ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Άρση ασυλίας Κ.Βελόπουλου, χειροπέδες για κακούργημα σε Κ.Φλώρο κατά τα λοιπά ο Β.Πούτιν είναι «αυταρχικός»!

Τραγωδία στην Αιθιοπία: Αποκάλυψη – «βόμβα» για παράπονα πιλότων σχετικά με το Boeing 737 Max

Τραγωδία στην Αιθιοπία: Αποκάλυψη – «βόμβα» για παράπονα πιλότων σχετικά με το Boeing 737 Max

Πολλά είναι τα ερωτηματικά που εγείρονται μετά τη συντριβή του αεροσκάφους των Αιθιοπικών Αερογραμμών. Μία αποκάλυψη – «βόμβα» έρχεται να τονώσει το παρασκήνιο γύρω από την τραγωδία.

Αρκετοί πιλότοι είχαν εκφράσει σοβαρές επιφυλάξεις για την ασφάλεια του Boeing 737 Max 8 αρκετούς μήνες προτού ένα αεροσκάφους του ίδιου μοντέλου των Αιθιοπικών Αερογραμμών συντριβεί την περασμένη Κυριακή λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από την Αντίς Αμπέμπα και παρασύρει στο θάνατο και τους 157 επιβαίνοντες.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Dallas Morning News πέντε αναφορές παραπόνων μεταξύ άλλων και για το αμφιλεγόμενο λογισμικό MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) είχαν κατατεθεί στο Aviation Safety Reporting System, μια αμερικανική κρατική τράπεζα δεδομένων όπου κυβερνήτες και πιλότοι μπορούν να αναφέρουν ανωνύμως ανησυχητικά περιστατικά στη διάρκεια πτήσεών τους.

Οι αναφορές εστιάζονταν κυρίως σε προβλήματα με το σύστημα αυτόματου πιλότου του Max 8, που αντιμετώπισαν οι κυβερνήτες καθώς τα αεροσκάφη προσπαθούσαν μετά την απογείωση να πάρουν ύψος. Το σύστημα αυτό βρέθηκε στο επίκεντρο των ερευνών μετά τη συντριβή της πτήσης 610 της Lion Air τον περασμένο Οκτώβριο στην Ινδονησία. Σύμφωνα με το μαύρο κουτί, που βρέθηκε στο σημείο της συντριβής, το σύστημα ώθησε το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω λόγω σφάλματος των αισθητήρων λίγο μετά την απογείωσή του από τη Τζακάρτα με προορισμό το Μπαλί παρά τις απεγνωσμένες προσπάθειες των πιλότων να αποτρέψουν το δυστύχημα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ethiopian Airlines Τεβόλντε Γκεμπρεμαριάμ είπε στο CNN ότι είναι «ουσιαστικές» οι ομοιότητες μεταξύ των δύο αεροπορικών δυστυχημάτων. Ο πιλότος «είχε προβλήματα με το σύστημα ελέγχου πτήσης του αεροσκάφους και ζήτησε να επιστρέψει πίσω», τόνισε.

Σε μια από τις αναφορές παραπόνων ένας πιλότος επιβατικού αεροσκάφους ανέφερε προβλήματα στη φάση της απογείωσης. Όταν ανέλαβε ο αυτόματος πιλότος τον έλεγχο του Boeing 737 Max 8 το ρύγχος του στράφηκε προς το κάτω με αποτέλεσμα να σημάνει ο συναγερμός του αεροπλάνου. Τα χειρότερα απετράπησαν σε εκείνη την περίπτωση όταν τέθηκε εκτός λειτουργίας ο αυτόματος πιλότος.

Ένας άλλος κυβερνήτης Boeing 737 Max 8 παραπονέθηκε ότι ήταν «ασυνείδητο» να επιτρέπεται σε πιλότους να συνεχίζουν να πετούν με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη χωρίς επαρκή εκπαίδευση ή ενημέρωση αναφορικά με τις διαφοροποιήσεις μεταξύ του συστήματος του Max 8 και εκείνων των προηγούμενων μοντέλων, όπως ανέφερε το Politico. Ενώ χαρακτήρισε «ελλιπές και σχεδόν εγκληματικά ελλιπές» το εγχειρίδιο λειτουργίας του Max 8.

Oι αναφορές παραπόνων κατατέθηκαν τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, μετά τη συντριβή του Boeing της Lion Air. «Έμαθα για το δυστύχημα κι αναρωτήθηκα αν και άλλα πληρώματα είχαν ανάλογες με μένα εμπειρίες», γράφει ένας εκ των πιλότων στο Aviation Safety Reporting System. «Ο συγκυβερνήτης μου μόλις συμπλήρωσε έναν μήνα υπηρεσίας και δεν μπορούσε να μου πει αν έφταιγε το αεροπλάνο για τα προβλήματα ή αν εγώ έκανα κάποιο λάθος».

Δεδομένου ότι οι αναφορές αυτές κατατέθηκαν ανωνύμως δε γνωρίζουμε σε ποιες αεροπορικές εταιρείες εργάζονται οι συγκεκριμένοι πιλότοι.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σύμφωνα με τη Dallas Morning News η αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Federal Aviation Administration) έστειλε τις αναφορές αυτές στη NASA, προκειμένου να τις αξιολογήσει ουδέτερα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.