Οι μεγάλες κατασκευαστικές της Ελλάδας δουλεύουν στη Ντόχα

Οι μεγάλες κατασκευαστικές της Ελλάδας δουλεύουν στη Ντόχα

Η ελληνική επιχειρηματική παρουσία στο Κατάρ είναι έντονη στον κατασκευαστικό κλάδο, με τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές να έχουν αναλάβει μεγάλα έργα στην πρωτεύουσα Ντόχα.

Σε κάθε περίπτωση είναι ακόμη νωρίς να εντοπίσει κανείς τις εξελίξεις, ωστόσο η οικονομία του Κατάρ δέχεται τα πρώτα ισχυρά πλήγματα, καθώς μεγάλες αιγυπτιακές τράπεζες με έδρα το Κάιρο σταμάτησαν τις συναλλαγές τους με τις τράπεζες του Κατάρ.

Δείτε και τι αναφέρουν οι FT για την συμφωνία του Κατάρ για λύτρα 1 δισ. δολαρίων που εξόργισε τις άλλες χώρες και προκάλεσε την διπλωματική απομόνωση.

Σημειώνεται ότι οι Έλληνες εργαζόμενοι στην περιοχή είναι αρκετοί στις κατασκευαστικές, ενώ υπάρχουν και γιατροί.

Στην περίπτωση της Ελλάκτωρ, η έκθεσή της είναι σημαντική στο Εμιράτο, καθώς έχει αναλάβει ως επικεφαλής (με 32%) κοινοπραξίας μεγάλο μέρος του έργου κατασκευής του μετρό της Ντόχα, ύψους 3,2 δισ. ευρώ.

Η χρυσή γραμμή του μετρό της Ντόχα είναι ένα έργο που έχει αναλάβει η κοινοπραξία ALYSJ, μια πολυεθνική κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., με τη συμμετοχή των Larsen & Tubro (Ινδία), Yapi Merkezi (Τουρκία), STFA (Τουρκία) και Al Jaber Engineer (Κατάρ).

Περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την κατασκευή του έργου «Χρυσή υπόγεια γραμμή», αποτελεί μέρος του ολοκληρωμένου σιδηροδρομικού έργου του Κατάρ.

Η διάρκεια του έργου είναι 54 μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018.

Η χρυσή γραμμή είναι το μεγαλύτερο επιμέρους πακέτο κατασκευής του μετρό της Ντόχα. Η διαδρομή διασχίζει την πρωτεύουσα του κράτους του Κατάρ, 14 χλμ. από την Ανατολή έως τη Δύση, ακολουθώντας τα ίχνη της ιστορικής γραμμής της πόλης.

Σημαντικά έργα έχει αναλάβει εδώ και χρόνια η J&P ΑΒΑΞ στο Κατάρ.

Η εταιρεία έχει αναλάβει τα έργα υποδομής, καθώς και βίλες, συνολικού προϋπολογισμού 600 εκατ. ευρώ, στο λεγόμενο Μαργαριτάρι (Pearl). Πρόκειται για ένα πολυτελέστατο τεχνητό νησί.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατασκευάζει υπόγειο parking συνολικής επιφάνειας 100.000 τ.μ, χωρητικότητας 1.493 αυτοκινήτων με υπερκείμενο περιβάλλοντα χώρο 50.000 τ.μ.και σταθμό Μετρό επιφάνειας 10.000 τ.μ. Ιδιοκτήτης του έργου, που υλοποιείται στην Ντόχα, είναι το Qatar Foundation. Επίσης είναι υπό κατασκευή εμπορικό κέντρο στη Ντόχα συνολικής επιφάνειας 220,000 m2.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Από την ελληνική πρεσβεία στην περιοχή έχει υπάρξει η εξής ανακοίνωση: «Σε συνέχεια των εξελίξεων που έλαβαν χώρα σήμερα το πρωί, σας γνωρίζουμε ότι η Πρεσβεία της Ελλάδος παρακολουθεί τις εξελίξεις, είναι σε συνεχή επαφή με τις Καταρινές Αρχές και με τις άλλες Ευρωπαϊκές Πρεσβείες και ότι θα σας τηρήσει ενήμερους για οτιδήποτε θα χρειαστεί να γνωρίζετε. Παρακαλούμε παρακολουθείτε τις ενημερώσεις στον ιστότοπο της Πρεσβείας».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.