ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Συμφωνούμε με τον «γίγαντα» Βαγγέλη: Αλλά να πάνε πρώτα τα παιδιά του στην πρώτη γραμμή!

Θρίλερ με ελικόπτερο S-70B-6 στην Εύβοια – Έχασε το σόναρ!

Θρίλερ με ελικόπτερο S-70B-6 στην Εύβοια – Έχασε το σόναρ!

Aνθυποβρυχιακό ελικόπτερο S-70B-6 Aegean Hawk του Πολεμικού Ναυτικού απώλεσε σε άσκηση ανθυποβρυχιακού πολέμου τον αισθητήρα του σόναρ του συστήματος HELRAS, αξίας 2,5 εκατ. ευρώ, όταν αποκόπηκε το συρματόσχοινο του κατά την διάρκεια επιχειρησιακής εκπαίδευσης στον κόλπο της Καρύστου πριν μερικές ημέρες! Τουλάχιστον φαίνεται ότι αποφεύχθηκαν τα χειρότερα, δηλαδή να κινδυνεύσει η ασφάλεια του ελικοπτέρου και το πληρώματός του.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές δύο είναι τα σενάρια που οδήγησαν στην απώλεια το αισθητήρα: Είτε κόπηκε το συρματόσχοινο που ρυμουλκεί το βάρους 152 κιλών θόλο, είτε ο θόλος μπλέχθηκε σε δίκτυα και κινδύνεψε άμεσα το ελικόπτερο οπότε αναγκάστηκε το πλήρωμα να απελευθερώσει τον θόλο του σόναρ για να μπορέσει το ελικόπτερο να απελευθερωθεί.

Το θετικό σε όλη αυτή την υπόθεση είναι ότι το Π.Ν. κατάφερε και εντόπισε τον θόλο σε βάθος 140 μέτρων. Οπότε και ξεκίνησε μια περιπετειώδης προσπάθεια ανέλκυσής του, ακόμα και με υποβρύχιο όχημα ROV, η οποία αρχικά δεν είχε αποτέλεσμα, αλλά στο Π.Ν. δεν παραδίδουν τα όπλα και απόψε τη νύχτα θα επιχειρήσουν και πάλι να το ανασύρουν!

Σύστημα σόναρ Helicopter Long Range Active Sonar (HELRAS) DS-100

Το σύστημα σόναρ Helicopter Long Range Active Sonar (HELRAS) DS-100 κατασκευάζεται από την εταιρεία L-3 Ocean Systems και χρησιμοποιείται από τις ναυτικές δυνάμεις των ΗΠΑ, της Αυστραλίας, της Ιταλίας, της Νορβηγίας, της Ελλάδας κλπ. Το σύστημα χρησιμοποιείται από ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού αγώνα και αποτελείται από τον αισθητήρα βάρους 152 κιλών, τον μηχανισμό πόντισης βάρους 115 κιλών, τον επεξεργαστή βάρους 45 κιλών και της συσκευής ελέγχου βάρους 14 κιλών.

Ο αισθητήρας μπορεί να ποντιστεί σε βάθος 500 μέτρων, ενώ εκπέμπει στο φάσμα συχνοτήτων 1.31 – 1.45 kHz. Η εμβέλεια του κυμαίνεται στα 1, 1.5, 2.5, 4, 6, 10, 16, 25, 40, 60 ναυτικά μίλια. Το τμήμα του σόναρ που βυθίζεται αποτελείται από επτά στοιχεία εκπομπής και ένα δέκτη τα οποία εκτείνονται υδραυλικά μέσα στο νερό, και σε πλήρη έκταση διαγράφουν μια διάμετρο 2,6 μέτρων.

Το HELRAS έχει ειδική λειτουργία για τον εντοπισμό στόχων που κινούνται με μικρή έως μηδενική ταχύτητα. Πιο συγκεκριμένα υποβρύχια που κινούνται με σχετικά χαμηλές ταχύτητες ανιχνεύονται με τη χρήση της τεχνικής Doppler υψηλής ανάλυσης η οποία επιτυγχάνεται από μακρούς διαμορφόμενους παλμούς. Σε στόχους που μένουν σε σχετική ακινησία στο βυθό τότε το HELRAS χρησιμοποιεί παλμούς μέχρι και 5 δευτερόλεπτα ο καθένας.

Επιπλέον το σύστημα παρέχει και βλητικά δεδομένα για την άφεση όπλων (τορπίλες) εναντίον του στόχου. Το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο στην ανοικτή θάλασσα όσο και σε παράκτιες περιοχές.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.