ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

F1: Πόσο μετρά σήμερα ο ταχύτερος γύρος αγώνα;

F1: Πόσο μετρά σήμερα ο ταχύτερος γύρος αγώνα;

Οι αλλαγές στους κανονισμούς και ο τρόπος που παίζεται σήμερα το παιχνίδι στην υβριδική εποχή της F1, έχουν επηρεάσει την απτή αξία αρκετών σημείων αναφοράς όπως ο ταχύτερος γύρος αγώνα.

Παλιότερα όταν δεν υπήρχαν πιτ στοπ για καύσιμα ή λάστιχα, ή έστω όταν τα Bridgestone άντεχαν σχεδόν όλο τον αγώνα τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Ο ταχύτερος γύρος έδειχνε ένα ρυθμό αγώνα που είχε αξία να υπολογιστεί μαζί με τη νίκη και την pole position.

Σήμερα τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Η στρατηγική επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το ρυθμό που επιλέγουν οι οδηγοί σε κάθε φάση του αγώνα. Το σύνηθες είναι να σημειώνονται ταχύτεροι γύροι ακριβώς πριν τις αλλαγές ελαστικών. Εδώ προφανώς γεννάται το ερώτημα: “Μα τα ελαστικά είναι πιο γρήγορα όταν είναι καινούργια”.  Στις πλείστες των περιπτώσεων όμως οι οδηγοί δεν πιέζουν τα καινούργια ελαστικά γιατί έχουν στο μυαλό τους να διατηρήσουν ανοιχτά όλα τα παράθυρα στρατηγικής.

Επιπλέον ο τρόπος λειτουργίας των Pirelli επιβάλλει την ευγενική διαχείριση στους πρώτους 5 γύρους αν θες να ξεπεράσεις τα 100km. Αν πιέσεις τα λάστιχα στην αρχή δημιουργείς υπερθέρμανση που οδηγεί σε τοπική παραμόρφωση (graining) και μέχρι να “καθαρίσει” η επιφάνεια επαφής χάνεις χρόνο ενώ ελλοχεύει και κίνδυνος για μπλοκάρισμα που θα οδηγήσει σε περαιτέρω παραμόρφωση/ καταστροφή.

Όλα αυτά υποχρεώνουν τους οδηγούς να κινούνται βάσει τακτικής και όχι όσο πιο γρήγορα μπορούν. Έτσι για παράδειγμα αν κάποιος βρεθεί στο τέλος του αγώνα λόγω κάποιου απρόοπτου γεγονότος με φρέσκα ελαστικά και ιδιαίτερα την πιο μαλακή γόμα, τότε έχει το ελεύθερο να πιέσει και πιθανόν να πετύχει ταχύτερο γύρο. Πόση αξία έχει όμως αυτό καθότι δεν επιτυγχάνεται επί ίσοις όροις;

Για τον ίδιο λόγο δεν μπορεί να γίνει σύγκριση στο γυρολόγιο δυο οδηγών που δεν ακολουθούν παραπλήσια στρατηγική αν ακολουθείς στρατηγική ενός πιτ στοπ θα πας πιο αργά στην πίστα από το αν κάνεις δυο ή τρία. Ο λόγος προφανής στο ένα πιτ στοπ πρέπει το κάθε σετ ελαστικών να βγάλει 150 km. Στα δυο πιτ στοπ πρέπει το κάθε σετ ελαστικών ν’ αντέξει 100km, στα τρία πιτ στοπ το κάθε σετ ελαστικών πρέπει να συμπληρώσει 75km, αντίστοιχα κατανέμεται η πίεση και διαμορφώνονται οι χρόνοι.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τέλος στη σημερινή υβριδική εποχή μπορεί κάλλιστα ένας οδηγός να αξιοποιήσει το μέγιστο της ανακτημένης ενέργειας σ’ ένα γύρο, θυσιάζοντας μέρος από τη δυναμική του επόμενου ώστε να πάει πιο γρήγορα. Όλα αυτά δεν μηδενίζουν το επίτευγμα του ταχύτερου γύρου, που για να συνυπολογιστεί σε όποια ανάλυση θα πρέπει να συνοδεύεται απ’ όλα τα στοιχεία που χαρακτήρισαν την επίτευξή του.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.