Πρώτη παρουσίαση του Honda Civic 10ης γενιάς

Πρώτη παρουσίαση του Honda Civic 10ης γενιάς

Πέρασαν 45 χρόνια από τότε που η Honda παρουσίασε την 1η γενιά Civic. Και σήμερα μετά από τόσα χρόνια, η 10η γενιά το μόνο που θυμίζει την ιστορία, είναι το όνομα Civic.

Για να πάρετε μια γεύση, το πρώτο Civic του 1972 ζύγιζε 980 κιλά, είχε κινητήρα 1.170 κ.εκ και απέδιδε 50 ίππους. Το σημερινό Civic ζυγίζει 1300 κιλά, έχει κινητήρα 998 κ.εκ και αποδίδει 129 ίππους.

Από τότε μέχρι σήμερα η γιαπωνέζικη εταιρία έχει πουλήσει 20.000.000 Civic. Η Honda για την εξέλιξη του Civic έχει επενδύσει 270 εκατομμύρια ευρώ κυρίως σε θέματα ασφαλείας και μοντέρνες τεχνολογίες που ξεπερνούν την εποχή μας.

Σχεδιάστηκε από Ευρωπαίους, κατασκευάζεται στη Βρετανία, ανήκει στην κατηγορία C και απευθύνεται σ αυτούς που θέλουν να ξεχωρίζουν. Ευέλικτο και ελαφρύ με άκαμπτο αμάξωμα, χαμηλότερο κέντρο βάρους με ένα προηγμένο, νέο σύστημα ανάρτησης για ξεκούραστα και ασφαλή ταξίδια.

Όπως δήλωσε ο Αρχιμηχανικός και Επικεφαλής του Project Mitsuru Kariya η δημιουργία της δέκατης γενιάς Civic αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και φιλόδοξα προγράμματα εξέλιξης νέου μοντέλου στην ιστορία της Honda. Το πιο σπορ Civic όλων των εποχών, έθεσε νέα πρότυπα στην compact κατηγορία σε επίπεδο δυναμικών επιδόσεων, κατανάλωσης καυσίμου, ευρυχωρίας, ασφάλειας και ποιότητας εσωτερικού.

Στην Ελλάδα το Civic 10ης γενιάς παρουσιάσθηκε με δύο βενζινοκινητήρες κινητήρες VTEC TURBO . Ο ένας είναι 3κύλινδρος ενός λίτρου που αποδίδει 129 ίππους με 200 Nm από τις 2.250 σ.α.λ. και ο άλλος 4κύλινδρος 1.500 κ.εκ. που αποδίδει με 182 ίππους με 240 Nm ροπής από τις 1.900 σ.α.λ.

Μέχρι το τέλος του 2017 θα εισαχθούν και Civic με κινητήρες diesel. Οι νέοι κινητήρες έχουν ιμάντα αντί καδένα. Όπως είπε ο τεχνικός διευθυντής Κώστας Στέφος,

Ο ιμάντας αλλάζεται κάθε 100.000 χλμ. Δεδομένου ότι το αυτοκινήτου έχει 5ετή εγγύηση η αλλαγή του ιμάντα γίνεται δωρεάν.

Το νέο Civic έρχεται σε νέα πλατφόρμα. Σε σχέση με το Civic 9ης γενιάς, είναι κατά 136 χλστ. μακρύτερο, 30 χλστ. φαρδύτερο και 20 χλστ. χαμηλότερο. Οι διαστάσεις του δηλαδή είναι 4,518 χλστ. μήκος Χ 1.799 χλστ. πλάτος, Χ 2,434 χστ. ύψος.

Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο δεν έχει σχέση με το Civic 9ης γενιάς. Στο μπροστινό καπό στα πλάγια κυριαρχούν οι ακμές. Το πίσω μέρος έχει πιο επιθετική σχεδίαση με διακριτική αεροτομή και φυσικά τις δύο εξατμίσεις στο κέντρο για την sport έκδοση. Οι ζάντες αλουμινίου είναι 16 ή 17 ιντσών. Οι 17άρες είναι σε μαύρο χρώμα. Ας μην ξεχνάμε ότι η νέα τάση της μόδας είναι το μαύρο για αυτό και το νέο Civic έχει πολλά μαύρα σημεία μπροστά και πίσω.

Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο και τέσσερις ενήλικοι ταξιδεύουν άνετα. Τα καθίσματα είναι νέας σχεδίασης και άνετα. Ο οδηγός κάθεται πιο χαμηλά κατά 35 χλστ. από τον συνοδηγό του. Για να βλέπει όμως σωστά το καπό του κινητήρα είναι κατά 65 χλστ πιο χαμηλό. Η ηχομόνωση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα.

Το πορτ παγκάζ έχει χωρητικότητα από 420 έως 478 λίτρα –ανάλογα την έκδοση. Επίσης στην Ελλάδα αντί για κανονική ρεζέρβα τα Civic έρχονται με το ειδικό κίτ. Φυσικά όλη η Ευρώπη χρησιμοποιεί το ειδικό κίτ για εξοικονόμηση χώρου και βάρους. Ωστόσο αν κάποιος είναι οπαδός της ρεζέρβας με το γνωστό ζαντο -λάστιχο μπορεί να το κάνει παραγγελία. Αυτό θα ανεβάσει την τιμή κατά 424 ευρώ.

ΔΟΚΙΜΗ

Η δοκιμή των νέων μοντέλων έγινε από τις εγκαταστάσεις της Honda στην Αθήνα μέχρι τη Βυτίνα και το Πλανητέρο Καλαβρύτων.

Πραγματικά το Civic και στις δύο εκδόσεις με εντυπωσίασε. Αν και δεν πρέπει να χρησιμοποιώ λέξεις που υπερθεματίζουν ωστόσο δεν βρίσκω κάτι αντίστοιχο από τη λέξη «εντυπωσιασμός» . Πολύ καλό στο δρόμο, με ιδανικό κράτημα και άψογο φρενάρισμα. Τα κιβώτια και στις δύο εκδόσεις συνδυάζονται με 6-τάχυτα μηχανικά κιβώτια και αυτόματο τεχνολογίας CVT. Τα 6-τάχυτα έχουν αναβαθμισμένα συγχρονιζέ, ενώ η τριβή κατά την αλλαγή σχέσεων έχει μειωθεί κατά 40% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic και θεωρούνται από τα καλύτερα στην κατηγορία. Πολύ καλό είναι και το σύστημα διεύθυνσης.

Το οδήγησα στην εθνική οδό και στις εικονικές προσπεράσεις με 140 χιλιόμετρα ο κινητήρας των 1500 κ.εκ δεν ζορίστηκε να ανταποκριθεί ενώ αντίστοιχα ο μικρότερος ήταν ιδιαίτερα «ζωντανός».

Στον επαρχιακό δρόμο λίγο πριν φθάσουμε στη Βυτίνα με κατεύθυνση το Πλανητέρο, εκεί φάνηκε η διαφορά των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που έχουν τα 10ης γενιάς Civic. Στο γλιστερό δρόμο με αρκετά χιλιόμετρα δοκίμασα το φρενάρισμα πανικού και σας διαβεβαιώνω ότι το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε χωρίς να βγει από τις γραμμές που βρισκόμουν. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και ένας άπειρος οδηγός αν κρατάει σωστά το τιμόνι του δεν θα χρειασθεί να κάνει καμιά διόρθωση. Τον έλεγχο αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Κάτι άλλο εξίσου σημαντικό είναι το σύστημα που έχει για να κρατάει από μόνο του το αυτοκίνητο την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο (λειτουργεί όταν έχεις ενεργοποιήσει τον αυτόματο σύστημα ταξιδίου) αλλά και το σύστημα που αν διαπιστώσει ότι ο οδηγός αφαιρέθηκε και πάει να βγει σε άλλη λωρίδα κυκλοφορίας, τότε από μόνο του βλέπεις το τιμόνι να στρίβει και να βάζει το Civic στον «σωστό» δρόμο. Το σύστημα αυτό δεν επεμβαίνει αν ο ίδιος ο οδηγός θέλει να κάνει προσπέραση και έχει βγάλει το φλάς. Αν δεν το έχει βγάλει τότε ο εγκέφαλος θεωρεί ότι αφαιρέθηκε και δεν επιτρέπει – μέχρι ένα όριο φυσικά- την αλλαγή λωρίδας.

Το CVT της Honda περιλαμβάνει δύο πρόσθετα προγράμματα που βελτιώνουν την ασφάλεια ανάλογα με τις συνθήκες. Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί τον κινητήρα για να υποστηρίξει τον οδηγό στο φρενάρισμα και το Fast Off που καταγράφει πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το γκάζι και διατηρεί τις στροφές του κινητήρα για να αξιοποιήσει το φρένο του σε περιπτώσεις που η πίεση του πεντάλ είναι ανεπαρκής.

Επιδόσεις για το μοντέλο 1.0 litre VTEC

Η τελική ταχύτητα στην έκδοση του ενός λίτρου με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ,σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι 203 χλμ./ώρα, ενώ χρειάζεται 10.4 δευτ από 0-100 χλμ. Η μέση κατανάλωση είναι 4,8 λίτρα ανα 100 χλμ. ενώ οι εκπομπές C02 είναι 110 γρ./χλμ.

Επιδόσεις για το μοντέλο 1.5 l VTEC TURBO

Για τον βενζινοκινητήρα 1,5 η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 220 χλμ./ώρα, ο χρόνος της επιτάχυνσης είναι 8,2 δευτ. και 5,8 λίτρα/100 η μέση κατανάλωση . Οι εκπομπές C02 είναι ι 133 γρ./χλμ.

Εκδόσεις

Το νέο Civic μπορείτε να το βρείτε σε επτά εξωτερικές αποχρώσεις: απλή Rallye Red, μεταλλικές Lunar Silver, Polished Metal και Brilliant Blue, και ιριδίζουσες White Orchid, Crystal Black και Sonic Grey.

Το μοντέλο 1.0 litre VTEC TURBO hatchback διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις: S, Comfort, Elegance και Executive. Η βασική έκδοση S grade διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει αυτόματους προβολείς, προσαρμοζόμενο cruise control και τη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING.Το επόμενο επίπεδο είναι η εκδοση Comfort που περιλαμβάνει επιπλέον θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, ένα ηχοσύστημα οκτώ ηχείων, ζάντες αλουμινίου 16-ιντσών και A/C.

Το μοντέλο με κινητήρα 1.5 l VTEC TURBO, έχει εκδόσεις «Sport», «Sport Plus» και «Prestige». Οι Sport και Sport Plus έχουν πιο έντονα εμπρός και πίσω σπόιλερ, διακοσμητικό πλαϊνής ποδιάς και ένα αποκλειστικό σχέδιο ζάντας αλουμινίου 17 ιντσών. Περιλαμβάνουν εμπρός προβολείς LED και προβολείς ομίχλης, ενώ πίσω οι κεντρικές διπλές απολήξεις εξαγωγής δίνουν άλλη αίσθηση στο γενικότερο σύνολο του αυτοκινήτου.

Η έκδοση Prestige περιλαμβάνει διακριτικές, σοφιστικέ πινελιές όπως φινίρισμα χρωμίου στην εμπρός μάσκα, χρωμιωμένες λαβές στις πόρτες και χρωμιωμένα πλαίσια παραθύρων.

Οι τιμές του νέου Civic ξεκινούν από τα 20.650€ για τη βασική έκδοση 1.0, Confort, 23.750€ για την έκδοση 1.0 Elegance, 25.650€ για την έκδοση 1.5 Sport και 27.150€ για την έκδοση 1.5 Sport CVT.

Οι τιμές αυτές είναι για μικρό διάστημα, όσο διαρκεί η περίοδος παρουσίασης των μοντέλων.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.