Η super πρόταση της Seat: Δοκιμή της 5ης γενιάς Ibiza

Η super πρόταση της Seat: Δοκιμή της 5ης γενιάς Ibiza

Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν αυτή με τον 1000άρι βενζινοκινητήρα TSi που αποδίδει 95 HP. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ( style Launch Edition 1) που έχει πλούσιο εξοπλισμό εντυπωσιάζει με την μοντέρνα οθόνη που είναι ότι πιο νέο σε τεχνολογία υπάρχει.

Κοστίζει στη έκδοση Style 13.050 και περίπου άλλα 2.900 ευρώ για τα έξτρα που κάποιος πολύ απαιτητικός οδηγός τα θέλει. Παρακάτω θα σας πω ποια είναι αυτά τα έξτρα που στο αυτοκίνητο της δοκιμής υπήρχαν.

Έκανα αρκετά χιλιόμετρα με την καινούργια πρόταση της Seat τόσο σε επαρχιακούς δρόμους όσο και στην εθνική οδό. Οι εντυπώσεις ήταν θετικές σε όλα τα επίπεδα. Και είναι λογικό να είναι θετικές γιατί η Seat κάνει διαρκώς άλματα στον τομέα της αυτοκίνησης ενώ έχει και μια ιστορία τριών δεκαετιών πάνω στο συγκεκριμένο μοντέλο. Διαθέτει Front Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry System με κουμπί εκκίνησης του κινητήρα.

Το ολοκαίνουργιο Ibiza που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Martorell στην Ισπανία, το μόνο κοινό που έχει με το προηγούμενο μοντέλο είναι το όνομα. Όπου και αν το ψάξεις δεν έχει τίποτα ίδιο με το απερχόμενο μοντέλο. Χωρίς να έχει φέρει τη σχεδιαστική επανάσταση έκανε τη διαφορά με την νέα σχεδιαστική λογική. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Οδηγικά ξεπέρασε τον πήχη που έβαλαν οι κατασκευαστές.

Έκανε τη διαφορά απλά και μόνο από το στήσιμο στην νέα πλατφόρμα MQB A0. Μια τεχνολογία που το γκρούπ της VW πρότεινε να χρησιμοποιηθεί στο νέο Ibiza για να εντυπωσιάσει.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας – σχεδιασμένο από λευκό χαρτί- διατίθεται μόνο σε 5-θυρη έκδοση. Με σπορ σχεδίαση που αντικατοπτρίζει το σχεδιαστικό DNA της SEAT.

Από πλευράς διαστάσεων: Το Ibiza παραμένει ένα μοντέλο αστικών προδιαγραφών, με το μήκος του να μειώνεται 2 χλστ. (4.059 χλστ.), το πλάτος του να μεγαλώνει 87 χλστ. (1.780 χλστ.), ενώ το ύψος παρέμεινε σχεδόν ίδιο αν παραβλέψουμε το ένα 1 λιγότερο χλστ. (1.444 χλστ.).

Στην Ελλάδα έρχεται με διαφορετικούς βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες. Με τον 1000άρι κινητήρα η μία έκδοση αποδίδει 95 και η δεύτερη με 115 ίππους.

Σήμερα σας παρουσιάζω την βενζινοκίνητη (Euro6) έκδοση με τον 3-κύλινδρο TSI των 999 κ.εκ που αποδίδει 95 ίππους .

Η αρχική τιμή της έκδοσης Style , είναι 13.050 ευρώ. Εκτός από τους 20 ίππους διαφορά η μικρή έκδοση έχει 5άρι και η πιο ισχυρή 6άρι σασμάν. Το δικό μας αυτοκίνητο ήταν παραφορτωμένο με διάφορα καλούδια. Ωστόσο τώρα θα σας μεταφέρω τις οδηγικές μου εντυπώσεις. Τη διαφορά την κάνει και η εντυπωσιακή touch-screen των 8 ιντσών (η Seat την αποκαλεί Media System Plus 8″ και κοστίζει 450€) που αποτελεί μέρος από την έκδοση Style Plus.

Θα με ρωτήσετε γιατί επέλεξα την έκδοση με τους 95 ίππους. Θα σας εξηγήσω αμέσως. Ο υπερτροφοδοτούμενος ECO TSI βενζινοκινητήρας των 95 ίππων που τα αποδίδει ανάμεσα στις 5.000-5.500 σ.α.λ. έχει ροπή στρέψης 175 Nm που τα αποδίδει από 1.500-3.500 σ.α.λ. Οι εκπομπές C02 106 γρ./χλμ.). Το γκάζι του είναι ικανοποιητικό και δεν θα δυσαρεστήσει ακόμη και αυτόν που θέλει γρήγορη οδήγηση. Οι ρεπρίζ καλές. Και φυσικά το Ibiza είναι ιδιαίτερα οικονομικό. Όλα είναι προσεγμένα. Η δε τιμή του προσιτή για τα δικά μας δεδομένα.

Στην εθνική οδό δεν χρειάζεται να φτάσετε στο όριο. Με 130 και 140 χιλιόμετρα ταξιδεύετε άνετα και χωρίς ο κινητήρας να δείχνει σημάδια κόπωσης. Η επίσημη εργοστασιακή τελική είναι 185 χιλιόμετρα. Η επιτάχυνση από 0-100 είναι 10.9’’ και η μέση κατανάλωση με το σύστημα Start/Stop μόλις 4.7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στη δοκιμή που έκανα η κατανάλωση έφτασε τα 6.5 λίτρα. Αλλά το είχα τις ημέρες του μεγάλου καύσωνα με τα 40άρια και το αιρ κοντίσιον δούλευε στο φουλ χωρίς ούτε ένα λεπτό να κλείσει και ο τρόπος οδηγήσης μου κάθε άλλο παρά οικονομικός ήταν.

Το αυτοκίνητο στέκεται καλά στο δρόμο, το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση υπάκουο και τα φρένα υποδειγματικά. Καλή είναι και η σφιχτή του ανάρτηση. Μπροστά έχει γόνατα ΜακΦέρσον και πίσω ημιάκαμπτο άξονα.

Οι μηχανικοί έχουν κάνει σωστή δουλειά. Και για να έχει καλό κράτημα αλλά και να μη χάνει από την άνεση. Για λιγότερο βάρος χρησιμοποίησαν μη συμπαγείς αντιστρεπτικούς δοκούς που είναι ενσωματωμένοι στο αμάξωμα. Μου άρεσε τόσο η κύληση που έχει όσο και η δουλειά που έκαναν για μείωση των αεροδυναμικών θορύβων. Αν εξωτερικά σε μαγνητίζουν οι τριγωνικοί Full LED προβολείς και τα φώτα ημέρας εσωτερικά σε εντυπωσιάζει η touch-screen των 8 ιντσών (η Seat την αποκαλεί Media System Plus 8″ και κοστίζει 450€) που αποτελεί μέρος από την έκδοση Style Plus.

Το 5ης γενιάς Ibiza που οδηγείται εύκολα στην πόλη και είναι ιδιαίτερα ευέλικτο με τη φρέσκια σχεδίαση και τα πιο σπορ χαρακτηριστικά, θα αποτελέσει σημείο αναφοράς στην Α κατηγορία.

Τα πέντε βασικά του ατού είναι η ασφάλεια, η σχεδίαση, η άνεση, οι επιδόσεις και φυσικά η τιμή!

Το νέο SEAT Ibiza διατίθεται με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, ξεκινώντας από τη βασική έκδοση Reference. Ακολουθεί η πλήρης Style (το αυτοκίνητο της δοκιμής μου) ενώ υπάρχουν άλλες δύο εκδόσεις η FR και η Xcellence.

Ας δούμε τι έχει στο στάνταρ εξοπλισμό η έκδοση Style:

ABS, ESP, Hill Hold Control, κλιματισμό, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, προειδοποίηση κόπωσης και ενημέρωση απώλειας πίεσης ελαστικών. Φυσικά αερόσακο οδηγού και συνοδηγού καθώς επίσης και πλευρικούς αερόσακους και αερόσακους τύπου κουρτίνας. Ηλεκτρικό υδραυλικό τιμόνι που ρυθμίζεται καθ ύψος και μπροστά-πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό. Οι ζάντες είναι ατσάλινες, οι καθρέφτες ηλεκτρικοί και οι προβολείς αλογόνου.

Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχουν διάφορες προτάσεις. Για παράδειγμα ζάντες αλουμινίου (400 ευρώ), ηλεκτρονικό κλιματισμό (300 ευρώ), adaptive cruise control (250 ευρώ) , κάμερα οπισθοπορείας (500 ευρώ), winter pack (350 ευρώ).

Πρέπει να σας διευκρινίσω ότι οι νέοι οδηγοί θέλουν να έχουν τα βοηθήματα που προσφέρουν σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες ακόμη και στα μικρά μοντέλα. Το βλέπω από τις παραγγελίες. Μπορεί να κάνουν οικονομία αλλά τους αισθητήρες στάθμευσης όλοι τις ζητούν. Όπως επίσης και την κάμερα οπισθοπορείας.

Βοηθούν αρκετά τα συστήματα υποβοήθησης που διαθέτει το νέο Ibiza . Για παράδειγμα η αναγνώριση κόπωσης οδηγού η το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών.

Τα νέα Ibiza έχουν δυνατότητα επιλογής μεταξύ προγραμμάτων Eco, Normal, Sport και Individual. Ο οδηγός κάνει το δικό του συνδυασμό και κινείται με τον τρόπο που θέλει.

Είναι σίγουρο αν το μοντέλο αυτό συνδυαστεί με ένα καλό χρηματοδοτικό πρόγραμμα ότι το Ibiza 5ης γενιάς θα πάει καλά στις πωλήσεις .

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.