Κλείσιμο
15 τροφές που πρέπει να συμπεριλάβετε στο πρωινό σας (φωτό)

15 τροφές που πρέπει να συμπεριλάβετε στο πρωινό σας (φωτό)

Translate this page

Το πρωινό είναι ένα από τα σημαντικότερα γεύματα της ημέρας. Σας εξασφαλίζει πολλές ωφέλειες για την υγεία, με αποτέλεσμα να αισθάνεστε καλά για το υπόλοιπο της ημέρας… 
 

Υπάρχουν δύο κατηγορίες ανθρώπων: Αυτοί που δεν μπορούν να ξεκινήσουν την ημέρα τους χωρίς πρωινό και αυτοί που απλά πίνουν έναν καφέ είτε γιατί δεν προλαβαίνουν να ετοιμάσουν κάτι, είτε γιατί δεν ξέρουν τι ακριβώς θέλουν να φάνε το πρωί. Ακόμα και εάν ανήκεις στην πρώτη όμως το πιο πιθανό είναι να επιλέγεις συσκευασμένα δημητριακά, μαρμελάδες και πραλίνες φουντουκιού για το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Κι όμως υπάρχουν πολλές άλλες τροφές που καλό θα ήταν να προσθέσεις στο πρωινό σου και οι οποίες όχι μόνο είναι υγιεινές, αλλά και πεντανόστιμες.

1. Βρώμη
Ένα ιδιαίτερα υγιεινό πρωινό το οποίο χρειάζεται μόλις 15 λεπτά προετοιμασίας και το οποίο περιέχει σημαντική ποσότητα πρωτεϊνών, καλίου και φυτικών ινών. Σέρβιρέ την με φρέσκα φρούτα, ξηρούς καρπούς και κανέλα για επιπλέον απόλαυση.

2. Γιαούρτι
Γεμάτο με πρωτεΐνη και ασβέστιο, το γιαούρτι συνδυάζεται άψογα με φρούτα, μέλι, ξηρούς καρπούς, βρώμη και 1002 άλλες γευστικές τροφές.

3. Γκρέιπφρουτ
Σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Κέντρου Βιοτεχνολογικών Πληροφοριών της Αμερικής, η κατανάλωση μισού γκρέιπφρουτ πριν από κάθε γεύμα μπορεί να βοηθήσει με την απώλεια βάρους, χάρη στις λιποδιαλυτικές ιδιότητες του φρούτου. Επίσης, το γκρέιπφρουτ είναι ιδιαίτερα ενυδατικό, ενώ αποτελεί και σημαντική πηγή αντιοξειδωτικών. Για ένα ισορροπημένο πρωινό, συνδύασέ το με κάποιο είδος πρωτεΐνης όπως αβγό, τόφου ή γιαούρτι.

4. Μπανάνες
Το γλυκό αυτό φρούτο ανήκει στην κατηγορία των “καλών” υδατανθράκων, καθώς μπορεί να σε κρατήσει χορτάτο για αρκετή ώρα, ενώ αποτελεί και σπουδαία πηγή καλίου. Πρόσθεσέ το στη βρώμη, τα smoothies σου ή στα δημητριακά σου.

5. Βούτυρο αμυγδάλου
Πρόκειται για μια εξαιρετική πηγή χορτοφαγικής πρωτεΐνης και “καλών” λιπαρών, η οποία συνδυάζεται υπέροχα με τη βρώμη, το ψωμί ολικής αλέσεως, τα μήλα και τις μπανάνες. Επίλεξε ένα προϊόν που να έχει ως μόνο συστατικό τα αλεσμένα αμύγδαλα και όχι ζάχαρη, λάδι και αλάτι.

6. Καρπούζι
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να ενυδατώσεις τον οργανισμό σου από ένα μεγάλο μπολ με καρπούζι. Με μόνο 40 θερμίδες η κούπα και μεγάλη ποσότητα λυκοπενίου θα γίνει ένα από τα αγαπημένα σου φρούτα για το πρωί.

7. Λιναρόσπορος
Λίγος λιναρόσπορος στα δημητριακά, τη βρώμη ή το smoothie σου θα μετατρέψει το πρωινό σου σε πραγματική “βόμβα” Ωμέγα 3 λιπαρών. Πιο συγκεκριμένα, δύο μόνο κουταλιές της σούπας περιέχουν πάνω από το 100% της συνιστώμενης καθημερινής πρόσληψης. Αγόρασέ τον στην αλεσμένη του μορφή καθώς έτσι τα θρεπτικά του συστατικά απορροφώνται καλύτερα από τον οργανισμό.

8. Μύρτιλλα
Είτε φρέσκα είτε κατεψυγμένα, τα μικρά αυτά πανίσχυρα φρουτάκια περιέχουν μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών. Σύμφωνα με έρευνες μάλιστα, η κατανάλωσή τους μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της μνήμης και να επιταχύνει το μεταβολισμό. Με μόλις 80 θερμίδες το φλιτζάνι, μπορείς να τα προσθέσεις σε όποιο γλυκό πρωινό επιλέξεις.

9. Φράουλες
Ένα μόλις φλιτζάνι περιέχει τη συνιστώμενη καθημερινή πρόσληψη βιταμίνης C, αλλά και πλήθος φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα της Αμερικανικής Καρδιολογικής Ένωσης, οι γυναίκες που καταναλώνουν τουλάχιστον 3 μερίδες φράουλες την εβδομάδα έχουν μικρότερες πιθανότητες να πάθουν ανακοπή καρδιάς κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

10. Καφές
Ο εσπρέσο δεν σε ξυπνάει απλά. Έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων ασθενειών, αλλά και να οδηγήσει σε μακροζωία. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα MedPageToday, ο συνδυασμός καφεΐνης και αντιοξειδωτικών είναι ιδιαίτερα ευεργετικός για την υγεία. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως οι καφέδες με σαντιγί, ζάχαρη και γάλα είναι η πιο υγιεινή επιλογή.

11. Τσάι
Εάν δεν είσαι φίλος του καφέ, θα χαρείς να μάθεις πως και το τσάι είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για τον οργανισμό. Χάρη στη μικρή περιεκτικότητά του σε καφεΐνη, ενυδατώνει τον οργανισμό πιο αποτελεσματικά από τον καφέ, ενώ παράλληλα περιέχει μεγάλη ποσότητα αντιοξειδωτικών.

12. Πεπόνι
Με μόλις 50 θερμίδες η κούπα και μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C και A είναι η ιδανική προσθήκη στο πρωινό σου.

13. Ακτινίδιο
Λίγοι το γνωρίζουν αλλά το ακτινίδιο περιέχει περισσότερη βιταμίνη C από το πορτοκάλι. Πρόσθεσέ το λοιπόν στο γιαούρτι και τους χυμούς σου ως μια επιπλέον ασπίδα προστασίας του οργανισμού σου με το που ξυπνήσεις.

14. Χυμός πορτοκάλι
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως ξεχνάμε τον αγαπημένο μας χυμό πορτοκάλι. Γλυκός, πεντανόστιμος και πλούσιος σε βιταμίνη C είναι η ιδανική συνοδεία για το πρωινό σου σάντουιτς.

15.Ψωμί ολικής αλέσεως
Μπορεί οι υδατάνθρακες να έχουν κακή φήμη, αλλά εάν επιλέξεις τους σωστούς μπορεί να αποτελέσουν μια εξαιρετική πρόταση για το πρωινό, η οποία θα σε γεμίσει ενέργεια και θρεπτικά συστατικά. Εμείς σου προτείνουμε δύο φέτες ολικής αλέσεως με λίγο φυστικοβούτυρο, μπανάνα και κανέλα.

Pronews
Διαβαστε ακομη
Σχολιαστε το αρθρο

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Οποιος χρήστης της πλατφόρμας του discus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.