Γιόρτασαν οι (ερωτευμένοι) Έλληνες τον Άγιο Βαλεντίνο; Και πώς επέδρασε η κρίση στην καταναλωτική τους συμπεριφορά;
Σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB* του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα οι Έλληνες καταναλωτές ξόδεψαν φέτος για αγορές δώρων κατά μέσο όρο 43,6 Ευρώ με ελάχιστη δαπάνη 2 Ευρώ και μέγιστη 1.507 Ευρώ.
Η έρευνα διεξήχθη διαδικτυακά στις 14 και 15 Φεβρουαρίου 2018 σε πανελλήνιο δείγμα 692 ατόμων, με επιστημονική ευθύνη της Διευθύντριας του MARLAB, Καθηγήτριας, κα Ροδούλας Τσιότσου.
Πόσοι αγόρασαν δώρα και πόσοι πήραν
Από τα άτομα που αγόρασαν δώρα:
Από όσους δέχτηκαν δώρα:
Τι δώρα αγόρασαν
Σε ότι αφορά στα δώρα που αγόρασαν,
Πριν από την αγορά των παραπάνω προϊόντων, το 41% του δείγματος επισκέφτηκε καταστήματα, το 19% έκανε αναζήτηση στο διαδίκτυο μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, το 15% έκανε αναζήτηση στο διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου, το 3% έκανε αναζήτηση στο διαδίκτυο μέσω τάμπλετ, και το 22% δεν έκανε καμία έρευνα πιο πριν.
Το 81% των συμμετεχόντων στην έρευνα αγόρασε τα δώρα από τα εμπορικά καταστήματα ενώ μόνο το 10% αγόρασε μέσω διαδικτύου και το 9% από τα καταστήματα και το διαδίκτυο.
Για την αγορά των παραπάνω δώρων, το 81% πλήρωσε με μετρητά, το 7% με πιστωτική κάρτα και το 12% με χρεωστική κάρτα.
Στην ερώτηση πως πέρασαν την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, το 48% δήλωσε ότι ήταν όπως και κάθε άλλη ημέρα, το 20% δήλωσε ότι δεν σχεδίασε κάτι γιατί δεν πιστεύει σε αυτή, το 9% με ένα ρομαντικό δείπνο στο σπίτι, το 7% με φίλους, το 9% με ένα ρομαντικό δείπνο σε ένα εστιατόριο, και το 4% μόνος/η.
Και όσοι δεν αγόρασαν…
Το 75% του δείγματος το οποίο δεν αγόρασε κάποιο δώρο, δήλωσε ότι το έκανε κυρίως για τους παρακάτω λόγους: «δεν έχω σύντροφο/δεν είμαι σε σχέση», «για οικονομικούς λόγους» «δεν είναι γιορτή/αδιάφορη γιορτή/δεν βλέπω το λόγο», «είναι εμπορική γιορτή που δεν θέλω να συμμετάσχω με αυτόν τον τρόπο», «Δεν είναι καν γιορτή! Είναι υποβάθμιση της αγάπης και του έρωτα να τον γιορτάζεις μια μέρα το χρόνο! Η αγάπη και ο έρωτας γιορτάζουν κάθε μέρα!» «γιατί ούτε ο σύντροφος μου προσφέρει δώρα καθώς θεωρεί τη γιορτή αυτή εμπορική».
Αδιάφοροι οι Έλληνες για τη γιορτή
Σε ότι αφορά στη στάση τους απέναντι στην Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι στην πλειοψηφία τους οι Έλληνες είναι αδιάφοροι για τη συγκεκριμένη γιορτή (61,8%). Μόνο το 24,9% τους δείγματος έχει θετική έως πολύ θετική στάση ενώ το 13,3% διατύπωσε αρνητική έως πολύ αρνητική στάση.
Ωστόσο, όταν έγινε σύγκριση μεταξύ της στάσης τους και της σχεσιακή τους κατάστασης (το 52% του δείγματος δήλωσε ότι ήταν σε σχέση, το 27% ότι δεν είχε σχέση, το 17% ότι ήταν παντρεμένο και το 4% ότι ήταν διαζευγμένο) διαπιστώθηκε ότι υπάρχει συσχέτιση μεταξύ των δύο.
Δηλαδή, τα άτομα που ήταν σε σχέση επέδειξαν σε μεγαλύτερο ποσοστό θετική και πολύ θετική στάση (32,2%) απέναντι στην Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου σε σχέση με τους παντρεμένους/ες (20,5%), τα άτομα που δεν ήταν σε σχέση (14,9%) και τους διαζευγμένους (13,6%).
Επίσης, οι διαζευγμένοι/ες διατύπωσαν αρνητική ή πολύ αρνητική στάση (18,1%) σε μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τους έχοντες σχέση (11,2%), τους παντρεμένους (16,1%) και τους μη έχοντες σχέση (15,4%).
Κατά κύριο λόγο, αδιάφορη στάση για την ημέρα διατύπωσαν οι μη έχοντες σχέση (70%).
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου έχει υιοθετηθεί σε μικρό βαθμό από την ελληνική κοινωνία και αντιμετωπίζεται μάλλον αδιάφορα από τη μεγάλη πλειοψηφία της.
Οι καταναλωτές που τη γιορτάζουν είναι κυρίως άτομα που έχουν κάποια ρομαντική σχέση ή είναι παντρεμένα και συμμετέχουν ενεργά είτε αγοράζοντας δώρα είτε προετοιμάζοντας κάποιο ρομαντικό δείπνο για τα αγαπημένα τους άτομα.
Όσα άτομα δεν γιορτάζουν τη συγκεκριμένη ημέρα είναι είτε γιατί δεν έχουν σχέση, είτε γιατί δεν τους το επιτρέπει η οικονομική τους κατάσταση είτε από άποψη – την αντιμετωπίζουν ως εμπορική γιορτή ή θεωρούν ότι θα πρέπει να δείχνουν την αγάπη τους σε καθημερινή βάση.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.