Άννα Στεφανοπούλου: Η Ελληνίδα που μιλάει για την “εκδίκηση” στην Γερμανία του Β.Σόιμπλε – Έριξαν πρόστιμα 18 δισ.δολαρίων στην VW (κατ’αρχήν…) (upd)

Άννα Στεφανοπούλου: Η Ελληνίδα που μιλάει για την “εκδίκηση” στην Γερμανία του Β.Σόιμπλε –  Έριξαν πρόστιμα 18 δισ.δολαρίων στην VW (κατ’αρχήν…) (upd)

Μία Ελληνίδα, η Αννα Στεφανοπούλου, καθηγήτρια μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Michigan μιλάει για την “εκδίκηση” που επεφύλαξαν οι αμερικανικές αρχές στον Β.Σόιμπλε και την “παρέα” του, αφού εξηγεί και “ξεσκεπάζει” με τις διευκρινίσεις της το μεγαλύτερο σκάνδαλο όλων των εποχών (μέχρι το επόμενο οι Γερμανοί έχουν δείξει ότι δεν διαθέτουν “ταβάνι” σε τέτοια ζητήματα) στον χώρο της βιομηχανίας του αυτοκινήτου.

Πριν λίγο ανακοινώθηκε η πρόθεση του CEO της VW  να παραιτηθεί προκαλώντας νέο σοκ στην γερμανική εταιρεία. Ο Martin Winterkorn ανακοίνωσε την επικείμενη παραίτησή του και δήλωσε “σοκαρισμένος από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών” 

“Πάνω απ’όλα είμαι έκπληκτος ότι μια τέτοια αστοχία ήταν δυνατό να συμβεί στο Volkswagen Group.” Ο διάδοχός του θα αποφασισθεί την Παρασκευή από συμβούλιο της εταιρείας και φήμες αναφέρουν ότι θα ατικατασταθεί από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Porsche Matthias Muller, και τον Rupert Stadler, πρόεδρο της Audi’s και διευθύνοντα σύμβουλο αν και η Volkswagen το αρνείται.

Η EPA, η υπηρεσία περιβάλλοντος των ΗΠΑ, ανακοίνωσε πως ανακάλυψε ότι ένα σύνολο αυτοκινήτων του VW Group χρησιμοποιούσε εσκεμμένα λογισμικό το οποίο ανίχνευε τις προσπάθειες μέτρησης εκπομπών καυσαερίων του οχήματος και το έθετε σε μία διαμόρφωση «χαμηλών εκπομπών» για να περνά με άνεση τη μέτρηση.

Η Αννα Στεφανοπούλου, γνωστή για τις μελέτες της πάνω στους κινητήρες αυτοκινήτων, συνετέλεσε στην αποκάλυψη του σκανδάλου, παρατηρώντας την δυσκολία να συνδυαστεί η απόδοση των κινητήρων με τόσο χαμηλούς ρύπους. “Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, θα έπρεπε να έχουμε ένα ολόκληρο χημικό εργοστάσιο στην εξάτμιση”δήλωσε και όπως αναφέρει το αμερικανικό wired.com.

“Οταν είδα την ανάλυση ήταν πασιφανές σε μένα τουλάχιστον ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Ηταν αντίθετα στους νόμους της φυσικής με την υπάρχουσα τεχνολογία οι συγκεκριμένοι κινητήρες να έδιναν τόση ισχύ με τόσο χαμηλή εκπομπή ρύπων. Αρα έπρεπε να αναζητήσουμε αλλού την αιτία της εμφάνισης των χαμηλών τιμών. ” φέρεται να δηλώνει η Ελληνίδα καθηγήτρια μηχανολογίας, στο αμερικανικό wired, και χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης στο Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν.

Δηλαδή τα αποτελέσματα που έβλεπε δεν ταίριαζαν με την ιπποδύναμη, εκεί κατανόησε ότι κάτι δεν πήγαινε καθόλου καλά με τις μετρήσεις.

Το σύστημα των Γερμανών εστίαζε στο τιμόνι. Αν αυτό ήταν εντελώς ακίνητο, όπως σε μία μέτρηση καυσαερίων, έμπαινε σε διαμόρφωση “χαμηλών εκπομπών”. Αν κινούταν, όπως στην κανονική χρήση, ο κινητήρας δούλευε κανονικά.

Οι πρώτες πραγματικές ενδείξεις φάνηκαν το 2014 όταν το πανεπιστήμιο της West Virginia εξέτασε δύο diesel VW και ένα BMW με το BMW να είναι το μόνο που πέρασε τη δοκιμή εκπομπών!

Η ΕΡΑ, η υπηρεσία περιβάλλοντος των ΗΠΑ ενημέρωσε την VW αμέσως και η εταιρία υποσχέθηκε να διορθώσει άμεσα το πρόβλημα.

Η μετοχή της VW έπεσε σχεδόν 25% μέσα σε λίγες ημέρες από την αποκάλυψη του σκανδάλου

Η “παράβαση” αφορά όχι μόνον τα 500.000 οχήματα στις ΗΠΑ, αλλά 11.000.000 σε όλον τον κόσμο!

Το καλύτερο όμως έρχεται στο τέλος η διοίκηση της VW παραδέχτηκε ότι το θέμα ήταν σε γνώση της από το 2014.

Φυσικά ως έχουσες έννομα συμφέροντα δεν αποκλείεται να εγείρουν απαιτήσεις απέναντι στην VW και εταιρείες που έχασαν πωλήσεις λόγω των χαμηλότερων εκπομπών των μοντέλων της, αφού η VW επέβαλλε “αθέμιτο ανταγωνισμό” με “εξωπραγματικές” μετρήσεις οδηγώντας εκατομμύρια αγοραστών να επιλέξουν τα μοντέλα της έναντι των αυτοκινήτων άλλων εταιρειών.

Πρόκειται για τη σειρά 4κύλινδρων υπερτροφοδοτούμενων πετρελαιοκινητήρων της εταιρίας, που φορούν στις ΗΠΑ τα Golf, Passat, Beetle, Jetta και Audi A3, από το 2009 και μετά. Οι πραγματικές εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων αυτών είναι μέχρι και 40 φορές μεγαλύτερες από αυτές που έδειχναν οι μετρήσεις, παραβιάζοντας ξεκάθαρα το νόμο «Καθαρού Αέρα» (Clean Air act)!

Προσέξτε το νούμερο, σαράντα φορές περισσότερο.

Αυτοί (οι Γερμανοί) μας “κουνάνε” το δάχτυλο ολονών σαν χώρα ότι είμαστε διεφθαρμένοι,τεμπέληδες και απροσάρμοστοι στη νομιμότητα. Ποιοι το λένε αυτό; Αυτοί που η Siemens, η “ναυαρχίδα” της γερμανικής βιομηχανίας έχει “μαυριστεί” από τις ΗΠΑ μέχρι την…Νιγηρία, εδώ είναι γνωστό πόσο συμμετείχε στην διαφθορά του ελληνικού πολιτικού συστήματος, και σε όλες τις δίκες και τις ποινικές διώξεις που ασκούνται κατά φυσικών προσώπων και πολιτικών (Άκη Τσοχατζόπουλου) εμπλέκονται γερμανικές εταιρείες αμυντικού υλικού.

Αυτοί λοιπόν θα έρθουν εδώ στην Ελλάδα για να μας επιβάλλουν να γίνουμε “άνθρωποι” και το χειρότερο υπάρχουν πολλοί Έλληνες μέσα στα κοινωνικά στρώματα που “πάτησαν” την “μπανανόφλουδα” του “καλού” Γερμανού που θα μας φτιάξει “δομές” και “κράτος”, αγνοώντας ίσως από την πολύ παραπληροφόρηση, και την προπαγάνδα εγχώριων ΜΜΕ, ότι οι συγκεκριμένοι δεν έχουν κανένα ηθικό δικαίωμα να μας “διδάξουν” ΤΙΠΟΤΑ.

Σημειώνεται ότι όπως και στη Siemens έτσι και στην VW το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε πάλι στις ΗΠΑ. Δεν είναι σαφές κατά πόσο αυτό είναι τυχαίο ή στις ΗΠΑ υπάρχει κάποια προσπάθεια αποστολής “μηνυμάτων” δυσαρέσκειας στην γερμανική ηγεσία ότι θα πρέπει να αρχίσει να μαζεύεται μέχρι εκεί που φτάνει το “πάπλωμά” της, άλλωστε θα φανεί

Εάν πάντως είναι ένα είδος αμερικανικής επίθεσης στην Γερμανία μετά τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας και τις σχεδιαζόμενες κυρώσεις κατά της Κίνας για το ζήτημα των χάκερς, τότε οι ΗΠΑ ξεκινούν ανεδαφικούς πολέμους κατά όλων των υπερδυνάμεων του πλανήτη που είναι εξαιρετικά αμφίβολο για το αν μπορούν να τους κερδίσουν, οι εποχές της απόλυτης παντοδυναμίας έχουν παρέλθει. Έστω και έτσι όμως η ζημιά στην εικόνα της Γερμανίας είναι τεράστια. Η φήμη είναι σαν το τζάμι έτσι και σπάσει…

Αποτέλεσμα της γερμανικής “εξυπνάδας”: Μέχρι και 18 δισ. δολ πρόστιμο! Αυτά τα ποσά θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην γερμανική οικονομία.

Φυσικά τίποτα δεν σταματάει εδώ

Η υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας (Carb) διεξάγει επίσης τις δικές της έρευνες για τη Volkswagen, η οποία είναι επίσης εκτεθειμένη σε μαζικές αγωγές από αγοραστές των αυτοκινήτων της οι οποίοι θεωρούν ότι εξαπατήθηκαν.

Το σκάνδαλο αυτό, το οποίο έχει προκαλέσει θύελλα στην Ευρώπη, θα αποτελέσει εξάλλου μέσα στις προσεχείς εβδομάδες το θέμα μιας ακροαματικής συνεδρίασης του αμερικανικού Κογκρέσου, ανακοίνωσαν δύο βουλευτές που είναι επικεφαλής της υποεπιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων, δηλαδή το θέμα εξελίσσεται σε καθαρά πολιτικό, και θα αγγίξει είτε το θέλει είτε όχι την ίδια την Α.Μέρκελ που θεωρείται η “αγαπαπημένη” της γερμανικής βιομηχανίας.

-Έρευνες άρχισαν επίσης στη Γερμανία και την Ιταλία.

Το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών στέλνει επιτροπή στη VW. Η κυβέρνηση της Βρετανίας κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διεξαγάγει έρευνα όσον αφορά τις διαδικασίες ελέγχου των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων, μετά την παραδοχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen ότι εξαπάτησε τις ρυθμιστικές αρχές στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

«Είναι ζωτικής σημασίας η κοινή γνώμη να εμπιστεύεται τους ελέγχους των εκπομπών ρύπων των οχημάτων και καλώ την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ερευνήσει το ζήτημα αυτό θεωρώντας το κατεπείγον», ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Πάτρικ Μακλάφλιν σε ανακοίνωση που εξέδωσε. Η επιτροπή πρόκειται να συνομιλήσει με στελέχη της εταιρείας στο Wolfsburg  και να δοθεί στα μέλη της πρόσβαση σε διάφορα έγγραφα, διευκρίνισε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του.

Ακόμα και η Νότια Κορέα ανακοίνωσε ότι θα ελέγξει τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της Volkswagen και της Audi, “ξεφτιλίκι” άνευ προηγουμένου.

Δείτε τώρα πόσο “αξιόπιστη” είναι και η γερμανική πολιτική ηγεσία. Το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών αρνήθηκε σήμερα ότι γνώριζε πως η Volkswagen χρησιμοποιούσε τεχνολογία για να παραποιεί τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων. Όμως  πριν από μερικούς μήνες είχε παραδεχθεί ότι γνώριζε την ύπαρξη μιας γενικότερης διαφοράς μεταξύ των τιμών που καταγράφονται στις “δοκιμές” και σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, “είπα, ξείπα” δηλαδή.

Πάντως στο Βερολίνο ο Β.Σόιμπλε και η Α.Μέρκελ θα το “φυσάνε” και δεν θα “κρυώνει”. Τους ήρθε από εκεί που δεν το περίμεναν…από μια Ελληνίδα.

Παραθέτουμε και την συνέντευξη που έδωσε η Ά.Στεφανοπούλου 

Η Άννα Στεφανοπούλου η Ελληνίδα καθηγήτρια μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Michigan έδωσε συνέντευξη για το μεγάλο σκάνδαλο στο οποίο εμπλέκεται η VW και έχει προκαλέσει “τριγμούς” στην ίδια την γερμανική οικονομία αλλά και στην πολιτική ηγεμονία της Α.Μέρκελ.

Η συνέντευξη έλαβε χώρα στο thetakeaway.org στο Τhe American Conversation απόπου και το ηχητικό που ακολουθεί.

Σημειώνεται ότι η πρώτη δημοσίευση του pronews.gr για το θέμα της Άννας Στεφανοπούλου έγινε από τον συντάκτη του αυτοκινήτου Γιάννη Αθανασίου, και ήταν ομολογουμένως μια πολύ μεγάλη επιτυχία του συναδέλφου.

Τα αμερικανικά ΜΜΕ ασχολήθηκαν εκτενώς με τις δηλώσεις της Ελληνίδας καθηγήτριας η οποία με επιστημονικό λόγο ξεδιαλύνει τι ακριβώς έκανε η εταιρεία αυτή, και ότι η γνώση γιατην επίτευξη κάτι τέτοιου, ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ δείχνει προσχεδιασμό (η ίδια αναφέρει ότι ήταν αδύνατο να μην φανερωθεί αυτό από τα διαγνωστικά εργαλεία που διαθέτουν οι αμερικανικές κυβερνητικές υπηρεσίες, και αυτό έπρεπε να το γνωρίζουν στην εταιρεία).

Ακολουθεί η συνέντευξη

Άννα όλα τα ψηφιακά στοιχεία που λαμβάνουμε είναι δυνατόν να είναι “φανταστικά”;

“Όχι υπάρχει πολύ δουλειά που γίνεται και πάρα πολλοί εξελιγμένοι αλγόριθμοι χρησιμοποιούνται που πρακτικά είναι εύκολο να είναι στην διαθεσιμότητά μας και να επιβεβαιωθούν και δεν είναι απαραίτητα μια τόσο εύκολη “εξαπάτηση” (deception) στην συγκεκριμένη περίπτωση ή γενικότερα σε άλλες περιπτώσεις στο παρελθόν.

Άρα η απάτη της VW που έγινε λέτε ότι είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί;

“Σωστά είναι πολύ δύσκολη με την έννοια ότι πρέπει να αισθανθείς, να εντοπίσεις, να προγραμματίσεις και να αλλάζεις τον αλγόριθμο, αλλά και να μεταβαίνεις από αλγόριθμο σε αλγόριθμο, χωρίς να γίνεται αυτό αντιληπτό ούτε από τον οδηγό και φυσικά ούτε από την EPA, ή άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες”

Όλη αυτή η δυσκολία δείχνει όμως πόσο προσχεδιασμένο ήταν όλο αυτό, υπάρχει πιθανότητα να υπάρχουν και άλλες παραποιήσεις στοιχείων μηχανικών μερών που ελέγχονται από υπολογιστές ώστε να αναγκάζεται ο ιδιοκτήτης να πηγαίνει συχνότερα για σερβις αποδίδοντας έτσι περισσότερα κέρδη στον κατασκευαστή (το σερβις γίνεται στην κατασκευάστρια εταιρεία τουλάχιστον στο εξωτερικό);

“Στην Αμερική διαθέτουμε εκείνα τα διαγνωστικά εργαλεία για να ανακαλύψουμε τυχόν τέτοιες  παραβάσεις. Μια μεγάλη εταιρεία αυτό το γνωρίζει!Πρέπει να είχαν απίστευτη πίεση χρόνου για να κυκλοφορήσουν κάποια μοντέλα τους και συνέβη αυτό- δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω ότι έγινε (κατά λέξη i’m not trying to justify) αλλά πιθανώς κάτι δούλεψε και (εδώ κάνει μια χαρακτηριστική αναπνοή σαν αναστεναγμό που προδίδει έκπληξη) και μαντεύω-δεν ξέρω- ξέχασε ο κόσμος ότι κάτι τόσο απίθανο συμβαίνει μέσα στο λογισμικό τους σαν μια γρήγορη επισκευή; (quick fix αναφέρει, και διερωτάται ρητορικά αλλά σαφέστατα)

Σαν μηχανικός, τι ήταν αυτό που σοκάρισε σε όλο αυτό, ήταν όντως σοκαριστικό.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

“Το να πετύχεις τέτοιες χαμηλές εκπομπές ρύπων με βάση τους αυστηρούς κανονισμούς είναι σχεδόν αδύνατον να γίνει με χαμηλό κόστος (εδώ η καθηγήτρια δίνει και το κίνητρο της εταιρείας, που είναι το κέρδος). και είναι ακόμα δυσκολότερο να τα πετύχεις αυτά παίζοντας με τους νόμους της Φυσικής επιδιώκοντας την ισορροπία μεταξύ της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, προσπαθώντας να βρούμε νέες λύσεις που να εκφράζουν μια καλύτερη ισορροπία, αλλά στο τέλος πρόκειται για μια πολύ ΔΥΣΚΟΛΗ ΕΞΙΣΩΣΗ και πρέπει να υπάρξει συμβιβασμός (δηλαδή να συμβιβαστεί κάποιος ότι το κόστος δεν μπορεί να πέσει άλλο).

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.