ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Έρευνα αποκαλύπτει τις διαφορές μεταξύ πλούσιων και φτωχών στη διατροφή

Έρευνα αποκαλύπτει τις διαφορές μεταξύ πλούσιων και φτωχών στη διατροφή

Την Τετάρτη 12 Ιουλίου η Εθνική Εταιρεία Διατροφικής Ασφάλειας της Γαλλίας δημοσίευσε την μελέτη της για τις διατροφικές συνήθειες των γάλλων. Τα στοιχεία θα μπορούσε να είναι παρόμοια σε όλη την Ευρώπη, ίσως και σε ολόκληρο τον κόσμο.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε μεταξύ 2014 και 2015 σε δείγμα 5.800 ατόμων αντιπροσωπευτικών του πληθυσμού (ενήλικες και παιδιά). Τα αποτελέσματα αναλύθηκαν από ομάδα ειδικών, διατροφολόγων, επιδημιολόγων, τοξικολόγων και μικροβιολόγων.

Λίγα φρούτα και λαχανικά για τους φτωχούς
Τα βασικά στοιχεία της μελέτης είναι η καθιστική ζωή του πληθυσμού, η μικρή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και η υπερβολική χρήση αλατιού. Αλλά η μελέτη φέρνει στο φως και τη σχέση μεταξύ συνηθειών στη διατροφή και κοινωνικών ανισοτήτων.
Στους ενήλικες η διατροφή είναι θέμα μόρφωσης και σπουδών. Οπως αναφέρει η μελέτη όσοι ακολούθησαν ανώτερες σπουδές τρώνε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, αλλά και περισσότερο γιαούρτι, τυρί και σοκολάτα. Αντίθετα, τα άτομα που σταμάτησαν τις σπουδές τους στο δημοτικό ή στο γυμνάσιο πίνουν περισσότερα αναψυκτικά και προτιμούν το κρέας και τις πατάτες.
Στους ανήλικους, ο απολογισμός είναι ο ίδιος όταν το παιδί είναι κάτω των 10 ετών: οι συνήθειές τους σχετίζονται με το επίπεδο σπουδών των γονιών του.

Βιολογικά προϊόντα και μόρφωση
Η κοινωνική ανισότητα εμφανίζεται επίσης όσον αφορά ορισμένα προϊόντα, όπως τα βιολογικά. Ενα άτομο σε διευθυντική θέση ή απόφοιτος λυκείου καταναλώνει δύο φορές περισσότερα βιολογικά προϊόντα από έναν εργάτη που σταμάτησε τις σπουδές του. Η ίδια παρατήρηση ισχύει για τα παιδιά, ανάλογα με το επίπεδο σπουδών των γονιών του και το επάγγελμά τους.
Η μελέτη αναφέρει ότι μεταξύ 2006-2015 ο αριθμός όσων καταναλώνουν συμπληρώματα διατροφής πέρασε από το 12% στο 19% στα παιδιά και από το 20% στο 29% στους ενήλικες. Η μελέτη επισημαίνει ότι η κατανάλωση αυτών των προϊόντων αυξάνεται ανάλογα με το πτυχίο του ατόμου. «Αυξάνεται δύο φορές για όσους έχουν πτυχία ανώτατης εκπαίδευσης σε σχέση με όσους έχουν απολυτήριο δημοτικού ή λυκείου», γράφει.

Ποιοί κοιτάνε τις ετικέτες
Κατά την διάρκεια της έρευνας, οι συμμετέχοντες δήλωσαν τους τρείς βασικούς παράγοντες που τους επηρεάζουν όταν αγοράζουν τρόφιμα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσο ένα άτομα έχει πτυχία, τόσο τα κριτήριά του είναι ποιοτικά: προέλευση, τρόπος παραγωγής, ποιότητα ή διατροφική αξία. Αντίθετα η προτεραιότητα είναι η τιμή του προϊόντος, η μάρκα ή οι προσφορές όσο τα πτυχία είναι λιγότερα. «Οσο το πτυχίο είναι μεγαλύτερο τόσο περισσότερο τα άτομα δηλώνουν ότι κάνουν τις αγορές τους σε μικρά καταστήματα, σε ειδικά μαγαζιά και ειδικούς φούρνους και όχι σε σούπερ μάρκετ», αναφέρει η μελέτη.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Παχυσαρκία και καθιστική ζωή
Η κοινωνική ανισότητα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή όσον αφορά την παχυσαρκία. «Στο σύνολο του πληθυσμού όσο περισσότερα πτυχία υπάρχουν τόσο λιγοστεύει η παχυσαρκία. Οι άνθρωποι με σπουδές είναι τρεις φορές λιγότερο θύματα υπερβολικού πάχους», εξηγεί η μελέτη.
Το ίδιο ισχύει για την σωματική δραστηριότητα και την καθιστική ζωή. Σύμφωνα με τη μελέτη μόνο το 1/3 των εφήβων αθλούνται ικανοποιητικά. Στους ενήλικες, το ποσοστό ανεβαίνει ανάλογα με τα πτυχία: 13% αθλούνται όσοι έχουν απολυτήριο γυμνασίου ή λυκείου, 27% αθλούνται όσοι έχουν ανώτερες σπουδές.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.