήση στο βόρειο Αιγαίο, με ένα μαχητικό αεροσκάφος F-16 πραγματοποιεί αυτή την ώρα ο Αλέξης Τσίπρας, που απογειώθηκε από την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα.

Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για το σχέδιο πτήσης, φόρεσε την κατάλληλη στολή του ιπταμένου και μπήκε στο αεροσκάφος με έναν από τους πιο έμπειρους αξιωματικούς της μονάδας.

Στο σχηματισμό πετά με άλλο αεροσκάφος ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, και με ένα τρίτο αεροσκάφος ο Αρχηγός ΓΕΑ.

----------------------------------------------------------------

Tώρα που θέλουν να δώσουν δισ.ευρώ για να κάνουν «λίφτινγκ» σε γερασμένα μαχητικά ο Α.Τσίπρας θυμήθηκε την Πολεμική Αεροπορία και θα πραγματοποιήσει πτήση με F-16

Με τους αρχηγούς ΓΕΕΘΑ ναύαρχο Βαγγέλη Αποστολάκη και ΓΕΑ αντιπτέραρχο Χρήστο Χριστοδούλου βρίσκεται στην Λάρισα το πρωί της Πέμπτης ο πρωθυπουργός.

Ο Α.Τσίπρας βρίσκεται στην θεσσαλική πόλη από χθες με αφορμή το Περιφερειακό Συνέδριο και επισκέπτεται την 110 Πτέρυγα Μάχης

Σύμφωνα με πληροφορίες θα χρησιμοποιηθούν τρία F-16 της 337 μοίρας με τα οποία θα πετάξουν ο πρωθυπουργός, ο Α/ΓΕΕΘΑ και ο Α/ΓΕΑ.

Σήμερα το πρωί ο νέος επικεφαλής του Γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού Θανάσης Καρτερός, εξέδωσε ένα χιουμοριστικού non paper.

Δεν είναι τυχαία όλα αυτά καθώς σύμφωνα με δημοσίευμα του αμερικανικού περιοδικού AW&ST  η συμφωνία για τον εκσυγχρονισμό των F-16 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας αναμένεται να υπογραφεί στο τέλος του μήνα.

Σύμφωνα με πηγές στην αμερικανική βιομηχανία αναφέρεται σε συμφωνία το ύψος της οποίας θα φτάνει τα 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια, κάτι που παραπέμπει σε πρόγραμμα που μάλλον περιλαμβάνει το σύνολο των Fighting Falcon Block 50, Block 52+ και Block 52M.

Προφανώς υπάρχει αποδοχή της επιστολής LOA (Letter of Offer and Acceptance) σε συνέχεια του αιτήματος που είχε υποβάλει η ελληνική πλευρά στις αρχές του 2017.

Υπενθυμίζεται ότι στο pronews.gr είχαμε γράψει στις αρχές Σεπτεμβρίου:

«Η Πολεμική Αεροπορία, αλλά και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, υπό την πίεση στελεχών της ΠΑ, δείχνουν έτοιμες να προχωρήσουν σε ένα πρόγραμμα το οποίο δεδομένων των οικονομικών συνθηκών (βασικά της οικονομικής καταστροφής της χώρας) και της γιγάντωσης της απειλής της γείτονος Τουρκίας με την απόκτηση 100 stealth μαχητικών F-35A πέμπτης γενιάς, πλέον μπορεί να χαρακτηριστεί ως "αυτοκτονικό": Αυτό του εκσυγχρονισμού των μαχητικών αεροσκαφών F-16C/D.
Ενα πρόγραμμα το οποίο θα απομυζήσει την Πολεμική Αεροπορία από το σύνολο των διαθέσιμων οικονομικών πόρων για την επόμενη δεκαετία για να αναβαθμίσει σε περιορισμένο επίπεδο τις δυνατότητές της προκειμένου να κάνει ένα μαχητικό 3ης γενιάς, ένα απλώς "καλύτερο μαχητικό 3ης γενιάς".
Οταν η Τουρκία αποκτά μαζικά το καλύτερο μαχητικό αεροσκάφος του δυτικού οπλοστασίου, εκτός ίσως του F-22.
Το οποίο στις δοκιμές και στις προσομοιώσεις με μαχητικά F-15 (σαφώς ανώτερο του F-16) αλλά και F-16, γράφει σκορ μεταξύ του 8-0 ή 27-1 ή 14-0 (αναφέρουμε τς γνωστά αποτελέσματα των προσομοιώσεων που είχε αποκαλύψει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ και εν συνεχεία επιβεβαιώθηκαν από τους Αμερικανούς) η Ελλάδα πάει να δώσει κάπου 2 δισ. ευρώ για να πάρει, τι; Ενα ελαφρά καλύτερο F-16 από αυτά που ήδη διαθέτει.
Αντί να κατευθυνθεί προς την μοναδική, βιώσιμη επιχειρησιακά, εθνικά (γιατί πλέον μιλάμε για την επιβίωση της χώρας) λύση: Την απόκτηση Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους, έστω και σε περιορισμένο αριθμό αρχικά.
Και με δεδομένη την πολιτική αδυναμία απόκτησης μαχητικού αεροσκάφους από χώρα εκτός του δυτικού μπλοκ (η απόκτηση π.χ. ρωσικών Su-35S θα μπορούσε και οικονομικά και επιχειρησιακά να ήταν η κατάλληλη, αλλά όχι πολιτικά) η απόκτηση F-35 είναι μονόδρομος και συνδεδεμένη με την εθνική ακεραιότητα, έτσι όπως οδεύουν τα πράγματα στις γεωπολιτικές εξελίξεις.
Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, από αναγνώστες που ίσως αγνοούν το γεγονός: Και στις δύο περιπτώσεις η εταιρεία είναι κοινή, η Lockheed Martin.
Και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-16, αφορά την LM και τα F-35 τα κατασκευάζει η LM, άρα δεν τίθεται θέμα εμπορικού ανταγωνισμού, πίσω από την παρέμβαση (η οποία θα συνεχιστεί με μαχητική αρθρογραφία και στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ και όχι μόνο) του pronews.gr.
Αλλά το να δοθεί έστω και ένα ευρώ από αυτά που δεν έχουμε για τον εκσυγχρονισμό των F-16, αντί να διατεθεί για την απόκτηση μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς και ειδικότερα του F-35, αποτελεί εθνική μειοδοσία δεδομένων των συνθηκών.
Ας αναλογιστούμε τι θα είχε συμβεί αν το 1986-'88 δεν αποφασιζόταν η απόκτηση 80 νέων μαχητικών, αλλά ο εκσυγχρονισμός των F-4E και Mirage F.1. Και η Τουρκία θα βρισκόταν με 240 μαχητικά F-16 κι εμείς με εκσυγχρονισμένα μαχητικά δεύτερης γενιάς κατασκευής της δεκαετίας του '70!
Αν σας φαίνεται εφιαλτικό το σενάριο αυτό, σκεφθείτε ότι τα F-4E και τα Mirage F.1 είναι μαχητικά αεροσκάφη δεύτερης γενιάς και τα F-16 μαχητικά τρίτης γενιάς.
Οπότε ένας εκσυγχρονισμός των F-4E και τα Mirage F.1 θα έδινε ας πούμε "μισή" γενιά σε εξέλιξη και θα ήταν πολύ πιο λογικός από αυτό που πάει να συμβεί σήμερα: Δηλαδή να εκσυγχρονίσουμε μαχητικά 3ης γενιάς για να αντιμετωπίσουν μαχητικά 5ης γενιάς!
Φανταστείτε στα Ιμια ο ελληνικός αεροπορικός στόλος να ήταν εξοπλισμένος μόνο με εκσυγχρονισμένα F-4E και Mirage F.1 και ο τουρκικός με F-16.
Μέχρι την Θεσσαλονίκη θα είχαν φτάσει, αν ξεκινούσε το "πανηγύρι".
Ακόμα και η έλλειψη βλημάτων αέρος-αέρος μακρού βεληνεκούς ΑΙΜ-120 και αντιραντάρ HARM από το ελληνικό οπλοστάσιο και η αντίστοιχη ύπαρξή τους στο τουρκικό αποτέλεσαν καταλυτικό παράγοντα για την έκβαση της κρίσης: Σε 30' θα είχαν απωλεστεί δύο Μοίρες ελληνικών μαχητικών και θα είχε καταστραφεί το 80% της ελληνικής αεράμυνας, σύμφωνα με μεθύστερη μελέτη του ΓΕΑ.
Και ήδη είχαν ενταχθεί στο ελληνικό οπλοστάσιο 40 F-16C/D Block 30 και 40 Mirage 2000EGM/BGM! Απλά και μόνο ο ελλιπής εξοπλισμός των F-16 αρκούσε για να κριθεί αρνητικά για την ελληνική πλευρά η έκβαση του αγώνα.
Και τώρα μιλάμε για την απόκτηση από την άλλη πλευρά 100 F-35Α και την ελληνική πλευρά να δίνει ότι έχει και δεν έχει (βασικά αυτά που δεν έχει) για να αναβαθμίσει ένα αεροσκάφος το οποίο με την προσθήκη ραντάρ AESA το μόνο που υπόσχεται είναι ότι ίσως δει τα τουρκικά F-35 στα 40 χλμ., όταν τα τουρκικά F-35 θα το έχουν δει από τα 250 χλμ. και φυσικά θα το έχουν καταρρίψει πριν καν εισέλθουν στο Αιγαίο.
Πρώτος που διέκρινε με σαφήνεια την εθνική ανάγκη απόκτησης μαχητικού 5ης γενιάς ήταν ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Π.Καμμένος.
Και διαβλέποντας την οικονομική αδυναμία κατέφυγε σε μια δύσκολη προσπάθεια ένταξης της απόκτησης των F-35 σε ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης από τις ΗΠΑ, κατά τα πρότυπα της δωρεάν χρηματοδότησης του Ισραήλ.
Μακάρι, αλλά πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθεί.
Τα κονδύλια, που πρόκειται να διατεθούν για την αναβάθμιση των F-16 πρέπει να διατεθούν για την απόκτηση F-35.
Και το τελευταίο ευρώ.
Σε μια εποχή που οι Ενοπλες Δυναμεις "δεν έχουν μαντήλι  να κλάψουν", σε μια εποχή που το 70% των εξοπλιστικών πόρων του Πολεμικού Ναυτικού της επόμενης πενταετίας διατέθηκε για ένα απλό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των Ρ-3Β (500 εκατ.), στα σοβαρά θα εκσυγχρονίσουμε τα F-16, ο όγκος των οποίων είναι καινούρια μαχητικά (τα 85 Block 52+ (PX III) και Block 52+ Advanced (PX IV), παραλαβής μεταξύ 2002 και 2009;
Για να κάνουν, τί, απέναντι στα F-35; Τίποτα!
Στην καλύτερη περίπτωση να αποφύγουν την κατάρριψη, στην χειρότερη θα καταστραφούν στο έδαφος αφού τα F-35 με αυτό το δίκτυο αεράμυνας στο οποίο αφέθηκε η χώρα, θα κάνουν βόλτες ανενόχλητα επάνω από τα ελληνικά αεροδρόμια χωρίς να τα βλέπει κανένας αισθητήρας.
Το αστείο είναι ότι το πρόγραμμα αφορά συνολικά την αναβάθμιση 123 μαχητικών F-16C/D Block 50 (PX II), Block 52+ (PX III) και Block 52+ Advanced (PX IV), στο επίπεδο της έκδοσης F-16V (Viper) με ενσωμάτωση ραντάρ AN/APG-83 AESA και κεντρικής οθόνης CPD για αναβάθμιση της απεικόνισης τακτικής κατάστασης στο πιλοτήριο και με απαραίτητη προϋπόθεση την ενσωμάτωση ζεύξης δεδομένων Link 16.
Ποια απεικόνιση και ποια τακτική κατάσταση; Εχουν δει στο ΓΕΑ το βίντεο με την απεικόνιση από το σύστημα του DASS του F-35 της εκτόξευσης βαλλιστικού πυραύλου σε απόσταση 80 χλμ.;
Οι Τούρκοι πιλότοι θα βλέπουν ακόμα και τους Ελληνες συναδέλφους τους να πηγαίνουν στα σέλτερ πριν βγουν ακόμα από την μικρασιατική ακτή κι εμείς ακόμα δεν θα έχουμε δει στις οθόνες των ραντάρ τα F-35!
Χρειάζονται αναβάθμιση τα F-16, είναι το ερώτημα. Οση χρειάζονται και τα Mirage 2000EGM/BGM. Γιατί εγκαταλείφθηκε ο εκσυγχρονισμός των τελευταίων; Γιατί κρίθηκε-και ήταν-οικονομικά ασύμφορος.
Η αναβάθμιση των F-16 είναι εξίσου ασύμφορη γιατί το 1,8-2 δισ. ευρώ είναι απίστευτο ποσό ακόμα και για 123 αεροσκάφη (περιλαμβάνονται και τα Block 50).
Θα γίνουν καλύτερα από τα τουρκικά F-16; Οχι! Και η Αγκυρα δήλωσε ότι αν εκσυγχρονιστούν τα ελληνικά με ραντάρ AESA θα τοποθετήσει και αυτή στα δικά της ραντάρ AESA και μάλιστα εγχώριας ανάπτυξης.
Εκτός αυτού του ελληνικό πρόγραμμα στην καλύτερη περίπτωση θα ολοκληρωθεί το 2025, αν και εφ'όσον! Οταν δηλαδή θα έχει ολοκληρωθεί η παραλαβή των τουρκικών F-35 και θα ξεκινά ή θα κοντεύει να ξεκινήσει η παραλαβή του TFX, του εγχώριας παραγωγής μαχητικού 5ης γενιάς της Τουρκίας!
Κι εμείς θα είμαστε εξοπλισμένοι με αναβαθμισμένα F-16 (αυτά τα F-16 που σάρωσαν οι Αμερικανοί στα "εμφύλια" dissimilars με το F-35 τα είχαν όλα αυτά που προβλέπει το ελληνικό πρόγραμμα αναβάθμισης, εκτός από ραντάρ AESA) και η τουρκική Αεροπορία με F-35 και TFX, για να μην αναφέρουμε τα εκατοντάδες F-16. Ποιος θα επικρατήσει;
Η λύση δεν είναι είναι μία, είναι μια σειρά ενεργειών:
-Ακύρωση του προγράμματος εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των F-16
-Διάθεση των όποιων κονδυλίων της αναβάθμισης (ακόμα δεν έχουν βρεθεί, τα ψάχνουν) για την προμήθεια αριθμού, έστω 20 αρχικά, με option για επιπλέον 20, F-35Α
-Ολική αναβάθμιση του δικτύου αεράμυνας με συστήματα που έχουν πιθανότητας να δουν και να καταρρίψουν F-35 (καλώς ή κακώς, μόνο τo S-400 δείχνει να έχει τέτοιες πιθανότητες)
-Ολική αναβάθμιση του συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης που σήμερα όχι stealth δεν βλέπει, αλλά ούτε και τα τουρκικά UAV που βολτάρουν επάνω από τα νησιά του Αιγαίου. Αν το "δούμε" μπορούμε να το καταρρίψουμε.
Τα F-16 να παραμείνουν ως έχουν με κάποια "μαζέματα", βασικά να αποκτήσουν δυνατότητα επικοινωνίας με Link 16, την οποία έχουν μόνο τα F-16 Adv. του Αράξου. Στα παλιά, τα Block 30 ή τα Block 50, ούτε καν "μαζέματα" χρειάζονται. Να πετάξουν όσο μπορούν και μετά απόσυρση.
Το παρόν και το μέλλον βρίσκεται στα μαχητικά 5ης γενιάς και στα UCAV. Ενας στόλος από 84 F-16 Block 52+ (PX III) και Block 52+ Advanced (PX IV), 20+20 F-35 και 25 Mirage 2000-5 Mk2, είναι το μοναδικό λογικό σχήμα χαμηλού κόστους, μεγάλης ισχύος και αποτελεσματικού με την προϋπόθεση αναβάθμισης του συνολικού δικτύου αεράμυνας (αισθητήρες και όπλα) για το έτος 2025. Και μετά διαρκής ενίσχυση με επιπλέον F-35 ή κάποιο άλλο αεροσκάφος, πιθανότατα UCAV.
Και όσοι μιλήσουν για νούμερα να τους πληροφορήσουμε ότι αυτή την στιγμή η διαθεσιμότητα των μαχητικών της ΠΑ είναι πολύ χαμηλότερη ως συνολικός αριθμός από αυτή του συνόλου των ανωτέρω αεροσκαφών.
Η διάθεση ποσού 2 δισ. ευρώ (δηλαδή όσο κοστίζουν 25 μαχητικά F-35 βάσει της πρόσφατης P&A που έδωσε η αμερικανική Αεροπορία) για να εκσυγχρονιστούν μαχητικά που είναι δυο γενιές πίσω από τα F-35 είναι απλώς παρανοϊκή, επικίνδυνη για την χώρα και θέτει θέμα εθνικών ευθυνών σε αυτούς που θα την αποφασίσουν.»

Pronews
Διαβαστε ακομη
Σχολιαστε το αρθρο

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Οποιος χρήστης της πλατφόρμας του discus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.