ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Άρση ασυλίας Κ.Βελόπουλου, χειροπέδες για κακούργημα σε Κ.Φλώρο κατά τα λοιπά ο Β.Πούτιν είναι «αυταρχικός»!

Χρήμα να….δις. Χέρι χέρι Μπάγερν και Ολυμπιακός με την adidas

Χρήμα να….δις. Χέρι χέρι Μπάγερν και Ολυμπιακός με την adidas

Την ώρα που οι ελληνικές ομάδες αναζητούν εναγωνίως οικονομική ενίσχυση από επενδυτές και χορηγούς, οι μεγάλοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι της Ευρώπης, συγκεντρώνουν τεράστια ποσά μόνο από τις συμφωνίες προμήθειας αθλητικού υλικού.

Η αντίπαλος του Ολυμπιακού στο Champions League Μπάγερν Μονάχου, ως… πρωταθλήτρια κόσμου, υπέγραψε νέο συμβόλαιο δεκαπενταετούς διάρκειας με την Adidas (έως το 2030), προς 60 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, ήτοι συνολικά 900 εκατομμύρια ευρώ. Δηλαδή όχι μόνο εξασφάλισε δωρεάν αθλητικό υλικό, αλλά και την ενίσχυση του ταμείου της με 5 εκατ. ευρώ σε μηνιαία βάση.

Η προϋπάρχουσα συμφωνία με την ίδια εταιρεία προέβλεπε την καταβολή εκ μέρους της Adidas 25 εκατ. ευρώ τον χρόνο και είχε διάρκεια έως το 2020. Η adidas είναι ιδιοκτήτρια του 8,33% των μετοχών της βαυαρικής ομάδας, ενώ το ποσό των 60 εκ. ευρώ σε μηνιαία βάση εγγράφεται στα έσοδα χορηγιών ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα με τις δαπάνες του συλλόγου βάσει του Οικονομικού Ευ Αγωνίζεσθαι (Financial Fair Play), του συστήματος οικονομικού ελέγχου των συλλόγων που έχει επιβάλει η UEFA.

Ο εκτελεστικός διευθυντής της adidas Χέρμπερτ Χάινερ, είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Μπάγερν από το 2003, η δε συνεργασία εταιρείας και συλλόγου έχει ήδη ξεπεράσει σε διάρκεια τα 50 χρόνια.

H μεγάλη αντίπαλος της Μπάγερν, η Μπορούσια Ντόρτμουντ, έχει συμβόλαιο με το αντίπαλο δέος της Adidas στη Γερμανία, την Puma, με την οποία συνεργαζόταν για πολλά χρόνια ο Ολυμπιακός, πριν κάνει την καλοκαιρινή του μεταγραφή για την εταιρεία που εδρεύει στη Βαυαρία. Η μεταγραφή αυτή φαίνεται πως αποδίδει, καθώς οι ερυθρόλευκοι του Πειραιά διαγράφουν εξαιρετική πορεία στην κορυφαία διασυλλογική διοργάνωση της Ευρώπης, το χρυσοφόρο Champions League.

H adidas είναι η επίσημη προμηθεύτρια εταιρεία της διοργάνωσης, από το 2001. Μέσω της συμφωνίας της με την Team, έχει παρουσία σε κάθε αγώνα του Champions League παρέχοντας την επίσημη μπάλα του τουρνουά (απαγορεύεται η χρήση άλλης μπάλας) καθώς και την ενδυμασία των διαιτητών.

Το ρεκόρ της Μάντσεστερ Γιουν.

Ο πληθωρισμός που επικρατεί στα συμβόλαια των κορυφαίων ποδοσφαιρικών συλλόγων με τις εταιρείες αθλητικών ειδών έγινε περισσότερο από ποτέ εμφανής το περασμένο καλοκαίρι, όταν η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ άλλαξε εταιρεία συμφωνώντας με την Adidas αντί της Nike. Το εντυπωσιακό ήταν ότι από εκεί που η αμερικανική εταιρεία πλήρωνε στη Γιουνάιτεντ 30 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, με ισχύ του συμβολαίου έως και το καλοκαίρι του 2015, η νέα συμφωνία των «Κόκκινων Διαβόλων» με την Adidas τούς εξασφαλίζει για τη δεκαετή περίοδο 2016-2025 ετήσιες απολαβές της τάξης των 94 εκατ. ευρώ. Πρόκειται δηλαδή για υπερτριπλασιασμό των εσόδων του συλλόγου.

Το συμβόλαιο της Γιουνάιτεντ κατέρριψε το ρεκόρ που είχε η Ρεάλ, πάλι με την Adidas, καθώς η αγγλική ομάδα λαμβάνει 40 εκατ. ευρώ ετησίως από τη γερμανική εταιρεία, η οποία ανέλαβε και την Ιταλική Γιουβέντους έναντι 30 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Αντίστοιχο ρόλο στα ποδοσφαιρικά πράγματα διαδραματίζει η adidas και σε επίπεδο εθνικών ομάδων. Με αυτήν επίσημη χορηγό η εθνική Ελλάδος κατέκτησε το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα στα γήπεδα της Πορτογαλίας το 2004.  Πλέον η ελληνική ομάδα φοράει Nike (με ντεμπούτο το νικηφόρο ματς στο Βίλνιους απέναντι στη Λιθουανία στις 7 Ιουνίου 2013). Ο απολογισμός στη συνέχεια ήταν απογοητευτικός. Σύμπτωση; Ίσως. Η εθνική μας με νέο προπονητή, θα ριχτεί στη μάχη των προκριματικών του Παγκοσμίου κυπέλλου της Ρωσίας το 2018. Η τελευταία γεύση από Μουντιάλ στα γήπεδα της Βραζιλίας, ήταν γλυκιά για την εθνική μας. Στην έδρα της «Σελεσάο» που αποτελεί ένα από τα ισχυρά όπλα της nike, η adidas κυριάρχησε απόλυτα. Είχε την πρωταθλήτρια και δευτεραθλήτρια κόσμου(Γερμανία και Αργεντινή), αφήνοντας στο μικρό τελικό τη nike που “ντύνει” Βραζιλία και Ολλανδία.

Το ζευγάρι του τελικού είχε συναντηθεί στη Ρώμη το ’90, όταν η adidas και πάλι είχε αναλάβει να “ντύσει” την (τότε Δυτική) Γερμανία και την Αργεντινή.

Τέσσερα χρόνια νωρίτερα, στο Μεξικό, την Αργεντινή (που νίκησε την Γερμανία της adidas) έντυνε η Le Coq, όπως και το ’78 που είχε κατακτήσει το πρώτο της τρόπαιο απέναντι στην Ολλανδία που έντυνε τότε η adidas – πλην του Γιόχαν Κρόιφ, ο οποίος είχε συμβόλαιο με την Puma και μάλιστα γι’ αυτό είχε ξηλώσει από το μανίκι του μία από τις τρεις ρίγες-σήμα κατατεθέν της adidas!

Και το ’74 συνέβη το ίδιο με την Ολλανδία, η οποία είχε συναντήσει στον τελικό τη – νικήτρια – Γερμανία, η οποία τότε ξεκίνησε τη συνεργασία της με την adidas.

Το ’94 στις ΗΠΑ, “νικήτρια” ήταν η Umbro που έντυνε τη Βραζιλία, ενώ την Ιταλία έντυνε η Diadora – χορηγός αθλητικού υλικού τότε και της ελληνικής εθνικής ομάδας, η οποία έκανε την παρθενική της εμφάνιση σε Μουντιάλ στα αμερικανικά γήπεδα.

Το ’98 ήταν ο πρώτος τελικός adidas-Nike, με νικήτρια την πρώτη, η οποία έντυνε τη Γαλλία και η δεύτερη τη φιναλίστ Βραζιλία. Με την ίδια ομάδα, όμως, η Nike πήρε τη “ρεβάνς” το 2002 στα γήπεδα της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας, νικώντας στον τελικό τη Γερμανία (adidas).

Το 2006 ήταν η πρώτη φορά που “εμφανίστηκε” σε τελικό η Puma, μέσω της Ιταλίας, και μάλιστα κατάφερε να “πανηγυρίσει” και το τρόπαιο -, ενώ φιναλίστ ήταν η Γαλλία (adidas).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το 2010, στα γήπεδα της Νότιας Αφρικής, ο τελικός Ισπανίας-Ολλανδίας έφερε και πάλι αντιμέτωπες adidas-Nike, με νικήτρια την πρώτη (Ισπανία).

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.