ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Κίνδυνος ματαίωσης του προγράμματος ΝΗ-90 σε Φινλανδία και Ελλάδα

Κίνδυνος ματαίωσης του προγράμματος ΝΗ-90 σε Φινλανδία και Ελλάδα

Το υπουργείο Άμυνας της Φινλανδίας ανακοίνωσε πρόσφατα ότι προτίθεται να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία κατασκευής και προώθησης του ελικοπτέρου ΝΗ-90.

Το υπουργείο άμυνας της Φιλανδίας ανακοίνωσε πρόσφατα ότι προτίθεται να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία κατασκευής και προώθησης του ελικοπτέρου ΝΗ-90.

Η πρόθεση είναι να επιτευχθεί κάποιος συμβιβασμός, μέσω του οποίου θα επιτραπεί η έναρξη των παραδόσεων φτωχότερα εξοπλισμένων ελικοπτέρων στις ένοπλες δυνάμεις της σκανδιναβικής αυτής χώρας, χωρίς να αποκλείεται ακόμα και η ματαίωση της προμήθειας! Μιας προμήθειας η οποία σύμφωνα με όσα είχαν αποκαλυφθεί στο αντίστοιχο ελληνικό πρόγραμμα, υπερείχε σημαντικά ως προς τους οικονομικούς όρους σε σχέση με αυτά που αγόρασε η Ελλάδα το 2003.

Σύμφωνα με το ιστορικό του φινλανδικού προγράμματος ΝΗ-90 και με βάση τη συμφωνία που είχε υπογραφεί το 2001, το πρώτο φινλανδικό ελικόπτερο θα έπρεπε να έχει παραδοθεί τον Απρίλιο του 2005 και το τελευταίο ήταν προγραμματισμένο προς παράδοση τον Οκτώβριο του 2008. Μέχρι σήμερα κανένα φινλανδικό ελικόπτερο ΝΗ-90 δεν έχει παραδοθεί… Η επιτροπή οικονομικής πολιτικής της χώρας που εξετάζει πλέον το θέμα σε συνεργασία με την κοινοπραξία ΝΗΙ, φέρεται διατεθειμένη να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με στόχο την εξεύρεση μίας κοινά αποδεικτής λύσης. Πρέπει να επισημανθεί σε αυτό το σημείο ότι σύμφωνα με φινλανδικές κυβερνητικές πηγές ο Στρατός της Φινλανδίας εξετάζει το ενδεχόμενο της προμήθειας μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων UH-60M (είναι η τελευταία έκδοση του Black Hawk) από την αμερικανική Sikorsky, εάν τελικά δεν καταλήξουν πουθενά οι διαπραγματεύσεις για την προμήθεια των ΝΗ-90. Οι καθυστερήσεις στο φινλανδικό πρόγραμμα ΝΗ-90 αποδίδονται στην καθυστέρηση της πιστοποίησης του τύπου.

Ακριβώς τα ίδια προβλήματα πιστοποίσησης, εκτός των λοιπών προβλημάτων νομικής και οικονομικής φύσεως, αντιμετωπίζει και το ελληνικό πρόγραμμα. Συγκεκριμένα σειρά ηλεκτρονικών συστημάτων (π.χ. της αμερικανικής Rockwell Collins), αντιμετωπίζουν πρόβλημα πιστοποίησης.

Πριν λίγους μήνες, όπως είχε αποκαλύψει η «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ», και η αντίστοιχη σύμβαση του Ελληνικού Στρατού για την προμήθεια του ίδιου ελικοπτέρου, αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα ως προς την υλοποίησή της. Το πρόγραμμα προμήθειας σύγχρονων μεσαίας μεταφορικής ικανότητας ελικοπτέρων είχε και εξακολουθεί να έχει στρατηγική σημασία για τον Ελληνικό Στρατό και κατ’ επέκταση για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Συμπεριελήφθη στο ΕΜΠΑΕ 2001-2005, και μετά από διεργασίες 3 ετών, το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε την απόφαση προμήθειας του ΝΗ-90, και συγκεκριμένα 16 ελικοπτέρων της έκδοσης τακτικής μεταφοράς με επιπρόσθετες συλλογές διακομιδής (MEDEVAC), και 4 της έκδοσης ειδικών αποστολών. Η εταιρεία έχει ήδη εισπράξει, παρά την πρακτική σε αυτές τις περιπτώσεις το 40% του προϋπολογισμού της σύμβασης. Μέχρι στιγμής δεν έχει παραδοθεί κανένα ελικόπτερο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.