ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Ιταλική “σφήνα” με πρόταση για FREMM a la Italiana!

Ιταλική “σφήνα” με πρόταση για FREMM a la Italiana!

Πρόταση «σφήνα» στην προμήθεια των γαλλικών φρεγατών FREMM υπέβαλε στο ΓΕΝ η … πρώην συνεταίρος της γαλλικής εταιρείας  DCNS που ναυπηγεί τις ιταλικές FREMM, η ιταλική Fincantieri, μέλος του ομίλου Finmeccanica!

H πρόταση αφορά την ναυπήγηση των FREMM σε ιταλικά ναυπηγεία ή σε ελληνικά με την ιταλική τεχνογνωσία (ως γνωστόν η FREMM είναι κοινό γαλλο-ιταλικό project) και έχει δύο σημεία που την διαφοροποιούν κατά βάση από την γαλλική πρόταση: Δίνουν – τουλάχιστον στα «χαρτιά» – μια τιμή θεωρητικά σημαντικά χαμηλότερη από τις γαλλικές FREMM (δηλαδή περί τα 500 εκατ. ευρώ  η μονάδα) και εξασφαλίζουν πιστοποίηση με συστήματα όπως το αμερικανικό AEGIS. Από την άλλη, προσφέρουν, μάλλον μία light έκδοση της FREMM.

Ο Έλληνας ναυτικός ακόλουθος στην Ιταλία κλήθηκε και ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της Fincantieri, όπου ναυπηγούνται οι ιταλικές FREMM. Είναι σαφές ότι υπάρχει και «αμερικανικός δάκτυλος» πίσω από την ιταλική πρόταση, αφού είναι τουλάχιστον παράδοξο οι Ιταλοί να προβάλουν την συμβατότητα της ιταλικής FREMM με τον σύστημα AEGIS.

Έχουμε σημειώσει και στο παρελθόν ότι οι ΗΠΑ δεν θέλουν να προχωρήσει το πρόγραμμα των FREMM, τόσο για εμπορικούς, όσο και για πολιτικούς λόγους. Για εμπορικούς γιατί «εξοβελίζονται» οριστικά από το Πολεμικό Ναυτικό, αφού και η τελευταία τους ελπίδα το σύστημα AEGIS με το βλήμα SM-2/-3, χάνεται, και για πολιτικούς γιατί δεν επιθυμούν για δικούς τους λόγους εθνικού συμφέροντος, να μην αποκτήσει η Ελλάδα βλήματα cruise με ακτίνα δράσης 1000 χλμ.

Δεν πρόκειται για κάποια «ειδική» αρνητική αντιμετώπιση της Ελλάδας, απλώς η αμερικανική πολιτική εθνικής ασφάλειας αντίκειται στην διάχυση προηγμένων οπλικών συστημάτων τέτοιων κατηγοριών σε χώρες όπως η Ελλάδα, οι οποίες -παραδόξως – θεωρούνται «ασταθείς σύμμαχοι».

Η ιταλική πρόταση όσο και αν ακούγεται ελκυστική «χωλαίνει» σε αρκετά σημεία: Τα συστήματα των ιταλικών FREMM έχουν αρκετές διαφοροποιήσεις από τις γαλλικές. Είναι πιο ελαφρά οπλισμένες και δεν διαθέτουν δυνατότητες προσβολής στόχων ξηράς και εξ αυτού του λόγου προσφέρονται και αρκετά φθηνότερα.

Έτσι ή αλλιώς υπάρχει η δέσμευση σε πολιτικό επίπεδο για τι γαλλικές FREMM που πάντως ως γενική διαμόρφωση υπερέχουν σημαντικά έναντι των ιταλικών. Δεν έχουν πυροβόλο των 127 χλστ., ούτε MICA VL (έχουν ASTER 15), ούτε φυσικά SCALP Naval. Σε ότι αφορά την υποδοχή της πρότασης στην Ελλάδα, δεν δείχνει να έχει κάποια ελπίδα…

Ας δούμε συγκριτικά κάποια από τα συστήματα των δύο σκαφών, πέρα από τις προαναφερθείσες

Διαφορές των ιταλικών FREMM  από τις γαλλικές

Ραντάρ ιταλικών : EMPAR Selex Sistemi Integrati

Ραντάρ γαλλικών : Hercules Thales

IRST ιταλικών: SASS (silent acquisition surveillance system) της Galileo Avionica

IRST γαλλικών : Artemis της Thales

SSM  ιταλικών : Teseo mk2 της MBDA

SSM  γαλλικών : Exocet MM40 Block 3 της MBDA

FCS  ιταλικών :NA-25 DARDO-F

FCS  γαλλικών : Sagem Najir

BMS  ιταλικών : SAMP-SD

BMS  γαλλικών : SETIS

Πυροβόλο ιταλικών  : Otobreda 76 χλστ Strales

Πυροβόλο γαλλικών : Otobreda 127 χλστ. (στην ελληνική διαμόρφωση)

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.