O Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Μάρτιν Βίντερκορν, παραιτήθηκε μετά από ισχυρές πιέσεις που δέχτηκε. (upd)

O Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Μάρτιν Βίντερκορν, παραιτήθηκε μετά από ισχυρές πιέσεις που δέχτηκε. (upd)

Η EPA, η υπηρεσία περιβάλλοντος των ΗΠΑ, ανακοίνωσε πως ανακάλυψε ότι ένα σύνολο αυτοκινήτων του VW Group χρησιμοποιούσε εσκεμμένα λογισμικό το οποίο ανίχνευε τις προσπάθειες μέτρησης εκπομπών καυσαερίων του οχήματος και το έθετε σε μία διαμόρφωση «χαμηλών εκπομπών» για να περνά με άνεση τη μέτρηση.

Αποτέλεσμα της γερμανικής “εξυπνάδας”: Μέχρι και 18 δισ. δολ πρόστιμο!

Νεότερα για το θέμα:

– O Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Μάρτιν Βίντερκορν, παραιτήθηκε μετά από ισχυρές πιέσεις που δέχτηκε. Την προηγούμενη εβδομάδα ισχυριζόταν πως ήξερε και την παραμικρή βίδα στα αυτοκίνητα της εταιρίας και ήταν σίγουρος ότι δεν είχε γίνει τέτοια προσπάθεια εξαπάτησης. O μισθός του ήταν 16 εκατομμύρια ευρώ!

– Σταμάτησαν οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων VW και Audi στην Αμερική, μέχρι νεοτέρας.

– Η Νότια Κορέα προτίθεται να ελέγξει τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων του γερμανικού ομίλου και να προβεί σε δηλώσεις.

– Ιδιώτες έχουν ήδη ασκήσει αγωγές στην VW για την απαξίωση των αυτοκινήτων τους. Το ίδιο και έμποροι για τα αυτοκίνητα που έχουν στις εκθέσεις τους.

– Η υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας (Carb) διεξάγει επίσης τις δικές της έρευνες για τη Volkswagen, η οποία είναι επίσης εκτεθειμένη σε μαζικές αγωγές από αγοραστές των αυτοκινήτων της οι οποίοι θεωρούν ότι εξαπατήθηκαν.

– Το σκάνδαλο αυτό, το οποίο έχει προκαλέσει θύελλα στην Ευρώπη, θα αποτελέσει εξάλλου μέσα στις προσεχείς εβδομάδες το θέμα μιας ακροαματικής συνεδρίασης του αμερικανικού Κογκρέσου, ανακοίνωσαν δύο βουλευτές που είναι επικεφαλής της υποεπιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων.

– Έρευνες άρχισαν επίσης στη Γερμανία και την Ιταλία.

– Το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών στέλνει επιτροπή στη VW. Η κυβέρνηση της Βρετανίας κάλεσε σήμερα την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διεξαγάγει έρευνα όσον αφορά τις διαδικασίες ελέγχου των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων, μετά την παραδοχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen ότι εξαπάτησε τις ρυθμιστικές αρχές στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. «Είναι ζωτικής σημασίας η κοινή γνώμη να εμπιστεύεται τους ελέγχους των εκπομπών ρύπων των οχημάτων και καλώ την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ερευνήσει το ζήτημα αυτό θεωρώντας το κατεπείγον», ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Πάτρικ Μακλάφλιν σε ανακοίνωση που εξέδωσε. Η επιτροπή πρόκειται να συνομιλήσει με στελέχη της εταιρείας στο Wolfsburg  και να δοθεί στα μέλη της πρόσβαση σε διάφορα έγγραφα, διευκρίνισε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του.

-«Η επιτροπή μας θα εξετάσει εάν τα συγκεκριμένα οχήματα κατασκευάστηκαν και δοκιμάστηκαν σύμφωνα με τους γερμανικούς και τους ευρωπαϊκούς κανόνες, και εάν αυτό έγινε σύμφωνα με τους κανόνες καταγραφής των οχημάτων», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Αλεξάντερ Ντόμπριντ.

– Εξάλλου οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο διοικητικό συμβούλιο της VW θα πιέσουν να ληφθούν μέτρα σε βάρος στελεχών της επιχείρησης μετά την αποκάλυψη της απάτης, σημείωσε ο επικεφαλής των εργατικών συμβουλίων της VW Μπερντ Όστερλοχ σε μια επιστολή του η οποία περιήλθε σε γνώση της εφημερίδας Bild. «Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν στις συνεδριάσεις του εποπτικού συμβουλίου αυτή την εβδομάδα για να εγγυηθούμε ότι το ζήτημα αυτό θα ξεκαθαριστεί το ταχύτερο και ότι θα υπάρξουν συνέπειες για τα στελέχη (που ευθύνονται). Και αυτό δεν θα αφορά τους απλούς εργαζόμενους, μπορώ να σας διαβεβαιώσω», τόνισε ο Όστερλοχ.

– Μία Ελληνίδα, η Αννα Στεφανοπούλου, καθηγήτρια μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Michigan, γνωστή για τις μελέτες της πάνω στους κινητήρες αυτοκινήτων, συνετέλεσε στην αποκάλυψη του σκανδάλου, παρατηρώντας την δυσκολία να συνδυαστεί η απόδοση των κινητήρων με τόσο χαμηλούς ρύπους. “Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, θα έπρεπε να έχουμε ένα ολόκληρο χημικό εργοστάσιο στην εξάτμιση”, δήλωσε.

– Το σύστημα των Γερμανων εξέταζε το τιμόνι. Αν αυτό ήταν εντελώς ακίνητο, όπως σε μία μέτρηση καυσαερίων, έμπαινε σε διαμόρφωση “χαμηλών εκπομπών”. Αν κινούταν, όπως στην κανονική χρήση, ο κινητήρας δούλευε κανονικά.

– Οι πρώτες πραγματικές ενδείξεις φάνηκαν το 2014 όταν το πανεπιστήμιο της Δυτικής Virginia εξέτασε δύο diesel VW και ένα BMW. Μόνο το BMW πέρασε τη δοκιμή εκπομπών!

– Η ΕΡΑ ενημέρωσε την VW αμέσως και η εταιρία υποσχέθηκε να διορθώσει άμεσα το πρόβλημα.

– Η μετοχή της VW έπεσε σχεδόν 25%!

– Η “παράβαση” αφορά όχι μόνον τα 500.000 οχήματα στις ΗΠΑ, αλλά 11.000.000 σε όλον τον κόσμο.

– Η διοίκηση της VW παραδέχτηκε ότι το θέμα ήταν σε γνώση της από το 2014.

– Δεν αποκλείεται να εγείρουν απαιτήσεις απέναντι στην VW και εταιρείες που έχασαν πωλήσεις λόγω των χαμηλότερων εκπομπών των μοντέλων της.

Πρόκειται για τη σειρά 4κύλινδρων υπερτροφοδοτούμεων πετρελαιοκινητήρων της εταιρίας, που φορούν στις ΗΠΑ τα Golf, Passat, Beetle, Jetta και Audi A3, από το 2009 και μετά. Οι πραγματικές εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων αυτών είναι μέχρι και 40 φορές μεγαλύτερες από αυτές που έδειχναν οι μετρήσεις, παραβιάζοντας ξεκάθαρα το νόμο «Καθαρού Αέρα» (Clean Air act).

Η EPA ζήτησε από την εταιρία να ανακαλέσει σχεδόν 500.000 αυτοκίνητα και να «διορθώσει» το λογισμικό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα υπάρξουν νομικές και διοικητικές κυρώσεις εναντίον της της. Από την άλλη δήλωσε ότι οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων αυτοκινήτων δεν χάνουν τα δικαιώματα κυκλοφορίας και μεταπώλησης των οχημάτων τους.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό αν πέρα από τις ΗΠΑ έχουν διατεθεί αυτοκίνητα με το συγκεκριμένο λογισμικό και σε άλλες χώρες, στην Ευρώπη ή στον υπόλοιπο κόσμο. Είναι όμως σίγουρα, ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα, μία από τις μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών και μάλλον η πιο μεγάλη για αλλαγή «συστήματος» που προσπαθεί να παραβιάσει το νόμο…

TAGS:
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.