«Φρενίτιδα» της τουρκικής πολεμικής βιομηχανίας: Νέος πύραυλος κατά πλοίων και νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος

«Φρενίτιδα» της τουρκικής πολεμικής βιομηχανίας: Νέος πύραυλος κατά πλοίων και νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος

Δύο νέα τουρκικά προγράμματα εγχώριας κατασκευής εξελιγμένων νέας γενιάς όπλων, πήραν το δρόμο το πρώτο για την έναρξη κατασκευής του, αφού ολοκληρώθηκε η ανάπτυξή του και το δεύτερο για την ανάπτυξη του: Πρόκειται για τον τουρκικής σχεδίασης και ανάπτυξης πύραυλο επιφανείας-επιφανείας ATMACA και το προηγμένο εκπαιδευτικό αεροσκάφος προκεχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης, Hürjet.

Το πρόγραμμα ATMACA ξεκίνησε το 2009 με απόφαση του Τουρκικού Υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας και την έγκριση του Συμβουλίου Εξοπλισμών και θα αντικαταστήσει το αμερικανικό πύραυλο RGM-84 Harpoon.

Το τουρκικό βλήμα μοιάζει εξωτερικά σε μεγάλο βαθμό με τον αμερικανικό πύραυλο που πρόκειται να αντικαταστήσει. Το τουρκικό βλήμα έχει δύο ζεύγη πτερυγίων με μικρές κεραίες σε κάθε πτέρυγα, τοποθετημένα σε θέση χιαστή στο κέντρο σχεδόν της ατράκτου του πυραύλου, καθώς και δύο ακόμη ζεύξη με μικρότερων διαστάσεων πτέρυγες ακριβώς στο πίσω τμήμα του βλήματος.

Για την εκτόξευση του βλήματος χρησιμοποιείται ένας πυραυλοωθητής ο οποίος απορρίπτεται μετά την αρχική φάση της εκτόξευσης.

Ο ATMACA έχει μήκος 6 μέτρα, διάμετρο 350 χιλιοστά, άνοιγμα πτερύγων 1,4 μέτρα και βάρος 800 κιλά και θα εξοπλίσει όλες τις τουρκικές κορβέτες (Ada), φρεγάτες (TF-100) και αντιτορπιλικά (TF-2000).

Θα μπορεί να πλήττει και επίγειους στόχους, σταθερούς ή κινητούς (βίντεο).

Η πολεμική κεφαλή του πυραύλου φτάνει τα 200 κιλά συγκρίσιμη με αυτή των πυραύλων RGM-84L Harpoon, SSM-700K και του κινεζικού C-802 οι οποίοι διαθέτουν πολεμικές κεφαλές βάρους 224 κιλά, 230 κιλά και 190 κιλά αντίστοιχα.

Το τουρκικό βλήμα είναι εξοπλισμένα με ένα κινητήρα Turbojet τύπου TR-40 της γαλλικής εταιρείας Safran, ο οποίος επιτρέπει την επίτευξη μέγιστης εμβέλειας 200 χλμ με μέγιστη ταχύτητα 0,8-0,85 Mach.

To Hürjet είναι ένα δικινητήριο αεροσκάφος με διπλό κάθετο σταθερό που θα αντικαταστήσει τα Τ-38 Talon και θα παράγεται σε διπλό ρόλο όπως όλα τα σύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη: Εκπαίδευσης και εγγύς υποστήριξης.

Μοιάζει σα να έχουν “παντρευτεί” το ρωσικό Yak-130 (M-346 στην ιταλική εκδοχή του) και το… F-18.

Θα μπορεί να εξοπλιστεί με βλήματα αέρος-επιφανείας εγχώριας κατασκευής και βλήματα αέρος-αέρος AIM-9X, θα έχει ταχύτητα 0.9 Mach, αν και υπάρχει μία πηγή ότι πιθανόν να ακολουθήσει την συνταγή του κορεατικού Τ-50 και να εισέρχεται στο υπερηχητικό φάσμα.

Είναι το πρώτο σύγχρονης σχεδίασης μαχητικό αεροσκάφος που θα είναι δικινητήριο

Το αντίστοιχό του στην Ελλάδα είναι το Τ-2, κατασκευής 1958. Το τουρκικό μαχητικό αναμένεται να κάνει την πρώτη του πτήση το 2022 και να εισέλθει σε υπηρεσία το 2026.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.