Οδηγήστε μαζί μας το Fiat 500 X, όπως… Extreme;

Οδηγήστε μαζί μας το Fiat 500 X, όπως… Extreme;

Πάμε βουνό; Η Ιταλική Βιομηχανία Αυτοκινήτου του Τορίνο, η Fiat δηλαδή, κάνει ένα μεγάλο βήμα στην ιστορία της, με το 500 X να είναι ουσιαστικά το πρώτο off road, έστω και crossover, αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ, μια και τα Panda 4Χ4 είχαν άλλο χαρακτήρα και περιορισμένη χρήση.

Τι οδήγησε σε όλο αυτό; Τι περισσότερο, τι λιγότερο από την πρόσφατη συνεργασία με την Chrysler-Jeep στην FCA. Και είτε το θέλουμε είτε όχι η αμερικάνικη φίρμα είναι η πρωτοπόρος στον τομέα των εκτός δρόμου τετρακίνητων αυτοκινήτων. Όλο αυτό που περιγράψαμε με λίγα λόγια οδήγησε σε μία Β+ πλατφόρμα crossover που μας έδωσε δύο αυτοκίνητα: το Jeep Renegade και το Fiat 500 X. Ζητούμενο; Να διατηρήσει το καθένα το χαρακτήρα του και να απευθυνθούν στους φίλους των δύο trade marks με τη μικρότερη δυνατή επικάλυψη.

Το καταφέρνουν άραγε; Και μόνος ο κινητήρας του 500 Χ μας δίνει τη διαφορά. Αντί για έναν από τους γνωστούς 1400άρηδες του «ξαδέλφου» εδώ έχουμε τον 1.6 Multijet diesel της FCA. O κυβισμός του είναι ενδεικτικός του χαρακτήρα: ροπή, ήρεμη απόδοση, χαμηλή κατανάλωση. Κάποια τα πετυχαίνει, σε συνδυασμό με το 9άρι (!) αυτόματο κιβώτιο, κάποια όχι. Ροπή και απρόσκοπτη λειτουργία είναι στα συν του συνόλου, που κάπου το παρακάνει σε κατανάλωση, όχι με τα στάνταρ δεδομένα, αλλά με τα σύγχρονα, πρόσφατα, που θέλουν τους «μικρούς» diesel να καίνε ελάχιστα. Σίγουρα η μέση κατανάλωση των 6,5 λίτρων για κάθε 100 χλμ., 7,5 λεπτά το χιλιόμετρο, είναι χαμηλή και δε θα προβληματίσει το χρήστη.

Εσωτερικά ο διάκοσμος είναι προσεγμένος, μοντέρνος, καθαρά ιταλικός. Τα υλικά σε επίπεδο παραπάνω του αποδεκτού και οι χώροι ικανοί να στεγάσουν 4-5 άτομα, ακόμη και αν κάποια ξεπερνούν το 1,90! Και αυτό παρόλο που εξωτερικά… δεν του φαίνεται. Αυτό όμως που φαίνεται είναι η άμεση σχέση με το σύγχρονο 500αράκι, παρόλο που οι σχεδιαστές είχαν να παντρέψουν τις απαιτήσεις ενός crossover με το μοναδικό σχήμα του καλαίσθητου «μικρού» της Fiat. Και όλα αυτά χωρίς καμία αναδρομή στο Renegade. Μπορείς μάλιστα να πεις ότι το 500 Χ είναι πιο… δελεαστικό, αφού τραβάει πέρα του λογικού, τα βλέμματα όλων πάνω του. Και μπορεί το «δικό» μας να ήταν από τα πρώτα 4×4 500 X, αλλά το μοντέλο έχει κυκλοφορήσει πολύ καιρό για να κάνει τόση εντύπωση.

Το όλο πακέτο εμφάνισης και εξοπλισμού συμπληρώνουν ABS, EBD, ESP, Hill Holder, Roll Over Mitigation, TPMS, Traction+, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση και ρυθμιζόμενο καθ’ύψος, εμπρός-πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, Start & Stop, επιλογέας δυναμικής κατάστασης οχήματος, ζάντες αλουμινίου 17”, off road προφυλακτήρες με προστατευτικές ποδιές, πίσω σκούρα κρύσταλλα, μπάρες οροφής, εσωτερικό από ύφασμα και κομμάτια δέρματος, πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα 40/60, air condition, 6 αερόσακοι, cruise control, trip computer με οθόνη 3.5”, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, σύστημα UConnect με οθόνη αφής 5”, Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, παροχή 12V στο χώρο αποσκευών, εξωτερικοί καθρέφτες βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος, πίσω αεροτομή και χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης, ρεζέρβα. (ουφφφφφ!!!)

Η τετρακίνηση πρέπει να έχει σχέση με της Jeep, προσθιοκίνητο με συνεκτικό συμπλέκτη που μεταφέρει ροπή και πίσω. Η λειτουργία της όμως και οι επιλογές του οδηγού διαφέρουν ριζικά. Στην επιλογή Sport ποσοστό της ροπής μεταφέρεται συνεχώς στους πίσω τροχούς. Στην επιλογή Normal όλα γίνονται αυτόματα, με στόχο της οικονομία και στην επιλογή Off Road ο προγραμματισμός είναι για χρήση εκτός δρόμου και προσπάθεια αποφυγής γλιστρημάτων και ανατροπής! Και βέβαια αυτό μεταφράζεται σε ένα αυτοκίνητο πιο ευκολόχρηστο για όσους δε γνωρίζουν την εκτός δρόμου κίνηση, αλλά και με πιο περιορισμένες δυνατότητες για τους γνώστες. Δεν το κρύβει άλλωστε σε καμία περίπτωση, όντας τίμιο και εμφανισιακά – πιο χαλαρό – και σε προδιαγραφές.

Οδηγικά; Η πλατφόρμα είναι σε γενικά πλαίσια στιβαρή και η ανάρτηση ικανοποιεί, παρόλο το ύψος και το βάρος. Το περίεργο είναι ότι παρ’ όλη τη στιβαρή αίσθηση και στο τίμονι αλλά και την όλη συμπεριφορά, το αμάξωμα βγάζει τριγμούς που σε κάνουν σκεπτικό και μειώνουν την οδηγική ευχαρίστηση που δεν λείπει. Η δύναμη των 20 ίππων μπορεί να δείχνει περιορισμένη, αυτό όμως δε φαίνεται σε καμία περίπτωση χάρη στη ροπή του Multijet κινητήρα και το εκπληκτικό αυτόματο κιβώτιο των 9 (!) σχέσεων που καλύπτει κενά σε απόδοση και τις όποιες απαιτήσεις του οδηγού. Φρενάρεις, στρίβεις και επιταχύνεις όπως με τα πιο καλά αυτοκίνητα της κατηγορίας, ιδίως αν εκμεταλλευτείς την τετρακίνηση και την επιλογή Sport στην γλιστερή ελληνική άσφαλτο.

Η έκδοση 500 Χ Off Road Look Cross που είχαμε στα χέρια μας με απόσυρση ξεκινά από τα 21.500 ευρώ, τιμή ικανοποιητική για τον χαρακτήρα, το στυλ και βέβαια τον πετρελαιοκινητήρα, που θα βοηθήσει στην γρήγορη απόσβεση…

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.