“ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ «Παπανικολής»: Εξαιρετική Απόδοση και Μελλοντική Κυριαρχία στην Τεχνολογία Υποβρυχίων”

“ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ «Παπανικολής»: Εξαιρετική Απόδοση και Μελλοντική Κυριαρχία στην Τεχνολογία Υποβρυχίων”

Με ανακοίνωση τύπου που εκδόθηκε στις 20 Νοεμβρίου τα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ και η ThyssenKrupp Marine Systems αναφέρονται στην εξαιρετική απόδοση του υποβρυχίου «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» κατά τις δοκιμές.

Η ανακοίνωση με τίτλο “ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ «Παπανικολής»: Εξαιρετική Απόδοση και Μελλοντική Κυριαρχία στην Τεχνολογία Υποβρυχίων” αποτελεί έμμεση απάντηση της εταιρίας στα αναφερόμενα ως προβλήματα του υποβρυχίου, καθώς επικεντρώνεται σε όσα μέχρι σήμερα έχει αναφερθεί ως τέτοια. Απορρίπτει δε κατηγορηματικά την ύπαρξη οποιοδήποτε προβλημάτων παραθέτοντας σε ορισμένες περιπτώσεις και ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τις δοκιμές του σκάφους. Ας σημειωθεί ότι η έκδοση της ανακοίνωσης έγινε μόλις δύο ημέρες πριν την έναρξη των υψηλού επιπέδου επαφών για την επίλυση των όποιων ζητημάτων και την επίσημη παραλαβή του υποβρυχίου. Από την πλευρά του το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας εμμένει στη θέση του χωρίς όμως να προβαίνει (μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές) σε επίσημες ανακοινώσεις.

Ακολουθεί το κείμενο της ανακοίνωσης τύπου των Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ:

“ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ «Παπανικολής»: Εξαιρετική Απόδοση και Μελλοντική Κυριαρχία στην Τεχνολογία Υποβρυχίων

Το πρωτότυπο υποβρύχιο τύπου 214 «Παπανικολής», το οποίο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από το ναυπηγείο της  HDW στο Κίελο της Γερμανίας, με Κύριο Ανάδοχο του προγράμματος την Α.Ε. Ελληνικά Ναυπηγεία, προσφέρθηκε για αποδοχή στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό την 15η Νοεμβρίου 2006. Θα θέλαμε να προχωρήσουμε στις ακόλουθες διευκρινήσεις σχετικά με τα ζητήματα που προέκυψαν αναφορικά με την παράδοση του σκάφους:

Το υποβρύχιο «Παπανικολής» είναι το πρωτότυπο σκάφος του υπερσύγχρονου νέου τύπου υποβρυχίων  214 και αποτελεί το πιο προηγμένο συμβατικό υποβρύχιο παγκοσμίως. Το υποβρύχιο «Παπανικολής», απέδειξε ότι διαθέτει εξαιρετικές επιχειρησιακές δυνατότητες  και υψηλό επίπεδο ασφάλειας, τόσο για το πλήρωμα όσο και για το ίδιο το σκάφος, κατά τη διάρκεια επιτυχημένων δοκιμών που διήρκησαν περισσότερο από ενάμιση έτος (συμπεριλαμβανομένων 12 μηνών δοκιμών εν πλω).

Το υποβρύχιο «Παπανικολής» απέδειξε ότι έχει εξαιρετική απόδοση:

-Εξαιρετική Ευστάθεια και Συμπεριφορά σε Διατοιχισμό

Πρέπει να διευκρινιστεί ότι το υποβρύχιο τύπου 214 δεν έχει πρόβλημα ευστάθειας υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Η ευστάθεια του υποβρυχίου τύπου 214 έχει πιστοποιηθεί με δοκιμές κατάδυσης και πειράματα ευστάθειας, σύμφωνα με τα εφαρμοζόμενα κρατικά κατασκευαστικά πρότυπα, και τα αποτελέσματα των δοκιμών απέδειξαν ότι οι τιμές επιφανειακής  ευσταθείας ξεπερνούν τα απαιτούμενα πρότυπα απόδοσης κατά περίπου 50%. Επιπλέον, το υποβρύχιο είναι πλήρως λειτουργικό από κάθε άποψη, τόσο σε υποθαλάσσιες επιχειρήσεις όσο και κατά την πλεύση στην επιφάνεια της θάλασσας. Το περιγραφόμενο ως «τεχνικό πρόβλημα» του υποβρυχίου «Παπανικολής» είναι η φυσιολογική συμπεριφορά κάθε σκάφους κατά τον πλου στην επιφάνεια.

-Σύστημα Αναερόβιας Πρόωσης (Κυψέλες Καυσίμων): Κορυφαία Τεχνολογία σε Παγκόσμιο Επίπεδο

Το σύστημα αναερόβιας πρόωσης είναι μία πρόσφατη τεχνολογική εξέλιξη, η οποία συμβάλλει αποφασιστικά στη βελτίωση των εν καταδύσει επιχειρησιακών δυνατοτήτων του υποβρυχίου «Παπανικολής». Το εν λόγω σύστημα καθιστά το υποβρύχιο αθόρυβο, του δίνει τη δυνατότητα να έχει μεγαλύτερο χρόνο κατάδυσης, να κινείται ταχύτερα και όλα αυτά όντας μικρότερο σε όγκο σε σχέση με παρεμφερή συστήματα που είχαν εγκατασταθεί σε προηγούμενους τύπους υποβρυχίων. Με αυτό το  σύστημα αναερόβιας πρόωσης, το υποβρύχιο «Παπανικολής» θέτει νέα πρότυπα τα οποία μέχρι στιγμής δεν είχαν επιτευχθεί από κανένα άλλο συμβατικό υποβρύχιο. Η κατασκευή των μονάδων κυψελών καυσίμου που τοποθετήθηκαν στο υποβρύχιο «Παπανικολής» έχει βασιστεί σε προηγούμενους τύπους, των οποίων η εύρυθμη λειτουργία έχει αποδειχθεί κατά τη διάρκεια χρήσης, σε υποβρύχια χωρών μελών του ΝΑΤΟ. Την άνοιξη του 2006, ένα υποβρύχιο τύπου 212 του Γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού, πέτυχε να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ χρόνου κατάδυσης των συμβατικών υποβρυχίων. Η HDW και η Siemens εγγυώνται την αξιοπιστία των μονάδων κυψελών καυσίμου που τοποθετήθηκαν στο υποβρύχιο «Παπανικολής», οι οποίες είναι παρεμφερείς με τις ήδη δοκιμασμένες και αξιόπιστες μονάδες που έχουν τοποθετηθεί στα υποβρύχια τύπου 212.

-Υποβρύχιο «Παπανικολής»: Απόλυτη Υπεροχή στην Ακουστική Υπογραφή

Η ακουστική υπογραφή του υποβρυχίου «Παπανικολής» είναι εξαιρετική. Ως μέρος των δοκιμών στις οποίες υπεβλήθη το υποβρύχιο, έγιναν εκτεταμένες μετρήσεις θορύβου οι οποίες πραγματοποιήθηκαν με βάση τα πρότυπα που θέτει το Γερμανικό κράτος, και έλαβαν χώρα στα δύο επίσημα πεδία δοκιμών. Όπως συνηθίζεται σε τέτοιου είδους δοκιμές, τα συστήματα του υποβρυχίου ρυθμίστηκαν επακριβώς, με βάση τα αρχικά αποτελέσματα των μετρήσεων θορύβου. Τα αποτελέσματα των ακόλουθων μετρήσεων θορύβου που πραγματοποιήθηκαν (συμπεριλαμβανομένων αυτών που αφορούσαν την προπέλα), κατέδειξαν ότι το υποβρύχιο ανταποκρίνεται  στις συμβατικές προδιαγραφές  ενώ επιπλέον ανταποκρίνεται και σχεδόν σε όλα τα υψηλά κριτήρια απόδοσης που θέτει το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό για τα υποβρύχια τύπου 212Α.

-Οπλικό Σύστημα ISUS: Νέα Πρότυπα και Νέοι Ορίζοντες

Το ISUS (Integrated Sonar Utility System – Ολοκληρωμένο Οπλικό και Ανθυποβρυχιακό Σύστημα) είναι ένα πλήρως εξειδικευμένο οπλικό σύστημα τελευταίας γενιάς, το οποίο σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και αποτελεί το πιο προηγμένο σύστημα που έχει ποτέ εγκατασταθεί σε υποβρύχιο. Πέραν των κλασικών δυνατοτήτων που προσφέρουν τα παραδοσιακά οπλικά συστήματα, το ISUS ενσωματώνει επιπλέον και συστήματα ναυτιλίας, πλοήγησης και πλατφόρμας. Κατά τη διάρκεια ειδικής δοκιμής η οποία πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2006 και διήρκησε 36 ώρες, διαπιστώθηκε ότι η απόδοση του ανταποκρίνεται σε όλες τις συμβατικές προδιαγραφές.

-Περισκόπιο Επίθεσης: Εύρυθμη Λειτουργία ακόμα και υπό Δυσμενείς Συνθήκες

Για επιχειρησιακούς λόγους, το περισκόπιο στο υποβρύχιο τύπου 214 έχει μεγαλύτερο μήκος απ’ ό,τι συνήθως. Προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι κραδασμοί, έγιναν κάποιες συμπληρωματικές τροποποιήσεις οι οποίες οδήγησαν σε ουσιαστική βελτίωση, με αποτέλεσμα να μην παρατηρούνται πλέον προβλήματα.

-Υδραυλικό Σύστημα: Νέα Αποτελέσματα Οδηγούν σε Εξαιρετική Απόδοση

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ουδέποτε υπήρξε εισροή ύδατος στο σκάφος. Υπήρξε μία μικρής έκτασης εισροή νερού στο υδραυλικό σύστημα, η οποία αποκαταστάθηκε πλήρως, αμέσως μετά την διαπίστωση της. Το υδραυλικό σύστημα λειτουργεί διαρκώς, χωρίς κανένα περιορισμό.

Ως ένας ισχυρός πανευρωπαϊκός όμιλος, η ThyssenKrupp Marine Systems δεσμεύεται για την περαιτέρω ανάπτυξη των Ελληνικών Ναυπηγείων η οποία έχει ήδη ξεκινήσει δυναμικά. Είμεθα πεπεισμένοι ότι τα Ελληνικά Ναυπηγεία είναι και θα συνεχίσουν να αποτελούν έναν αξιόπιστο συνεργάτη και στο μέλλον, τόσο για το Ελληνικό Ναυτικό όσο και για Ναυτικά άλλων χωρών και διεθνείς πελάτες.”

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.