ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Άρση ασυλίας Κ.Βελόπουλου, χειροπέδες για κακούργημα σε Κ.Φλώρο κατά τα λοιπά ο Β.Πούτιν είναι «αυταρχικός»!

Παγκόσμιες πρωταθλήτριες η Μπαρτσελόνα στο facebook με 85.5 εκ. fans και η Ρεάλ Μαδρίτης στο Twitter με 18 εκ. Followers

Παγκόσμιες πρωταθλήτριες η Μπαρτσελόνα στο facebook με 85.5 εκ. fans και η Ρεάλ Μαδρίτης στο Twitter με 18 εκ. Followers

Τα νέα μέσα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αποτελούν καθοριστικό πυλώνα της εμπορικής ανάπτυξης και του μάρκετινγκ στον αθλητισμό. Είναι δεδομένο πως οι μεγάλες ομάδες ρίχνουν τεράστιο βάρος στα social media, καθώς παίζουν καταλυτικό ρόλο στα οικονομικά τους δεδομένα.

Κάθε χρόνο και πιο διακριτή γίνεται η σημασία του μάρκετινγκ στην πολυποίκιλη μεγέθυνση των ευρωπαϊκών ποδοσφαιρικών συλλόγων. Τα τεράστια συμβόλαια για τα τηλεοπτικά δικαιώματα των διεθνών και των εγχώριων διοργανώσεων των ανεπτυγμένων πρωταθλημάτων της «Γηραιάς Ηπείρου» έρχονται σε συνάρτηση με την ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση που έχουν οι σύλλογοι στα νέα μέσα, αφού αποτελούν προνομιακό πεδίο διαφήμισης και προβολής, τόσο των αγωνιστικών επιτυχιών τους, όσο και των εξωαγωνιστικών.

Ουκ ολίγες φορές οπαδοί και δημοσιογράφοι ενημερώνονται για τις εξελίξεις σε κάθε σύλλογο μέσα απ’ τους λογαριασμούς τους στο Facebook και στο Twitter (κυρίως). Η δραστηριότητα αυτή αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία, αν σκεφτεί κανείς πως η είδηση «απλώνεται» σε ένα παγκόσμιο φάσμα, πολύ μακρύτερα από κει που φτάνει η απήχηση των εγχώριων media που καλύπτουν το ρεπορτάζ μιας ομάδας. 

Για παράδειγμα, η ενημέρωση για το νέο γήπεδο της Ατλέτικο Μαδρίτης και την πρόοδο στα έργα κατασκευής του ξεπερνά την ακτίνα στην οποία μπορεί να φτάσει ένα ρεπορτάζ ενός ισπανικού ΜΜΕ. Ο χρήστης του Twitter που «ακολουθεί» τους «ροχιμπλάνκος» μπορεί να δει σε «χρόνο-μηδέν» εικόνες και στοιχεία σε ποστ του επίσημου λογαριασμού τους, πριν η είδηση καλυφθεί και αναπαραχθεί από εφημερίδες και site, ακόμα κι αν δεν γνωρίζει ούτε λέξη στα ισπανικά!

Δυναμικά λοιπόν, αναπτύσσονται οι αριθμοί των «πιστών» των ομάδων στα social media και επηρεάζουν την εμπορική τους δραστηριότητα. Η απήχηση τους συμβαδίζει με την αγωνιστική δυναμική, που συνεπάγεται δημοφιλία σε όλο τον κόσμο. 

Διόλου τυχαία, Μπαρτσελόνα και Ρεάλ Μαδρίτης προηγούνται σε νούμερα, ενώ την 20άδα κλείνουν ομάδες με πολλές επιτυχίες σε Τσάμπιονς Λιγκ, Γιουρόπα Λιγκ και τα πέντε μεγάλα πρωταθλήματα της Ευρώπης.

Στη λίστα της Deloitte για το Money League, υπάρχουν στοιχεία για τους αριθμούς των ομάδων στο Twitter. Συγκεκριμένα, η 20άδα των συλλόγων διαμορφώνεται ως εξής:

 Ομάδες Followers (σε εκατομμύρια)

1. Ρεάλ Μαδρίτης                    18

2. Μπαρτσελόνα                      16.6

3. Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ        6.8

4. Άρσεναλ                                6.8

5. Τσέλσι                                   6.4

6. Λίβερπουλ                             5.2

7. Μίλαν                                    3.1

8. Παρί Σεν Ζερμέν                    3

9. Μάντσεστερ Σίτι                    2.9

10. Μπάγερν Μονάχου              2.5

11. Γιουβέντους                         2.4

12. Ατλέτικο Μαδρίτης               1.9

13. Ντόρτμουντ                         1.9

14. Τότεναμ                               1.3

15. Ίντερ                                    1

16. Ρόμα                                    0.9

17. Νιούκαστλ                            0.7

18. Έβερτον                               0.7

19, Γουέστ Χαμ                          0.6

20. Σάλκε                                   0.4

Με «είδωλα» σαν τον Ρονάλντο, τον Μέσι και τον Ιμπραϊμοβιτς, όπως και παλαιότερα τον Μπέκαμ, τον πρώτο ενδεχομένως της εποχής των «superstars» με την έννοια που έχει σήμερα, που έχουν από μόνοι τους τεράστια απήχηση σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, ανεξάρτητα του αν παρακολουθούν ποδόσφαιρο ή όχι, οι ομάδες επωφελούνται.

 Η κατάσταση ανεξαρτήτως αθλήματος

Στη λίστα με τις επαγγελματικές αθλητικές ομάδες με τους περισσότερους φαν, ανεξαρτήτως αθλήματος, χαρακτηριστικό είναι πως απ’ την πρώτη 14άδα οι πρώτες 8 είναι ποδοσφαιρικές. Οι ισπανικοί «κολοσσοί» είναι ξανά στην κορυφή, ενώ τις ακολουθούν σύλλογοι απ’ το ΝΒΑ.  

 

Ομάδα                           Facebook Twitter

1. Μπαρτσελόνα                 85.5        16.6

2. Ρεάλ Μαδρίτης               83.3       18

3. Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ 70.9        6.8

4. Τσέλσι                             42.9         6.4

5. Άρσεναλ                         33           6.8

6. Μπάγερν Μονάχου          30.7         2.5

7. Λίβερπουλ                       25.7        5.2

8. Μίλαν                               24.4         3.1

9. Λος Άντζελες Λέικερς       21.2         4.4

10. Μάντσεστερ Σίτι            19.2         2.9

11. Παρί Σεν Ζερμέν            19.1         3

12. Γιουβέντους                  19.1         2.4

13. Σικάγο Μπουλς            17.9         2.3

14. Μαϊάμι Χιτ                     16           3.1

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Αξίζει να τονιστεί η σημασία του σπορ και η δημοφιλία του ποδοσφαίρου σ’ όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, σε ό,τι αφορά την κατάσταση των ομάδων του NFL, σε μια ομολογουμένως μεγάλη και τεχνολογικά «μορφωμένη» πάνω απ’ το μέσο όρο «δεξαμενή» οπαδών, όπως αυτή των ΗΠΑ, οι 32 ομάδες που συγκροτούν τη λίγκα έχουν συνολικά σε Facebook και Twitter 98 εκατομμύρια followers, δηλαδή λιγότερους απ’ όσους συγκεντρώνουν από μόνες τους Ρεάλ Μαδρίτης και Μπαρτσελόνα. Οι Dallas Cowboys βρίσκονται στην πρώτη θέση με 9.3 εκατομμύρια. Αντίστοιχα, στη λίγκα του MLB, της κατηγορίας μπέιζμπολ, οι 30 ομάδες μαζεύουν συνολικά 66 εκατ. ακόλουθους, με τους New York Yankees να προηγούνται με 9.8 εκατομμύρια.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.