ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

DW: Ανησυχίες για το εμπόριο από την αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ

DW: Ανησυχίες για το εμπόριο από την αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ

Το εμπόριο ανάμεσα στη Βρετανία και την ΕΕ θα επηρεαστεί αναμφισβήτητα με πολλούς τρόπους, ωστόσο κανείς δεν γνωρίζει ακόμα ποιες ακριβώς συνέπειες θα έχει στην πράξη το Brexit.

Ο Λόταρ Σέβερινς ρίχνει μια ματιά στον καθρέφτη του φορτηγού του για να διαπιστώσει εάν το αυτοκίνητο 40 τόνων έχει τοποθετηθεί σωστά στην ατελείωτη ουρά από φορτηγά. Βρίσκεται στην Ολλανδία και τα εμπορεύματα που μεταφέρει έχουν προορισμό τη Βρετανία. Οι οδηγοί των φορτηγών ενώνουν ακόμα την ΕΕ με τη Βρετανία, ωστόσο το ερώτημα πώς θα επηρεάσει πρακτικά το Brexit τη διακίνηση των εμπορευμάτων γίνεται ολοένα και πιο επιτακτικό. Η βρετανική κυβέρνηση είναι βαθιά διχασμένη όσον αφορά τις περαιτέρω σχέσεις με την ΕΕ. Η πρωθυπουργός Τερέζα Μέι έχει επαναλάβει πολλές φορές ότι θα ήθελε να βγάλει τη χώρα της από την Εσωτερική Αγορά και την Τελωνειακή Ένωση. Για τα εμπορεύματα με προορισμό τη Βρετανία, το λιμάνι του Ρότερνταμ θα ήταν σε αυτήν την περίπτωση τα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ. Στις Βρυξέλλες δεν μπορεί κανείς να φανταστεί πως θα μπορούσαν να λειτουργήσουν στο μέλλον οι εμπορικές σχέσεις με τη Βρετανία χωρίς τελωνειακούς ελέγχους.

«Αυτό θα είναι μια καταστροφή» λέει ο 62χρονος οδηγός Λόταρ Σέβερινς. Την ίδια άποψη έχει και ο 70χρονος επιχειρηματίας Βόλφγκανγκ Στρομπς. «Η ροή των εμπορευμάτων θα παρεμποδιστεί. Δεν πρόκειται να είναι τόσο απλά τα πράγματα όπως ήταν μέχρι σήμερα» λέει και συμπληρώνει πως λυπάται πολύ για το Brexit και ότι ο ίδιος θεωρεί πως η χώρα του ανήκει στην Ευρώπη.

Πολύπλευρες συνέπειες

Όταν μιλάει με πελάτες του διαπιστώνει μεγάλη ανασφάλεια. Για τις μεταφορές το Brexit σημαίνει πολύ περισσότερη δουλειά. Εκτός αυτού σημαντικά θα είναι τα προβλήματα που θα προκύψουν σχετικά με το χρόνο παραγωγής και παράδοσης. Ο επιχειρηματίας Ράινερ Γκοόσενς επισημαίνει πως «σήμερα η αποστολή δηλώνεται κάποιες φορές και πριν από την παραγωγή. Σε περίπτωση που πράγματι υπήρχαν τελωνειακοί έλεγχοι, δεν θα υπήρχε πλέον εγγύηση πως τα προϊόντα θα είναι μέσα σε δέκα με δώδεκα ώρες στην Αγγλία. Η σκέψη που υπάρχει είναι να δημιουργηθούν ειδικοί χώροι αποθήκευσης».

Σύμφωνα με τις στατιστικές, το 2017 οι γερμανικές μεταφορικές εταιρείες μετέφεραν περισσότερους τόνους εμπορευμάτων σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο.

Οι εισαγωγές πάντως μειώθηκαν κατά 8%, εξέλιξη η οποία θεωρείται συνέπεια του επικείμενου Brexit.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, το ένα τρίτον έως και το 50% των εταιρειών στην Ευρώπη και τη Βρετανία αναμένεται να αναζητήσουν νέους προμηθευτές ως ένα μέσο προστασίας από τις συνέπειες του Brexit.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.