Κλείσιμο
Τι θα συνέβαινε αν άνοιγε κάποιος την πόρτα ενός αεροπλάνου εν ώρα πτήσης;

Τι θα συνέβαινε αν άνοιγε κάποιος την πόρτα ενός αεροπλάνου εν ώρα πτήσης;

Translate this page

Ένα εφιαλτικό σενάριο

Είναι ένα από τα πολλά εφιαλτικά σενάρια στον κινηματογράφο: Ένας επιβάτης τραβά την πόρτα του αεροπλάνου, στέλνοντας τον εαυτό του στην στρατόσφαιρα…

Σε περίπτωση που ένας τέτοιος φρενοβλαβής καταφέρει πράγματι να ανοίξει την πόρτα των μεγάλων επιβατικών αεροσκαφών σε μεγάλο υψόμετρο, η καμπίνα θα έχανε πίεση – εξαιρετικά γρήγορα – και θα επικρατούσε το χάος.

Ακόμα και οι περιπτώσεις αργής αποσυμπίεσης μπορεί να αποβούν μοιραίες. Το 2005 ένα Boeing 737 της Helios Airways
συνετρίβη, σκοτώνοντας και τους 121 επιβάτες και το πλήρωμα, μετά από μια σταδιακή απώλεια της πίεσης στο θάλαμο.

Η έλλειψη οξυγόνου στα 30.000 πόδια άφησε το πλήρωμα ανίκανο, και το αεροπλάνο – με αυτόματο πιλότο – σιγά ξέμεινε από καύσιμα, πριν βυθιστεί στο έδαφος.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, πέφτουν οι μάσκες οξυγόνου για να μην πάθουν οι επιβάτες υποξία (έλλειψη οξυγόνου, η οποία οδηγεί σε αργή σκέψη, αχνά οράματα και ακολουθεί ο θάνατος). Στο πιλοτήριο, το πλήρωμα θα φορέσει μάσκες από καουτσούκ και θα αρχίσει μια γρήγορη κάθοδο σε ασφαλές ύψος – τίποτα κάτω 10,000 πόδια.

Η αιφνίδια αποσυμπίεση, η οποία θα συνέβαινε εάν η πόρτα άνοιγε ξαφνικά, είναι ένα άλλο θέμα. Όποιος θα στεκόταν δίπλα θα εκτινασσόταν στον ουρανό, η θερμοκρασία της καμπίνας θα κατρακυλούσε γρήγορα και το ίδιο το αεροπλάνο θα άρχισε να διαλύεται.

Ευτυχώς, αν και η αποσυμπίεση μπορεί να είναι επικίνδυνη, δεν πρόκειται να συμβεί έτσι απλά: είναι απλά αδύνατο να ανοίξει μια πόρτα αεροπλάνου κατά τη διάρκεια μιας πτήσης.

«Σκεφτείτε ότι μια θύρα αεροσκάφους λειτουργεί σαν μια τάπα αποστράγγισης, που καθορίζονται σε εφαρμογή από την εσωτερική πίεση. Σχεδόν όλες οι έξοδοι αεροσκαφών ανοίγουν προς τα μέσα.

Ορισμένες ανοίγουν προς τα πάνω στην οροφή, άλλες ταλαντεύεται προς τα έξω, αλλά όλες ανοίγουν πρώτα προς τα μέσα», αναφέρει ο πιλότος Patrick Smith, συγγραφέας του βιβλίου «Cockpit Confidential».

Pronews
Διαβαστε ακομη
Σχολιαστε το αρθρο

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Οποιος χρήστης της πλατφόρμας του discus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.