Οδηγώντας τα Hybrid Yaris και C-HR

Οδηγώντας τα Hybrid Yaris και C-HR

Δύο ολοκαίνουργια μοντέλα της Toyota παρουσίασε πρόσφατα η ελληνική αντιπροσωπεία. Και τα δύο μοντέλα, το C-HR και το Yaris Hybrid είχαν παρουσιασθεί στο εξωτερικό και όσοι είχαν βρεθεί στις πανευρωπαϊκές παρουσιάσεις τα είχαν οδηγήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Σειρά είχε η οδήγηση επί ελληνικού εδάφους.

Το αυτοκίνητο της Toyota, το C-HR που είναι εντυπωσιακό σε γραμμές ακολουθεί την 4η γενιά Prius και είναι το 2ο μοντέλο παραγωγής που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα GA-C. Κομψό, δυναμικό crossover στην κατηγορία C. Το δεύτερο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, από την Αθήνα μέχρι την Καλαμάτα, ήταν το νέο Yaris Hybrid.

Και από αυτό το μοντέλο θα ξεκινήσω την παρουσίαση αφού ανταποκρίνεται στο μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων αγοραστών. Μικρό αλλά ευρύχωρο, σχεδιασμένο έξυπνα, με καλή ποιότητα και επιδόσεις. Φυσικά οι γιαπωνέζοι μεγάλο βάρος σ αυτό το μοντέλο, εκτός από τη χαμηλή κατανάλωση έδωσαν στην ασφάλεια.

Και όπως λένε οι επικεφαλής της γιαπωνέζικης φίρμας η υβριδική ισχύς συγκεντρώνει πάνω από το 40% όλων των Ευρωπαϊκών πωλήσεων Yaris που για την Ευρώπη αλλά και τις άλλες αγορές , κατασκευάζεται από την Toyota Motor Manufacturing France και σχεδιάζεται σε Ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης. Τόσο πολύ άρεσε η σχεδίασή του στους γιαπωνέζους που αποφάσισαν να υιοθετηθούν οι αλλαγές στο αδερφικό μοντέλο Vitz που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.

Το νέο Yaris, το μικρό hatchback αναμένεται να αυξήσει το μερίδιό του στην κατηγορία B (supermini). Την αισθητική ανανέωση την βλέπεις από τις λεπτομέρειες στο αμάξωμα και την καμπίνα.

Πιο σύγχρονο περιβάλλον, νέες αποχρώσεις, ταπετσαρίες και βελτιώσεις στα όργανα και τα χειριστήρια. Όλες οι εκδόσεις πλην της Entry έχουν έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT στον πίνακα οργάνων του οδηγού.

Το αυτοκίνητο που οδήγησα ήταν το Yaris Hybrid με το νέο βενζινοκινητήρα 1.5-L, που πληροί τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6c και τις μελλοντικές απαιτήσεις έγκρισης τύπου που έχουν να κάνουν με την οικονομία καυσίμου σε “πραγματικές συνθήκες”.

Η νέα μονάδα αποδίδει 10% περισσότερη ισχύ και ροπή από τον προηγούμενο κινητήρα 1.33-L, με βελτιωμένη κατανάλωση έως 12%. Οι εκδόσεις του νέου Yaris έχουν στο στάνταρ εξοπλισμό συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, όπως Σύστημα Προ-Σύγκρουσης (Pre-Collision System) με Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Autonomous Emergency Braking), Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα Φώτων (Automatic High Beam), Ειδοποίηση Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Alert) και Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων (Road Sign Assist).

Το υβριδικό μοντέλο είναι τελείως αθόρυβο, όταν κινείται χωρίς πίεση. Όταν θέλεις να κάνεις προσπέραση στην εθνική οδό και πρέπει να επιταχύνεις υπάρχει σχετικός θόρυβος αλλά είναι απόλυτα φυσιολογικός.

Την οδηγική άνεση του υβριδικού μοντέλου και την ακρίβεια διεύθυνσης οι μηχανικοί την έχουν βελτιώσει αφού σχεδίασαν νέες βάσεις του κινητήρα και έχουν άλλες ρυθμίσεις στα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης που είναι με ηλεκτρική υποβοήθηση.

Εξωτερικά οι σχεδιαστές με την τρισδιάστατη αρχιτεκτονική έδωσαν έμφαση στο εμπρός τμήμα που είναι σε σχήμα ‘καταμαράν’ με νέες μονάδες προβολέων, νέο σχέδιο μάσκας, και αρκετά διακοσμητικά στις πόρτες. Νέος είναι και ο προφυλακτήρας. Όμορφες είναι και οι ζάντες με τρία νέα σχέδια. Πιο όμορφη είναι η 15άρα πολυάκτινη ζάντα αλουμινίου. Αλλαγές έχουν γίνει και στους αεραγωγούς τύπου φτερωτής. Το Yaris Hybrid παραμένει μοναδική πρόταση στην κατηγορία, με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2.Έχει μειωμένα επίπεδα θορύβων και κραδασμών, νέες βάσεις κινητήρα, αποσβεστήρα περιστροφής, εμπρός ημιαξόνια και υποπλαίσιο, νέας σχεδίασης βάσεις κινητήρα.

Ο νέος βενζινοκινητήρας 1.5-L με VVT-iE, αποδίδει περισσότερη ισχύ και ροπή με μικρότερη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από την προηγούμενη μονάδα 1.33-L. Σύμφωνα με την εργοστασιακή μέτρηση οι εκπομπές ρύπων κυμαίνονται στα 75 g/km CO2. Ο νέος κινητήρας 1,5lt επιτυγχάνει κορυφαίο θερμικό βαθμό απόδοσης 38,5% και αποδίδει 111Ps με ροπή 136Nm/4400rpm. Η απόδοση αυτή του επιτρέπει να βελτιώνει το χρόνο που απαιτείται για το 0-100km/η κατά 0,8sec σε σχέση με το προηγούμενο μοτέρ 1,33lt, πετυχαίνοντας όμως ταυτόχρονα μείωση της κατανάλωσης που φτάνει και το 12%. Επιπλέον, ο κινητήρας πληροί ήδη τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων Euro6c.

Ας δούμε τώρα τι είναι το Driveco box που ήδη χρησιμοποιείται σε επτά Ευρωπαϊκές αγορές για Υβριδικά μοντέλα και προορίζεται για πιλοτικές δοκιμές σε εννέα ακόμα. Πρόκειται για ένα αυτόματο σύστημα καταγραφής δεδομένων οδηγού, που συλλέγει δεδομένα για τις αποστάσεις των δοκιμαστικών διαδρομών, τους χρόνους και τις μέσες ταχύτητες, και επιπλέον την αναλογία του ταξιδιού στην οποία το αυτοκίνητο λειτουργεί σε πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV mode), με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ο χρήστης μπορεί να κατεβάζει και να βλέπει τις πληροφορίες χρησιμοποιώντας ένα smartphone ή μία εφαρμογή tablet, μαζί με συγκρίσεις από προηγούμενες επιδόσεις και με τα επίπεδα που έχουν πετύχει άλλοι οδηγοί.Το Driveco έχει ήδη καταγράψει δεδομένα από 900 Yaris Hybrid .

Οδήγησα το Yaris Hybrid με τον κινητήρα των 1500 κ.εκ που αντικατέστησε τον κινητήρα των 1,33lt. Ο νέος κινητήρας ανήκει στην «οικογένεια» κινητήρων ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency). Μου άρεσε τόσο η κύλιση όσο και τα φρένα του που θεωρώ ότι είναι τα καλύτερα στην κατηγορία του. Το διαπίστωσα άλλωστε όταν κάποιος αγρότης βγήκε κάθετα σε επαρχιακό δρόμο.

Το Yaris ακινητοποιήθηκε χωρίς να γλιστρήσει. Μου άρεσε το Lane Departure Alert που «παρακολουθεί» τις σημάνσεις των λωρίδων στο οδόστρωμα και βοηθά όταν το Yaris αρχίσει να παρεκκλίνει από τη λωρίδα του, χωρίς χρήση των φλας, το σύστημα εκδίδει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις για τον οδηγό και επαναφέρει το αυτοκίνητο στις κανονικές γραμμές του χωρίς την επέμβαση του οδηγού.

Και πριν κλείσω την ενότητα του Yaris να πώ και για το σύστημα μεταβλητού χρονισμού VVT-iE.

Με την χρήση του επαναστατικού, ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος μεταβολής του χρονισμού των βαλβίδων VVT-iE ο κινητήρας μπορεί να εναλλάσσει τον κύκλο λειτουργίας του από Otto σε Atkinson και αντίστροφα. Έτσι, στα χαμηλά φορτία ο κινητήρας χρησιμοποιεί τον κύκλο Atkinson για μέγιστη οικονομία. Μόλις οι απαιτήσεις ισχύος αυξηθούν (π.χ. απότομη επιτάχυνση), μέσω του VVT-iE ο κύκλος λειτουργίας αλλάζει αστραπιαία σε κύκλο Otto για μέγιστη απόδοση και καλύτερες επιδόσεις.

CHR

Ας δούμε τώρα το δεύτερο μοντέλο που οδήγησα στην ελληνική παρουσίαση της Toyota. Είναι το C-HR που χρησιμοποιεί μία πλατφόρμα βασισμένη στην TNGA που βοηθά το αυτοκίνητο να κινείται ξεκούραστα στο δρόμο και να μην κουράζει τον οδηγό ακόμη και στα μεγάλα ταξίδια.

Η εξελιγμένη TNGA διασφαλίζει ότι οι νέες πλατφόρμες δεν είναι μόνο άψογα τυποποιημένες, αλλά διαθέτουν και μία έμφυτη ευελιξία που τους επιτρέπει να προσαρμόζονται εύκολα και να υποστηρίξουν πολλαπλούς τύπους οχημάτων, από hatchbacks μέχρι SUV.

Το C-HR έχει χαμηλό κέντρο βάρους με αποτέλεσμα να έχει και μικρότερες κλίσεις στις στροφές.

Η προσαρμοστικότητα της πλατφόρμας GA-C φαίνεται και στο μικρότερο μεταξόνιο του C-HR συγκριτικά με του Prius (2.640 έναντι του 2.700mm) και τα φαρδύτερα εμπρός και πίσω μετατρόχια (+20mm εμπρός, +10mm πίσω). Αυτές οι αλλαγές αντανακλούν τις διαφορετικές απαιτήσεις διάταξης χώρων και συμπεριφοράς του crossover.

Στο C-HR επέτρεψε την ελαφρώς προς τα πίσω κλίση του κινητήρα, βοηθώντας τους σχεδιαστές να διασφαλίσουν χαμηλότερη γραμμή του καπό συμβάλλοντας επίσης στο χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Το C-HR της δοκιμής «φορούσε» ένα βενζινοκινητήρα 1.8 VVT-i με πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης.

Συγκριτικά με την τρίτη γενιά Prius, η κινητήρια μονάδα έχει αναθεωρηθεί πλήρως, ώστε να προσφέρει καλύτερη οικονομία καυσίμου. Η ροή των αερίων, η καύση, η ψύξη και ο έλεγχος κρουστικής καύσης έχουν βελτιωθεί, ενώ η ανακυκλοφορία καυσαερίων αξιοποιείται πολύ πιο αποτελεσματικά.

Η Toyota έχει εξελίξει ένα σύστημα ανάκτησης θερμότητας που χρησιμοποιεί καυσαέρια για να επιταχύνει την προθέρμανση του ψυκτικού υγρού του κινητήρα. Αυτό μεταφράζεται σε οικονομία επειδή το υβριδικό σύστημα μπορεί να σβήνει τον κινητήρα νωρίτερα και συχνότερα όταν δεν παρέχει ισχύ στο όχημα. Ο κινητήρας ωφελείται επίσης καθώς φτάνει ταχύτερα στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας χάρη σε ένα νέο σύστημα ψύξης διπλού κυκλώματος που μπορεί να μειώνει την ποσότητα του ψυκτικού υγρού που ρέει μέσα στο κινητήρα, όταν χρειάζεται. Αυτό βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Έχουν ληφθεί περαιτέρω μέτρα για τη μείωση των απωλειών ενέργειας, κυρίως με τη μείωση των τριβών. Μεταξύ αυτών είναι η χρήση ρουλεμάν μπιελών λεπτής διατομής με επικάλυψη ρητίνης και μία καδένα εκκεντροφόρων χαμηλής τριβής. Η τριβή που δημιουργείται από τις ποδιές των εμβόλων, τα περιστρεφόμενα εξαρτήματα και την αντλία λαδιού έχει μειωθεί και μία νέα ηλεκτρική αντλία νερού έχει βοηθήσει στη μείωση των απωλειών.

Κωνικά ελατήρια μειώνουν το φορτίο του μηχανισμού των βαλβίδων. Ολόκληρο το σύστημα του κινητήρα πέρασε από CAE ανάλυση ώστε να επιτευχθεί βέλτιστη ακαμψία και να μειωθούν οι θόρυβοι και οι κραδασμοί.

Η μέγιστη ισχύς 98 DIN hp/72kW του κινητήρα αποδίδεται στις 5.200rpm, και η μέγιστη ροπή των 142Nm στις 3.600rpm.

Σύντομα θα έχουμε να πούμε περισσότερα γι αυτό το αυτοκίνητο που αρέσει ιδιαίτερα στις γυναίκες οδηγούς.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.