ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Πάμε μία βόλτα με το Jeep Renegade 1.4 λίτρων MultiAir2 με τους 170 ίππους;

Πάμε μία βόλτα με το Jeep Renegade 1.4 λίτρων MultiAir2 με τους 170 ίππους;

Ξεκινώντας από τα CJ και τα στρατιωτικά Jeep του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, έχοντας οδηγήσει όλη σχεδόν τη σειρά με τα τετρακίνητα της φίρμας με τους άκαμπτους άξονες και διατηρώντας μία ιδιαίτερη σχέση με το off road, απογοητεύτηκα, αρχικά, με την αναγγελία του Renegade, ιδίως μετά την επαφή με τα Compass και Patriot, που απείχαν πολύ από την «ιδέα» Jeep.

«Νοείται άραγε Jeep με ανεξάρτητη ανάρτηση, εμφάνιση το πολύ cross over, χωρίς τεράστιες διαδρομές και τετρακίνηση που να ξεκινάει από τους εμπρός τροχούς και στα δύσκολα να εμπλέκει και τους πίσω;», οι εύλογες ερωτήσεις. Και έρχεται η πραγματικότητα να με διαψεύσει με ένα δυναμικό τετρακίνητο σε δυνατότητες, εμφάνιση, άνεση, οδική συμπεριφορά, χαρακτήρα. Αντίστοιχο του ονόματος Jeep, που μη ξεχνάμε ότι δημιούργησε το Grand Cherokee που έβαζε τα γυαλιά στα περισσότερα πολυτελή SUV στην άσφαλτο, παρόλο που είχε άξονα εμπρός και πίσω. Ας δούμε όμως τα πράγματα λίγο πιο αναλυτικά, δοκιμάζοντας το Jeep Renegade στην τετρακίνητη έκδοση με τον MultiAir2 1.4 και τους 170 ίππους.

Η όλη σχεδίαση

Τι έχουμε; Ένα αυτοκίνητο με κλασσική «προσθιοκίνητη» διάταξη. Κινητήρας εγκάρσια τοποθετημένος εμπρός με το κιβώτιο τοποθετημένο στο πλάι του. Τετρακίνηση ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, που μεταφέρει ροπή στους πίσω τροχούς όταν χρειάζεται στην επιλογή auto και προσαρμοσμένα, ανάλογα με τις συνθήκες στις επιλογές snow (χιόνι), sand (άμμος), mud (λάσπη) και κλείδωμα 50-50 στην περίπτωση του αυτοκινήτου που είχαμε στα χέρια μας. Στο Trail Hawk και μόνο υπάρχουν ακόμη αργές σχέσεις 20:1 και επιλογή rock (πέτρα).

Το κιβώτιο είναι αυτόματο 9 σχέσεων με τον κωδικό 948TE. Και είναι η πρώτη φορά που σε ένα αυτοκίνητο τόσο μικρού κυβισμού και μεγέθους ενσωματώνεται ένα κιβώτιο με τόσο πολλές σχέσεις. Η 5η είναι 1:1 και οι υπόλοιπες 4 προς τα πάνω overdrive συμβάλλοντας αποφασιστικά στην μείωση της κατανάλωσης. Οι 20 διαφορετικές χαρτογραφήσεις του λογισμικού της μετάδοσης φροντίζουν να ταιριάζουν οι αλλαγές στις απαιτήσεις του οδηγού. Υπάρχει επίσης δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής των σχέσεων, από τον επιλογέα μια και δεν υπάρχουν τα κλασικά πλέον puddles στο τιμόνι.

Ο κινητήρας προστέθηκε πρόσφατα στην γκάμα του Renegade και έρχεται να ισοφαρίσει την απόδοση του 2λιτρου diesel με τους 170 ίππους. Είναι της σειράς FIRE (Fully Integrated Robotized Engine) με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων MultiAir2. Αποδίδει 170 ίππους στις 5500 σ.α.λ.. και 250 Nm ροπής από τις 2500 σ.α.λ. και έχει στόχο την χαμηλή, για την απόδοση, κατανάλωση και να καλύπτει τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων Euro6. Συνδυάζεται μόνο με την τετρακίνηση και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο.

Η ανάρτηση είναι ανεξάρτητη και στους 4 τροχούς, με γόνατα McPherson  εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Στην περίπτωσή μας (τετρακίνηση), πίσω υπάρχει ξεχωριστή γέφυρα στην οποία στηρίζεται η ανάρτηση και το διαφορικό. Η γεωμετρία της ανάρτησης επιτρέπει 20 εκατοστά διαδρομή των τροχών και 20 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, πολύ καλές τιμές για SUV. Το Renegade είναι το πρώτο Jeep που χρησιμοποιεί τα νέα αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ (frequency selective damping – FSD) της Koni. 

Το Renegade διαθέτει μία σειρά από ηλεκτρονικά και μη συστήματα ασφάλειας που βλέπουμε όλο και σε περισσότερα αυτοκίνητα: στάνταρ 6 αερόσακους (μετωπικούς και πλαϊνούς για τους εμπρός επιβάτες, τύπου κουρτίνας για όλους), ESC (ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ή electronic stability control), ERM (ηλεκτρονικό σύστημα αποτροπής ανατροπής ή electronic rollover mitigation system), η ανίχνευση διέλευσης στο πίσω μέρος (Rear Cross Path Detection), το ACC (ενεργό cruise control ή Active Cruise Control Διαθέσιμο από το 2016), κάμερα οπισθοπορείας ParkView με δυναμικό πλέγμα υπόδειξης θέσης, σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής πρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision Warning-Plus), σύστημα  προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Sense Departure Warning-Plus), σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου (Blind-spot Monitoring) και ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης (electric power steering ή EPS). Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας;

Το αυτοφερόμενο σασί είναι κατασκευασμένο σύμφωνα με την αρχιτεκτονική δόμησης «4×4 Small Wide». Το Renegade είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου FCA που χρησιμοποιεί αυτή την συμπαγή δόμηση, με νέα υλικά υψηλής αντοχής που εξασφαλίζουν τα απαιτούμενα επίπεδα ακαμψίας του πλαισίου για μέγιστη προστασία των επιβατών. Οι τρεις ζώνες παραμόρφωσης στο μπροστινό τμήμα εγγυώνται την απορρόφηση της σφοδρότητας μετά από σύγκρουση, ενώ παράλληλα ο κλωβός των επιβατών παραμένει άθικτος παρέχοντας απόλυτη ασφάλεια για όσους βρίσκονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από τις απαιτητικές δοκιμές ασφαλείας που διενεργεί ο ανεξάρτητος και έγκυρος οργανισμός EuroNCAP όπου το Renegade απέσπασε 5 αστέρια για την ασφάλεια που παρέχει.

Επί το έργο

Ευχάριστο, καλοσχεδιασμένο, πρωτότυπο εσωτερικό, με πινελιές που παραπέμπουν σε κλασικά Jeep, αρκετούς χώρους για μικροπράγματα και μία χαρακτηριστική απλότητα. Το ότι βλέπεις το καπό αποτελεί μία καινοτομία ανάμεσα στα αυτοκίνητα του σήμερα, που προσφέρει στην  αίσθηση των άκρων του Renegade. Το να βρεις τη σωστή θέση οδήγησης δεν είναι ότι πιο απλό, αλλά με τις πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού… αργείς αλλά φτάνεις στο ιδανικό.

Το πακέτο κινητήρα-κιβωτίου-μετάδοσης είναι καλά… δεμένο. Η όλη κλιμάκωση και οι τόσες σχέσεις, αν και οι αλλαγές στα κατεβάσματα είναι λίγο αργές, σπάνια σε αφήνουν ξεκρέμαστο από ροπή και ισχύ, ακόμη και αν έχεις συνηθίσει να οδηγείς αυτοκίνητα με κινητήρες με πολύ περισσότερα κυβικά. Εντάξει, κάποιες στιγμές λείπει η ροπή του 2λιτρου diesel που αποδίδει την ίδια ισχύ στο Renegade. Αλλά τόσο τα 7.000 ευρώ παραπάνω που στοιχίζει το Trail Hawk με την αντίστοιχη δύναμη, όσο και η αγάπη κάποιων για τους κινητήρες βενζίνης, κάνουν τη πλάστιγγα να γέρνει προς το MultiAir2. 

Στην άσφαλτο; Έχεις το ίδιο πακέτο με το Trail Hawk, με δύο βασικά πλεονεκτήματα: το ύψος και τα ασφάλτινα ελαστικά. Αν λοιπόν το «εκτός δρόμου» Renegade ικανοποίησε το σύνολο των δημοσιογράφων, αλλά και αγοραστών, τι λιγότερο να περιμένεις από το MultiAir2; Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι έχει σωστή αίσθηση τόσο στην είσοδο, όσο και στην έξοδο της στροφής. Η πλευρική πρόσφυση είναι πέρα από ικανοποιητική για αυτοκίνητο της κατηγορίας, πόσο μάλλον για ένα Cross Over/SUV. Ίσως οι κλίσεις στις στροφές να είναι ελαφρά μεγαλύτερες από ότι ενός απλού hatchback, αλλά σε καμία περίπτωση δεν τρομάζουν και δεν προβληματίζουν, αλλάζοντας την γεωμετρία της ανάρτησης που αποδεικνύεται υπεράνω κριτικής. 

Στο ταξίδι; Το μεγάλο μεταξόνιο – οι τροχοί είναι στα άκρα του αμαξώματος – προσφέρει ευστάθεια σε κάθε περίπτωση, ακόμη και σε ισχυρούς πλευρικούς ανέμους. Η εμπειρία της Jeep στην κατασκευή πολυτελών εκτός δρόμου οχημάτων είναι καταλυτική στο θόρυβο που περνάει στη καμπίνα από τους τροχούς, ενώ κινητήρας και αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι επίσης σε χαμηλό επίπεδο. Σίγουρα ένας μεγαλύτερος χώρος αποσκευών είναι στα «θέλω» του… ταξιδευτή, αλλά πόσο συχνά πλέον ταξιδεύουν 4/5 άτομα σε μακρινό ταξίδι με αυτοκίνητο της κατηγορίας;

Εκτός δρόμου; Το σύνολο αμαξώματος και ανάρτησης απορροφά, σε απίστευτο για το χαρακτήρα βαθμό, τις ανωμαλίες, κάτι που καταλαβαίνεις και στην άσφαλτο. Δεν έχεις να κάνεις με ένα WRC, αλλά με ένα αυτοκίνητο που παραμένει ασφαλές, ακόμη και αν το παρακάνεις σε ταχύτητα και… επιθετικότητα, με το όλο σύστημα τετρακίνησης να ανταποκρίνεται γρήγορα και πέρα από ικανοποιητικά στην εξασφάλιση της απαραίτητης πρόσφυσης και σταθερότητας. Όταν τα πράγματα αγριέψουν σε δυσκολία, η τετρακίνηση τα καταφέρνει μια χαρά, υπερβολικά καλά για SUV, ακόμη και στην αυτόματη επιλογή. Ακόμη και στο δύσκολο υδάτινο πέρασμα, με το σημαντικό βάθος, το πέρασμα έγινε χωρίς δυσκολίες. Και το πιο βασικό; Σε κάθε περίπτωση νιώθεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα πραγματικό Jeep!!!

Καλά, μειονεκτήματα δεν έχει το Renegade Limited MultiAir2 4WD; Εντάξει, υπάρχει το προφανές. Ένας 1400σάρης κινητήρας που αποδίδει 170 ίππους, όσο καλοσχεδιασμένος και αν είναι, δε μπορεί να κερδίζει βραβείο οικονομίας στην κατανάλωση. Ιδίως μέσα στην πόλη ξεπερνά τα 8 λτ./100 χλμ.

Τελικά Limited MultiAir2 4WD ή Trail Hawk; Σίγουρα αν το δεις μέσα από το πρίσμα της τιμής το 1400άρι βενζινοκίνητο υπερέχει. Αν το δεις με το μάτι του τετρακίνητου, σε κερδίζει το 2λιτρο diesel, λόγω ύψους και ελαστικών. Όπως και να έχει στην κατηγορία των μικρών SUVs το Renegade διατηρεί μία υπεροχή που έχει να κάνει με την… οικογενειακή του παράδοση και την εμπειρία της Jeep στον τομέα. Μια εμπειρία που μετράει 80 σχεδόν χρόνια.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.