Προβλήματα οικονομικής αποτίμησης του προγράμματος των 6 τουρκικών Type 214 TN

Προβλήματα οικονομικής αποτίμησης του προγράμματος των 6 τουρκικών Type 214 TN

Σοβαρά προβλήματα φαίνεται να αντιμετωπίζει το πρόγραμμα ναυπήγησης των 6 υποβρυχίων Type 214 TN του τουρκικού Ναυτικού, σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Bugün, το οποίο αναδημοσιεύτηκε από την εφημερίδα TODAY’S ZAMAN στις 26 Μαρτίου. Με βάση το δημοσίευμα της εφημερίδας η σχεδιαζόμενη όπως αναφέρει συμφωνία για την εγχώρια ναυπήγηση των έξι υποβρυχίων αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα όσον αφορά το τελικό κόστος του προγράμματος, και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του υποβρυχίου.

Σοβαρά προβλήματα φαίνεται να αντιμετωπίζει το πρόγραμμα ναυπήγησης των 6 υποβρυχίων Type 214 TN του τουρκικού Ναυτικού, σύμφωνα με δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Bugün, το οποίο αναδημοσιεύτηκε από την εφημερίδα TODAY’S ZAMAN στις 26 Μαρτίου. Με βάση το δημοσίευμα της εφημερίδας η σχεδιαζόμενη όπως αναφέρει συμφωνία για την εγχώρια ναυπήγηση των έξι υποβρυχίων αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα όσον αφορά το τελικό κόστος του προγράμματος, και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του υποβρυχίου.

Καθώς τα φώτα της δημοσιότητας στην Τουρκία έχουν πέσει πάνω στα εξοπλιστικά προγράμματα με αφορμή την πρόσφατη κρίση που προκλήθηκε στις αμερικανοτουρκικές σχέσεις αναφορικά με την παράδοση στην Τουρκία των πηγαίων κωδικών του νέου αεροσκάφους F-35, η υπόθεση της ναυπήγησης των νέων υποβρυχίων αποκτά ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας της Τουρκίας είχε εκφράσεις τις αντιρρήσεις του στη συμφωνία λόγω του πολύ υψηλού επιτοκίου με το οποίο το τουρκικό κράτος θα δανειζόταν για να πληρώσει την αγορά των υποβρυχίων. Τελικά μετά από διαβουλεύσεις το υπουργείο επείσθη να συμφωνήσει και το πρόγραμμα προχώρησε.

Όμως στρατιωτικός αναλυτής που μίλησε στην τούρκικη εφημερίδα επεσήμανε το γεγονός ότι στο συγκεκριμένο πρόγραμμα υπάρχουν και άλλα έξοδα τα οποία δεν έχουν συμπεριληφθεί. Σε αυτά συμπεριλαμβάνεται η επιβάρυνση του πληθωρισμού, και το εργατικό κόστος για την ναυπήγηση των υποβρυχίων. Σύμφωνα με τον αναλυτή το επιπλέον κόστος φτάνει τα 1 δις ευρώ ανεβάζοντας το συνολικό κόστος του προγράμματος στα 3,5 δις ευρώ.

Με βάση αυτή την εκτίμηση το κόστος του κάθε υποβρυχίου φτάνει τα 600 εκατ. ευρώ, ενώ όπως επισημαίνει ο αναλυτής μόνο η Τουρκία και η Κορέα παρήγγειλαν έξι υποβρύχια σε ένα ναυπηγικό πρόγραμμα. Στο δημοσίευμα αναφέρεται και το βεβαρημένο παρελθόν της εταιρείας που σχεδίασε και ναυπηγεί τα υποβρύχια, της γερμανικής HDW η οποία κατηγορείται για δωροδοκία σε Ελλάδα Πορτογαλία Αργεντινή και Κολομβία προκειμένου να λάβει νέα συμβόλαια.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.