Έλληνας ο σχεδιαστής του πιο διάσημου αυτοκινήτου (φωτο)

Έλληνας ο σχεδιαστής του πιο διάσημου αυτοκινήτου (φωτο)

Ο σχεδιαστής του πιο διάσημου αυτοκινήτου ήταν Έλληνας.

Στις 18 Νοεμβρίου του 1906 στην Σμύρνη γεννήθηκε ο Αλέξανδρος Ισηγόνης. Ο πατέρας του ήταν μηχανικός με καταγωγή από την Πάρο, ενώ η μητέρα του ήταν Γερμανίδα, κόρη πλούσιου ζυθοποιού της Σμύρνης.

Το 1922, ο πατέρας του πέθανε και λίγο καιρό αργότερα ήρθε η Μικρασιατική Καταστροφή. Τυχερός πάνω στην ατυχία του, τον παρέλαβε το αγγλικό ναυτικό και μαζί με την μητέρα του, τους μετέφερε στο Λονδίνο. Ο πατέρας του άλλωστε είχε και βρετανική υπηκοότητα.

Ξεκίνησε να σπουδάζει μηχανικός, σαν τον πατέρα του. Προτιμούσε τις Καλές Τέχνες αλλά η μητέρα του επέμεινε. Σιχαινόταν τα μαθηματικά και απέτυχε τρείς φορές στις εξετάσεις. Πήρε όμως άριστα στο σχέδιο. Συνήθιζε να λέει πως τα μαθηματικά είναι «εχθρός κάθε δημιουργικού μυαλού». Λίγο μετά το τέλος των σπουδών του, ξεκίνησε την καριέρα του στην ακμάζουσα τότε αυτοκινητοβιομηχανία της Μεγάλης Βρετανίας.

Δούλεψε πρώτα στην Humber και αργότερα στην Morris Motor Company. Κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η εταιρεία του ανέλαβε να προμηθεύει με οχήματα τον Βρετανικό στρατό, με τον Ισσιγόνη να σχεδιάζει ένα ελαφρύ αναγνωριστικό όχημα αποφεύγοντας, λόγω του ρόλου του και των ικανοτήτων του, την στράτευση.

Το 1948, παρουσίασε το «Mosquito», που με το όνομα Morris Minor έκανε τεράστιες πωλήσεις, και συνέχισε να παράγεται μέχρι και το 1971. Ήταν ένα αυτοκίνητο για την εργατική τάξη, φθηνό, ευέλικτο και μικρό.

Το 1952 η Morris Motor Company συγχωνεύτηκε με την Austin Motor Company και δημιουργήθηκε ο βρετανικός κολοσσός BMC (British Motor Corporation). Ο Ισσιγόνης έφυγε από την εταιρεία και δούλεψε για την Alvis Car, η οποία κατασκεύαζε αυτοκίνητα πολυτελείας. Τρία χρόνια αργότερα επέστρεψε στην BMC.

Το 1956, η κρίση του Σουέζ είχε μόλις ανεβάσει την τιμή του πετρελαίου, δημιουργώντας την ανάγκη κατασκευής ενός μικρού αυτοκινήτου, φθηνού, που δεν θα χρειάζεται πολλά καύσιμα. Μετά από τρία χρόνια σκληρής δουλειάς, ο Ισσιγόνης παρουσίασε το Morris Mini Minor ή Mini Cooper, όπως έμεινε στην ιστορία. Ήταν ένα αυτοκίνητο λιτό, χωρίς πολλά αξεσουάρ, ασφαλές και εύκολο στην οδήγηση.

Το Mini έγινε παγκοσμίως γνωστό με εκατομμύρια πωλήσεις. Ο Ισσιγόνης έμεινε στην ιστορία των σχεδιαστών αυτοκινήτων, με την δημιουργία του (με αρκετές παραλλαγές) να παραμένει στην παραγωγή για 41 χρόνια! Από το 2000, η BMW, παρουσίασε το «New Mini», ένα πιο σύγχρονο σχέδιο και μεγαλύτερο σε εκτόπισμα αυτοκίνητο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το 1969, ο Άλεκ Ισσιγόνης χρίστηκε «Σερ» από την βασίλισσα Ελισσάβετ. Πέθανε στις 2 Οκτωβρίου του 1988, σε ηλικία 82 ετών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.