ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η εικόνα της κυβέρνησης: Τοξική σκόνη στον ουρανό, θρύψαλα στη έδαφος!

Παρουσίαστηκε το πρώτο εξ ολοκλήρου σχεδιασμένο στην Τουρκία τροχοφόρο ΤΟΜΑ

Παρουσίαστηκε το πρώτο εξ ολοκλήρου σχεδιασμένο στην Τουρκία τροχοφόρο ΤΟΜΑ

Η τουρκική εταιρεία Otokar παρουσίασε το νέο τροχοφόρο 6×6 ΤΟΜΠ/TOMA Arma  με το οποίο η εταιρεία συμμετέχει στο διαγωνισμό OMTTZA του τουρκικού Στρατού για την προμήθεια συνολικά 366 τροχοφόρων οχημάτων διαφορετικών εκδόσεων. Ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια ενός θωρακισμένου τροχοφόρου οχήματος το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πλατφόρμα για την κάλυψη διαφορετικών αποστολών.

Η τουρκική εταιρεία Otokar παρουσίασε το νέο τροχοφόρο 6×6 ΤΟΜΠ/TOMA Arma  με το οποίο η εταιρεία συμμετέχει στο διαγωνισμό OMTTZA του τουρκικού Στρατού για την προμήθεια συνολικά 366 τροχοφόρων οχημάτων διαφορετικών εκδόσεων. Ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια ενός θωρακισμένου τροχοφόρου οχήματος το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πλατφόρμα για την κάλυψη διαφορετικών αποστολών.

Πιο συγκεκριμένα από τα 366 οχήματα τα 30 θα είναι οχήματα ΠΒΧ, 36 φορείς συστημάτων ραντάρ, 108 οχήματα με αισθητήρα, 39 οχήματα διοίκησης, και 108 οχήματα ΤΟΜΑ εξοπλισμένα με πυροβόλο των 20 χλστ. Το συγκεκριμένο όχημα συμμετέχει στο διαγωνισμό μαζί με το όχημα Pars της τουρκικής FNSS Defence Systems και το Anafarta της επίσης τουρκικής HEMA Endustri.

Το όχημα της εταιρείας Otokar, η οποία ανήκει στον όμιλο Koc Group, βασίζεται στην εμπειρία που έχει αποκτήσει η εταιρεία Otokar από την κατασκευή εκατοντάδων τροχοφόρων οχημάτων Cobra και Akrep καθώς και από τις διεθνείς συνεργασίες της εταιρείες με ξένους ομίλους που κατασκευάζουν στρατιωτικά οχήματα. Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία Otokar, είχε συνεργαστεί στο παρελθόν με την εταιρεία ST Engineering από τη Σιγκαπούρη για την εγχώρια κατασκευή του οχήματος 8×8 Τerrex Infantry Carrier Vehicle (ICV) το οποίο η Otokar το προωθούσε εμπορικά με το όνομα Yavuz. 

Το νέο ΤΟΜΠ/ΤΟΜΑ Arma πρόκειται για ένα όχημα μήκους 6,4 μέτρα, πλάτος 2,7 μέτρα, ύψους 2,2 μέτρα, η απόσταση οχήματος από το έδαφος είναι 425 χλστ και βάρους κενό 18,5 τόνους. Το όχημα ζυγίζει έμφορτο 23 τόνους και μπορεί να μεταφέρει το πλήρωμα του, το οποίο αποτελείται από τον οδηγό, τον αρχηγό καθώς και μία οκταμελή ομάδα στρατιωτών. Σύμφωνα με πληροφορίες το επίπεδο προστασίας που το όχημα παρέχει είναι STANAG 4569 Level II.

Η ανάρτηση του οχήματος είναι ανεξάρτητη υδροπνευματική επιτρέποντας στο όχημα να κινείται χωρίς δυσκολία σε δύσκολα εδάφη, ενώ μπορεί να υπερπηδήσει κωλύματα πλάτους 1,2 μέτρων και ύψους 0,6 μέτρων. Το όχημα διαθέτει ένα υδρόψυκτο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα ντίζελ 450 ίππων, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων,  ενώ μπορεί μα πετύχει μέγιστη ταχύτητα 105 χλμ/ώρα με σχέση βάρους ώσης 24,3 ίππους/τόνο.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία πριν το τέλος του 2010 θα παρουσιαστεί η επιμηκυμένη 8×8 έκδοση του οχήματος η οποία βρίσκεται ακόμα υπό ανάπτυξη.   

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.