Αμφίβια ΤΟMΠ AAV-7, α/τ οχήματα Μ901 και Μ113 από ΗΠΑ σε Ελλάδα

Αμφίβια ΤΟMΠ AAV-7, α/τ οχήματα Μ901 και Μ113 από ΗΠΑ σε Ελλάδα

Σε άμεση προμήθεια αμφίβιων ΤΟΜΠ  AAV-7 και Μ113Α2 και  αυτοκινούμενων εκτοξευτών Μ901Α1/Α2 ΙTV από τα αμερικανικά αποθέματα προχώρησε ο Ελληνικός Στρατός σύμφωνα με έγκυρες πηγές της ΓΔΑΕΕ. Τα οχήματα έρχονται να καλύψουν, τουλάχιστον εν μέρει, άμεσες και επιτακτικές επιχειρησιακές ανάγκες με πολύ χαμηλό κόστος, βασικά της εργοστασιακής αξιοποίησης. Και λέμε «εν μέρει» διότι τα μεν αμφίβια ΤΟΜΑ AAV-7 από πλευράς επιβιωσιμότητας κυμαίνονται σε όχι ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα και για τον λόγο αυτό αντικαθίστανται στις ΗΠΑ, (η παραγωγή τους ξεκίνησε το 1972) τα δε Μ113 είτε θα χρησιμοποιηθούν ως ανταλλακτικά είτε θα πάρουν την θέση οχημάτων που ήδη υπηρετούν στον Ε.Σ., αλλά λόγω έλλειψης ανταλλακτικών έχουν κριθεί πέραν οικονομικής επισκευής. Πάντως τα Μ901 αποτελούν σε οποιαδήποτε περίπτωση σημαντική ενίσχυση.

Σε τέτοιου είδους προμήθειες αναφερόταν την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, όταν μίλησε για «έξυπνες και οικονομικές λύσεις» στους εξοπλισμούς, οι οποίες βέβαια δεν σημαίνει και κατ’ανάγκην «αξιόπιστες”. Αλλά οι καιροί είναι, οικονομικά, δύσκολοι! Τα οχήματα έχουν ελεγχθεί ήδη από αξιωματικούς του ΓΕΣ και παραλαμβάνονται “as is, as where it is”.

Το AAV-7A1 έχει 3,26 μ. ύψος (!) και εκπληκτική χωρητικότητα: Εκτός από το τριμελές πλήρωμα, συνολικά 25 άτομα! Δηλαδή μια διμοιρία περίπου (με τα σύγχρονα ελληνικά δεδομένα επάνδρωσης μονάδων τα 28 άτομα ισοδυναμούν με …λόχο!). Ανάλογη θα είναι και η απώλεια σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά. Βέβαια δεν σημαίνει ότι σε ελληνική υπηρεσία θα επανδρώνεται από 28 άτομα! Δέκα, το πολύ δώδεκα…

Το όχημα είναι εξοπλισμένο με το κλασικό 50άρι (12,7 χλστ) και ένα 40άρι βομβιδοβόλο Mk-19. Το 1984 η κατασκευάστρια εταιρεία FMC έβγαλε την έκδοση Α1Η με αρκετές βελτιώσεις στην ανάρτηση, την διαχείριση καυσίμου την πλευστότητα κλπ. Έχει βάρος 22,7 τόνους. Η αρχική επιχειρησιακή απαίτηση για αμφίβια ΤΟΜΑ που είναι εγγεγραμμένη στο ΕΜΠΑΕ με αριθμό προτεραιότητας «4» με συνολική δαπάνη 100.000.000 ευρώ τα οποία μοιράζονταν στα έτη 2011-12-13 με 10, 40 και 50 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Ισόποση είναι και η μείωση στην γενικότερη αμυντική δαπάνη.

Εν πάση περιπτώσει το σημαντικό στοιχείο στην προμήθεια των AAV-7 είναι ότι υπερκαλύπτει τις ανάγκες του ΓΕΣ για το Τάγμα Πεζοναυτών, αφού αφορά συνολικά 100 οχήματα. Η θωράκιση είναι μεσαίου επιπέδου (45 χλστ αλουμινίου) η κινητική σχέση είναι 18 ίπποι ανά τόνο και έχει ακτίνα δράσης 480 χλμ και μέγιστη ταχύτητα 64 χλμ/α/ω.

Η δεύτερη προμήθεια από την οποία εξοικονομούνται κατά το υπουργείο 78.500.000 ευρώ (18.500.000 το 2011 και από 30.000.000 τα επόμενα δύο χρόνια) είναι  η προμήθεια 72 οχημάτων φορέων και ισάριθμων εκτοξευτών και παρελκομένων αντιαρματικών βλημάτων μεγάλου βεληνεκούς με την προμήθεια των M901Α1/Α2 ITV. Δεν είναι γνωστός ο αριθμός τους, αλλά πηγές του ΓΕΣ αναφέρουν ότι «κυμαίνεται μεταξύ 50 και 80 συστημάτων». Τα οχήματα φέρουν διπλό αυτόματο εκτοξευτή ΤΟW2 ακτίνας δράσης του βλήματος 3.750 μ.

Σε ότι αφορά τα 30 ρωσικά αμφίβια οχήματα BMP-3F τα οποία επρόκειτο να δοθούν ως αντισταθμιστικά από την Ρωσία για την προμήθεια των 420 BMP-3HEL, πηγές τόσο από το ΓΕΣ όσο και από την ΓΔΑΕΕ ανέφεραν ότι «Προσανατολιζόμαστε σε διαφορετικό πακέτο αντισταθμιστικών οφελών δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στην δημιουργία βιομηχανικής υποδομής υποστήριξης/συντήρησης του οχήματος BMP-3. Πιθανότατα θα υπάρξουν μέσα σε αυτό το πακέτο και οχήματα, αλλά άλλης κατηγορίας από τα αμφίβια, πιθανότατα υποστήριξης».

Άλλωστε και τα ίδια τα BMP-3HEL με την προσθήκη μιας απλής συλλογής χαμηλού κόστους μετατρέπονται σε οχήματα με πλήρεις αμφίβιες ικανότητες αφού έχουν προ-τοποθετημένο υδροπροωθητή.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.