Πήραμε τα βουνά και περάσαμε τέλεια με το Citroen C5 Aircross

Πήραμε τα βουνά και περάσαμε τέλεια με το Citroen C5 Aircross

Οι παραλίες δεν πλησιάζονται. Για να περάσεις ανάμεσα σε ξαπλώστρες σε όλες τις καλές παραλίες, πρέπει να κάνει σλάλομ.

Για να βρεις θέση στο πλοίο πρέπει να έχεις φίλο τον πλοιοκτήτη. Για να φας σωστά και να μην σου πετάξουν ότι κατεψυγμένο έχουν πρέπει να σε γνωρίζει το αφεντικό. Για να μην μπούμε σε αυτή τη διαδικασία να υποχρεωθούμε και ταλαιπωρηθούμε χωρίς λόγο βρήκαμε τη λύση και πήραμε τα βουνά.

Πήραμε το Citroen C5 Aircross, το αυτοκίνητο που σηματοδοτεί τη δυναμική διεύρυνση της γαλλικής φίρμας στην κατηγορία των SUV και περάσαμε τέλεια στα βουνά των Αγράφων και της Ευρυτανίας.

Εκεί που δεν χρειάζεσαι το βράδυ αιρκοντίσιον αλλά μια καλή κουβέρτα.

Ξεκινήσαμε τέσσερα άτομα με το λευκό Citroen C5 Aircross, με πετρελαιοκινητήρα 1500 κ.εκ.

Πριν αναφερθώ στο συγκεκριμένο μοντέλο να σας ενημερώσω ότι το C5 Aircross θα είναι το πρώτο Citroën που στα τέλη του 2020 που θα διατεθεί με τεχνολογία plug-in hybrid (PHEV).

Όπως έχουμε γράψει στην πρώτη γνωριμία με το SUV Citroën C5 Aircross,το αυτοκίνητο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Rennes-La Janais, στη Γαλλία. Σχεδιάστηκε από λευκή κόλλα με βάση τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων πελατών της Citroen.

Κάθε γραμμή, κάθε υλικό και κάθε λεπτομέρεια προέρχονται από αυτά που ζήτησαν οι αγοραστές της γαλλικής φίρμας.

Κάτω από το καπό του C5 Aircross υπάρχει ένας turbodiesel κινητήρας τελευταίας γενιάς Euro 6.2 (BlueHDi) με 1.500 κ.εκ. που αποδίδει 130 ίππους.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων EAT8 και ομολογώ ότι οι Γάλλοι έκαναν φανταστική δουλειά στο κιβώτιο που συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα. Και αυτό δεν σας το λέω οδηγώντας το στην εθνική οδό αλλά πάνω στα βουνά της Ευρυτανίας που οι δρόμοι είναι γεμάτο στροφές.

Σε κάποια από τις διαδρομές μας μετά την Ευρυτανία φτάσαμε στα Καμάρια Αγράφων. Εκεί το οξυγόνο λόγω του μεγάλου υψομέτρου λιγοστεύει. Από εκεί πήραμε μαζί μας και έναν ντόπιο για να μας βοηθήσει να φτάσουμε ευκολότερα εκεί που ενώνονται τα ποτάμια του Ταυρωπού και του Μπεσιώτη.

Αν και πέντε άτομα ,κανένας από τους πίσω επιβάτες, δεν παραπονέθηκε ότι στριμώχθηκε. Οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι 4.500 χλστ μήκος, 1.840 χλστ πλάτος και 1.670 χλστ ύψος. Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει και είναι 2,730 χλστ.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι όταν περνάς λακκούβες η άλλες παγίδες του δρόμου, χάρη στην καινούργια τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions της Citroen τα περάσματα δεν ενοχλούν τους επιβάτες.

Επέλεξα από τον περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα το All-Road και σε συνδυασμό με το Grip Control και το Hill Assist Descent (για τα κομμάτια με απότομες κλίσεις) περάσαμε σχετικά εύκολα όλα τα δύσκολα κομμάτια. Ανεξάρτητα από τις συνθήκες του δρόμου, το C5 Aircross μας έφτασε μέχρι το σημείο όπου ενώνονται τα δυο ποτάμια.

Η διαδρομή φοβερή. Μέσα από τα έλατα με αρκετό χώμα αλλά ευτυχώς χωρίς νεροφαγώματα στο δρόμο παίρνεις μια καλή γεύση από τα ελληνικά δάση . Και αξίζει αν κάποιος έχει χρόνο και δεν κουράζεται να οδηγεί να κάνει αυτήν τη διαδρομή.

Στο σημείο όπου ενώνονται τα δύο ποτάμια η τοποθεσία μαγευτική. Έπρεπε όμως να διαλέξουμε το κατάλληλο σημείο να περάσουμε στο απέναντι βουνό όπου βρίσκεται το χωριό Νεράιδα.

Η απόσταση C5 Aircross από το έδαφος είναι 230 mm και σε συνδυασμό με τις 19άρες ζάντες και τους τροχούς διαμέτρου 720 mm δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερες δυσκολίες. Ευτυχώς είχαμε μαζί μας τον ντόπιο. Μας έδειξε το σωστό σημείο όπου το ποτάμι δεν έχει βάθος και περάσαμε εύκολα και με ασφάλεια. Μεγάλη υπόθεση τα ηλεκτρονικά βοηθήματα του C5 Aircross . Σου κάνουν εύκολη την οδήγηση.

Από εκεί και πέρα όλα ήταν απλά. Σε έξι χιλιόμετρα φτάσαμε στην Νεράιδα (παλαιότερα ανήκε στην Ευρυτανία αλλά σήμερα ανήκει στο νομό Καρδίτσας.

Οι πιο παλιοί λάτρεις των αγώνων, γνωρίζουν την Νεράιδα. Εκεί τελείωνε η ειδική Ραχούλα- Νεράιδα από το Ράλι Ακρόπολις που προσμετρούσε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών. Δυστυχώς το χάσαμε και ελπίζουμε μετά τη συνάντηση που έγινε πριν από λίγες ημέρες στο αρμόδιο υπουργείο με τους φορείς των αγώνων, να ξαναδούμε στη χώρα μας αγώνα του WRC και να θυμηθούμε τα παλιά.

Πριν φθάσω στα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις τιμές οφείλω να επισημάνω ότι οι Γάλλοι έκαναν τέλεια δουλειά. Ο έμπειρος οδηγός το αναγνωρίζει αμέσως. Συνδύασαν άνεση και λειτουργικότητα, ταχύτητα και ασφάλεια.

Για το μοντέλο που κάναμε το οδοιπορικό στη φύση μακριά από τις παραλίες και το συνωστισμό, το γαλλικό εργοστάσιο δίνει μεγίστη ταχύτητα: 189 χιλιόμετρα, επιτάχυνση 0-100 : 10.4 ‘’, κατανάλωση στην πόλη 4.6 λίτρα, εκτός πόλης 3.8 λίτρα και μικτή διαδρομή 4.1 λίτρα και εκπομπές ρύπων 106 CO2 (g/km).

Στο εσωτερικό του C5 Aircross , τα μάτια πηγαίνουν δεξιά και αριστερά. Θα εντυπωσιασθούν οι «γκατζετάκηδες». Μπροστά στο ταμπλό υπάρχει οθόνη αφής 8 ιντσών και ψηφιακός πίνακας οργάνων 12.3 ιντσών.

Η κεντρική κονσόλα είναι ιδιαίτερη φαρδιά και έχει θήκες για μικροαντικειμένα (33 λίτρα). Στη βάση βρίσκεται ο περιστροφικός διακόπτης –grip control- με 5 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. Όλα είναι προσεγμένα. Η ποιότητα άριστη. Τα νέα καθίσματα –Advance Comfort- με 15 χλστ. αφρώδες υλικό κάνουν ξεκούραστα ταξίδια. Ο πήχης της Citroen ανέβηκε σε άλλα επίπεδα.

Εντυπωσιακοί είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι. Το πορτμπαγκάζ με όλα τα καθίσματα όρθια φιλοξενεί 580 λίτρα. Το γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα είναι ανεξάρτητα και μετακινούνται κατά 150 χλστ, χωρίς να αλλάξει κάτι στη θέση των πίσω επιβατών (μειώνεται μόνο ο χώρος στα πόδια) ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 720 λίτρα.

Δηλαδή η χωρητικότητα ξεκινάει από τα 580 λίτρα, ανεβαίνει στα 720 λίτρα και με πλήρως αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα φθάνει τα 1.630 λίτρα.

Στα όλα τα αυτοκίνητα C5 Aircross που έρχονται στην Ελλάδα, σε όλες τις εκδόσεις, η ρεζέρβα είναι στάνταρ και μάλιστα κανονικού μεγέθους.

Τεχνολογία- υποστήριξη

Το νέο Aircross είναι από τα πλέον άνετα και ασφαλή αυτοκίνητα. Εξοπλίζεται με :

* Grip Control with Hill Assist Descent ( Έλεγχος πρόσφυσης με υποβοήθηση κατάβασης: ευφυής, αυξημένη πρόσφυση ανεξάρτητα από την επιφάνεια του δρόμου για καλύτερο έλεγχο του οχήματος σε δύσκολα οδοστρώματα. Το σύστημα χρησιμοποιεί προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ενσωματωμένο στην υπολογιστική μονάδα του ESP).

*Hill-Start Assist – Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα.

*Cornering Lights Function – Λειτουργία φώτων στροφής: ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού, εκτός από τα κυρίως φώτα, ανάβει είτε ο αριστερός είτε ο δεξιός προβολέας ομίχλης για να φωτίσει μέχρι και σε γωνία 75° το χώρο εμπρός αριστερά ή δεξιά από το όχημα. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 40 km/h.

*Trailer Stability Control – Έλεγχος ευστάθειας ρυμουλκούμενου.

Ιδιαίτερα χρήσιμα βοηθήματα

Στο αυτοκίνητο υπάρχουν το Citroën Connect Box με SOS & assistance. Χωρίς χρέωση και χωρίς συνδρομή η υπηρεσία είναι διαθέσιμη 24 ώρες το 24ωρο. Μια κλήση φθάνει για να σε εντοπίσουν και να δοθούν πληροφορίες έκτακτης ανάγκης. Έχει σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone και ConnectedCAM Citroën.

Έχει ακόμη:

Active Safety Brake – Ενεργό φρένο ασφαλείας

Active Blind Sport Monitoring System – Ενεργό σύστημα προειδοποίησης απόκλισης

Active Lane Keeping Assist – Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας

Adaptive Cruise Control – Προσαρμοζόμενο έλεγχος ταχύτητας

Adaptive Cruise Control with Stop & Go – Προσαρμοζόμενος έλεγχος ταχύτητας με Stop & Go

Collision Risk Alert – Προειδοποίηση κινδύνου σύγκρουσης

Coffee Break Alert – Προειδοποίηση διαλείμματος για καφέ

Driver Attention Alert – Προειδοποίηση προσοχής οδηγού: ειδοποιεί τους οδηγούς σε περίπτωση μειωμένης επαγρύπνησης.

Extended Traffic Sign Recognition and Recommendation – Εκτεταμένη αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και σύσταση: αναγνωρίζει τα σήματα ταχύτητας και τα εμφανίζει στον πίνακα οργάνων.

Highway Driver Assist – Υποβοήθηση οδηγού στον αυτοκινητόδρομο: διαθέσιμο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Intelligent Beam Headlights – Προβολείς με ευφυή δέσμη

Τεχνολογίες για τη βελτίωση της άνεσης στο αυτοκίνητο

Keyless Entry and Start – Είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί

Electric Parking Brake – Ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης

Park Assist – Υποβοήθηση παρκαρίσματος

Reversing camera with Top Rear Vision – Κάμερα οπισθοπορείας με Top Rear Vision: όταν ο οδηγός βάζει όπισθεν, η κάμερα δείχνει τι υπάρχει πίσω από το όχημα, στην οθόνη αφής, συμπληρώνοντας την εικόνα με έγχρωμα σημεία αναφοράς που δείχνουν την εγγύτητα με τυχόν εμπόδια.

360 Vision: υποβοήθηση μέσω βίντεο για όλους τους ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα όταν ο οδηγός βάζει όπισθεν ή χειροκίνητα από τον οδηγό.

Η Citroen με το C5 Aircross μπήκε σε μια κατηγορία όπου μέχρι σήμερα απουσίαζε. Απευθύνεται κυρίως σε νέους οικογενειάρχες που τα θέλουν ΟΛΑ. Οι τιμές του C5 Aircross (έκδοση 1.2 PureTech) ξεκινούν από 22.550 ευρώ. Είναι η έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 1200 κ.εκ. Υπάρχουν και εκδόσεις diesel (1.5 BlueHDI) από 25.000 ευρώ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Όσο ανεβαίνεις την κλίμακα των απαιτήσεων ανεβαίνει και η τιμή. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας που ήταν και το πιο πλούσιο σε εξοπλισμό , με δερμάτινα σαλόνια , αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 , κινητήρα turbo Diesel και γεμάτο από ηλεκτρονικά βοηθήματα κοστίζει 35.200 ευρώ. Θεωρώ ότι η τιμή του είναι πολύ καλή και ίσως η καλύτερη για το ίδιο μοντέλο σε σύγκριση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.