Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Η τροποποίηση στο DNA εμβρύων είναι γεγονός

Η διόρθωση του DNA των ανθρώπινων εμβρύων είναι πλέον εφικτή. Όμως είναι ηθικά αποδεκτή;

Ωστόσο, πριν επιτραπεί νόμιμα στο Ηνωμένο Βασίλειο, πρέπει να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα, ιατρικά και κοινωνικά, υποστηρίζουν οι ειδικοί. Η καθηγήτρια Δικαίου στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμινγκχαμ, Karen Yeung, δήλωσε ότι «οι επιπτώσεις στην κοινωνία θα είναι εκτενείς, ριζικές και μακροπρόθεσμες».

Ο στόχος της διόρθωσης του DNA
Προς το παρόν, η γενετική τροποποίηση στα ανθρώπινα έμβρυα είναι απαγορευμένη διά νόμου στη Μ. Βρετανία, και επιτρέπεται μόνο για ερευνητικούς λόγους. Πιο συγκεκριμένα, οι επιστήμονες μπορούν να αλλάξουν τον γενετικό κώδικα μόνο σε τεχνητά έμβρυα που δημιουργούν in vitro και στη συνέχεια τα καταστρέφουν. Αν και στόχος αυτών των ερευνών είναι η εξάλειψη γενετικών ασθενειών, όπως το σύνδρομο Down, υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις και πολλοί υποστηρίζουν ότι μπορεί να ανοίξει το κουτί της Πανδώρας. «Πριν από 15 χρόνια, οι Βρετανοί καταψήφισαν τα γενετικά τροποποιημένα φαγητά, γιατί να εγκρίνουν σήμερα τα γενετικά τροποποιημένα παιδιά;» αναρωτιέται ο δρ. David King, επικεφαλής του ιδρύματος Human Genetics Alert και πολέμιος της γενετικής τροποποίησης.

Η ανεξάρτητη έρευνα που διεξήχθη από το Συμβούλιο Βιοηθικής (σ.σ. βιοηθική είναι ο κλάδος της επιστήμης που ασχολείται με τα ηθικά ζητήματα που προκύπτουν από τις νέες ανακαλύψεις της βιολογίας και τις εφαρμογές της γενετικής) έβγαλε το πόρισμα ότι η γενετική τροποποίηση πρέπει να υπάγεται σε δυο βασικές αρχές: α) την υγεία του μελλοντικού ατόμου και β) την ευημερία της κοινωνίας.

Η διαδικασία της τροποποίησης του DNA
Το CRISPR, το βιολογικό σύστημα που τροποποιεί το DNA, ανακαλύφθηκε το 2012 και χρησιμοποιείται από τους επιστήμονες προκειμένου να διορθώσουν με ακρίβεια το DNA των κυττάρων που ευθύνονται για τις ασθένειες.

Αν και το σύστημα είναι αποτελεσματικό, δεν έχει τελειοποιηθεί ακόμα, λένε οι ειδικοί. Αυτές οι διορθώσεις μπορούν θεωρητικά να αλλάξουν και άλλα σημαντικά γονίδια, κάτι που μπορεί να πυροδοτήσει άλλες, εξίσου σοβαρές ασθένειες. Στο κοντινό μέλλον πάντως θα είναι δυνατό να διορθώνεται το DNA των εμβρύων που διαθέτουν το γονίδιο της ασθένειας του Huntington ή της κυστικής ίνωσης.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς που ασχολούνται με τη μελέτη του DNA, η επιστήμη έχει ακόμα δρόμο να διανύσει και εκτιμούν ότι χρειάζονται άλλα 20 χρόνια πριν νομιμοποιηθεί η τροποποίηση του DNA των εμβρύων.