ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Dream Team φτιάχνει η Toyota; (upd)

Dream Team φτιάχνει η Toyota; (upd)

Πόσο αλλάζουν τα πράγματα από τη μία στιγμή στην άλλη; Όλοι μιλούσαν μέχρι χθες για την δυσκολία που είχε η Toyota να βρει οδηγούς για την εξόρμησή της στο WRC από το 2017. Και σήμερα, μαζί σχεδόν με την παρουσίαση του νέου layout του Υaris WRC, διέρρευσε ότι η ΤMR συζητά με τον 9κις Παγκόσμιο Πρωταθλητή Γάλλο Sebastian Loeb και τον Πρωταθλητή του 2003 Νορβηγό Peter Solberg. 

Οι οδηγοί της VW έχουν ήδη υπογράψει συμβόλαιο για το 2017 και ο Πρωταθλητής  Sebastian Ogier αρνήθηκε πρόταση του Mäkinen το καλοκαίρι. Ο Neuville, παρόλο που δεν έχει τόσο μακρύ συμβόλαιο, έχει δηλώσει ότι θέλει να μείνει με την Hyundai και κανείς δε βλέπει το λόγο να μην το θέλουν και οι δύο πλευρές. Ο Meeke έμεινε στη Citroen τις δύσκολες μέρες και δεν την εγκαταλείπει τώρα που ετοιμάζει νέο αυτοκίνητο. Ο Mads Ostberg μάλλον έπεσε θύμα της νέας σκέψης που είχε ο Mäkinen για οδηγούς της ομάδας.

Ήδη έχει γίνει μία επαφή με τον Solberg στη Νορβηγία, μια και ο Peter πρέπει να παντρέψει τις δοκιμές της Toyota με την υπεράσπιση του τίτλου του στο Autocross. O Loeb είναι πιο δύσκολη περίπτωση, αφού οι δεσμοί του με την PSA πηγάζουν από την αρχή της καρριέρας του.  Σίγουρα, όμως. το τρίο Mäkinen-Loeb-Solberg, αν και όχι τόσο νεανικό, έχει την δυναμική να κυριαρχήσει.

Τα αγωνιστικά χρώματα του Yaris WRC

H Toyota και ο Tommi Mäkinen, 4 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής WRC, επιστρέφουν στο  διασημότερο έπαθλο rally στον κόσμο και το κάνουν μαζί, στην κοινή τους παρουσία σαν εταιρία και επικεφαλής της αγωνιστικής της ομάδας.

H σχέση της Toyota με τα motorsports είναι ιδιαίτερα περίεργη. Η «επένδυση» τουλάχιστον 40 χρόνων δεν είχε σε καμία περίπτωση αντίστοιχο αποτέλεσμα. Αίτια; Πολλά!!! Από την ανεξήγητη επιμονή να μπουν στη Formula 1 χωρίς να «δανειστούν» την τεχνογνωσία κάποιας ομάδας, μέχρι επίσης ανεξήγητη κίνηση να αλλάξουν την Celica που είχε κερδίσει 5 τίτλους με την Corolla στο WRC, γεγονός που τελικά τους οδήγησε στο να αποχωρήσουν από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally!

Η αλλαγή από τη Celica στην Corolla οδήγησε ουσιαστικά, λόγω αποτελεσμάτων, την ΤΟΥΟΤΑ εκτός WRC

Μέχρι και… χθες, οι κυριότερες εξορμήσεις των Ιαπώνων στους αγωνιστικούς χώρους είχαν βάση την Toyota Team Europe και μετέπειτα Toyota Motorsport GmbH στην Κολωνία. O Ove Andersson, που είχε ιδρύσει την αγωνιστική ομάδα στην Uppsala το 1973, ήταν ο επικεφαλής όλων των αγωνιστικών προσπαθειών της Toyota, από το WRC, μέχρι το Πρωτάθλημα Αντοχής και την Formula 1. Χειρότερες στιγμές της σχέσης του με τη μητέρα εταιρία η 12μηνη τιμωρία της ομάδας το 1995 για την παράνομη εισαγωγή στην Celica GT4 και η αποχώρηση από τη Formula 1.

Η εξέλιξη χάρισε στη δεύτερη γενιά GT4 5 τίτλους, αλλά τη στιγμάτησε και με την ποινή για την παράνομη εισαγωγή.

To 2017 η Toyota επιστρέφει στο WRC. Πλέον, αναγκαστικά, όχι με κάποιες εκτός τόπου και χρόνου κατασκευές, όπως τα αυτοκίνητα των 80s που τα πήγαιναν καλά μόνο στο Safari, αλλά με ένα αυτοκίνητο αντίστοιχο του ανταγωνισμού, ένα Yaris WRC, με ιδιαίτερα compact διαστάσεις.

Αυτή τη φορά, αντί να χρησιμοποιήσει τη δική της ομάδα-εταιρία, με την οποία οι σχέσεις τους έχουν ήδη διαρρηχτεί, ανέθεσε την όλη προσπάθεια στον Tommi Mäkinen, 4 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή WRC με την Mitsubishi! O Mäkinen, αφού κρέμασε τα γάντια του το 2003, έφτιαξε μία δική του αγωνιστική ομάδα, την TMR, που εξέλισσε Group N Subaru Impreza. Κάποια στιγμή – για να τον δοκιμάσει; – ο πρόεδρος της Toyota Akio Toyoda του ζήτησε να του «χτίσει» μία τετρακίνητη GT86 για να… παίζει ο  ίδιος. Το εγχείρημα πέτυχε, το αυτοκίνητο γύρισε όλον τον κόσμο διαφημίζοντας την Toyota και το εγχείρημα του WRC ανατέθηκε στην TMR, αφήνοντας τους πάντες στην Toyota Motorsport GmbH άναυδους! Σε αυτούς ανατέθηκε μόνο η εξέλιξη του κινητήρα…

Πέρα από αυτό η Bos θα είναι υπεύθυνη για τα αμορτισέρ, η Alcon για τα φρένα και η Xtrac – ποιός άλλος; – για τη μετάδοση. Η ομάδα της TMR είναι ιδιαίτερα μικρή, με 40 άτομα να ασχολούνται σήμερα με το αυτοκίνητο και άλλα 40 να αποτελέσουν από το 2017 την αγωνιστική ομάδα που θα παρακολουθεί το πρωτάθλημα.

Η TMR παραμένει στη Φινλανδία, μετά από πολλές συζητήσεις, έχοντας δίπλα της τις εκπληκτικές και ταυτόχρονα ενδεικτικές για τις δυνατότητες ενός αυτοκινήτου ειδικές των 1000 Λιμνών, του αγώνα με τα απίστευτα άλματα και τις υψηλές τελικές ταχύτητες. 

Για πολλά χρόνια η ΤΟΥΟΤΑ προσπαθούσε με αυτοκίνητα που ήταν κατάλληλα μόνο για τις συνθήκες της Αφρικής.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σίγουρα η επιστροφή της Toyota στο WRC δε θα περάσει απαρατήρητη. Όλοι ελπίζουμε ότι, αυτή τη φορά, θα είναι για τις καλές της επιδόσεις.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.