Η Ισπανία επανεξετάζει την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας

Η Ισπανία επανεξετάζει την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας

Οι αρχές της Ισπανίας επανεξετάζουν «συνολικά» την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μετά το δυστύχημα που σημειώθηκε στη Γαλικία τον περασμένο μήνα με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο 79 άνθρωποι, όπως δήλωσε σήμερα η υπουργός Δημοσίων Έργων της χώρας, Άνα Μαρία Παστόρ Χουλιάν.

Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, ο εκτροχιασμός του τρένου υψηλής ταχύτητας σε μια στροφή στα προάστια της βορειοδυτικής πόλης Σαντιάγο ντε Κομποστέλα αποδόθηκε στην υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο συρμός και σε ανθρώπινο λάθος.

Το δυστύχημα ωστόσο ήγειρε πολλά ερωτήματα για τα συστήματα σηματοδότησης, πέδησης και ασφάλειας του δικτύου υψηλής ταχύτητας.

Μιλώντας ενώπιον μιας επιτροπής της ισπανικής βουλής η Παστόρ Χουλιάν είπε ότι προσέλαβε ελεγκτές για να επανεξετάσουν τα όρια μέγιστης ταχύτητας απ’ άκρου σ’ άκρο του σιδηροδρομικού δικτύου για να αποτραπεί κάθε πιθανότητα να σημειωθεί ξανά ένα τέτοιο δυστύχημα.

«Θα επανεξετάσουμε όλα τα πρωτόκολλα και τα συστήματα, τον πίνακα των ορίων ταχύτητας, τα πάντα», είπε η Παστόρ Χουλιάν. «Το δίκτυο αναλύεται. Και στο πλαίσιο της ανάλυσης αυτής, θα λάβουμε αποφάσεις οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν την ασφάλειά του», συνέχισε η υπουργός.

Ακόμη, η Παστόρ Χουλιάν έκανε λόγο περί της ενδεχόμενης αξιοποίησης «ενός δορυφορικού συστήματος» για την παρακολούθηση του δικτύου αλλά και της «βελτίωσης του συστήματος σηματοδότησης».

Πέραν αυτών η κυβέρνηση θα εξετάσει τους κανόνες σχετικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων μέσα στα τρένα για να προχωρήσει στην εγκατάσταση ενός «ολοκληρωμένου και ενιαίου συστήματος» τηλεφωνίας στην καμπίνα του μηχανοδηγού.

Ωστόσο, όπως και την προηγουμένη, οι βουλευτές της αντιπολίτευσης έκαναν επανειλημμένα λόγο για «σφάλματα» και παραλείψεις κατά την διαδικασία κατασκευής του τμήματος του δικτύου όπου σημειώθηκε το δυστύχημα και ζήτησαν να σχηματιστεί μια «ανεξάρτητη επιτροπή έρευνας», εκτός από αυτήν που έχει συστήσει το υπουργείο.

Η εφημερίδα Ελ Παΐς έγραψε σήμερα ότι οι αρχές ενδέχεται να διατάξουν να μειωθούν τα όρια ταχύτητας για τους συρμούς υψηλής ταχύτητας στα σημεία τα οποία θεωρούνται πιο επικίνδυνα.

Η Ισπανία έχει επενδύσει 45 δισεκ. ευρώ μέσα σε λίγα περισσότερα από 20 χρόνια για να αποκτήσει το δεύτερο μεγαλύτερο δίκτυο σιδηροδρομικών μεταφορών υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, το οποίο συνεχίζει να επεκτείνεται παρά την οικονομική κρίση.

Ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου Φρανθίσκο Γκαρθόν, 52 ετών, ο οποίος παραδέχθηκε πως ο συρμός είχε αναπτύξει διπλάσια ταχύτητα σε σχέση με το όριο που ίσχυε στο τμήμα του δικτύου όπου σημειώθηκε η καταστροφή και μιλούσε στο τηλέφωνο δευτερόλεπτα πριν από την τραγωδία, κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή. 

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.