Honda project 2&4: Xαλίφης στη θέση του χαλίφη…

Honda project 2&4: Xαλίφης στη θέση του χαλίφη…

Η Honda ετοιμάζει ένα ελαφρύ μονοθέσιο υπεραυτοκίνητο με στόχο τα track days, εμπνευσμένο από τις μοτοσικλέτες και τα MotoGP. Θα παρουσιαστεί στην Φρανκφούρτη με στόχο να εκθρονίσει το Ariel Atom.

Το Project 2&4 πάνω και το Ariel Atom κάτω.

To  project 2&4 είναι το σχέδιο που κέρδισε το διεθνή διαγωνισμό ανάμεσα στα σχεδιαστικά κέντρα της Honda. Είναι ουσιαστικά μία συνεργασία των μοτοσικλετάδων από την Osaka και των αυτοκινητάδων από τη Wako στην Ιαπωνία.

Καθαρά μονοθέσιο, με ιδιαίτερη σχεδίαση, μικρό μήκος και τεράστιο πλάτος, ζυγίζει μόλις 450 κιλά.

Είμαι μόλις 3,04 μέτρα, 40 εκατοστά κοντύτερο από το Atom και ελαφρά φαρδύτερο, στο απίστευτο πλάτος των 1,82 μέτρων. Είναι σε μεγάλο βαθμό εμπνευσμένο από την F1 RA272, το πρώτο γιαπωνέζικο μονοθέσιο που κέρδισε αγώνα Formula 1 στο Mexico πριν από 40 χρόνια.

Κάθισμα οδηγού και κινητήρας έχουν κοινές βάσεις για να μεταφέρεται η αίσθηση μοτοσικλέτας.

Το Project 2&4 έχει μία μοναδική σχεδίαση, με τον κινητήρα RC213V από τα MotoGP να είναι τοποθετημένος δεξιά και στηριγμένος αριστερά (?), σε μία προσπάθεια των σχεδιαστών να δώσουν στον οδηγό την ίδια αίσθηση ελευθερίας και επαφής με τον κινητήρα με μία μοτοσικλέτα. Άλλωστε μόνο οι ζώνες και το βαθύ bucket τον κρατούν στη θέση του.

Ο κινητήρας RC213V από τα MotoGP αποδίδει για τη συγκεκριμένη περίπτωση 212 ίππους στις 13.000 σ.α.λ.

Ο V4 κινητήρας έχει «αποδυναμωθεί» σχετικά, για να μπορεί να χρησιμοποιείται στο δρόμο, αλλά παρ’ όλα αυτά παράγει 212 ίππους στις 13.000 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή έρχεται στις 10.000 σ.α.λ. και ο κόφτης στις 14.000. Η δύναμη μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσα από ένα 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που διαχειρίζεται ο οδηγός με puddles στο τιμόνι.

Το κάθισμα είναι σχεδιασμένο να προσφέρει ελάχιστη πλευρική προστασία στον οδηγό.

Η ιδιαίτερη σχεδίαση και το μονό κάθισμα βοηθούν το Project 2&4 να έχει βάρος μόλις 450 κιλά, 115 κιλά λιγότερα από το Atom, σε μία αναλογία κοντά στα δύο κιλά ανά ίππο! Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες της κατασκευής, η… κατασκοπεία, ηθελημένη ή μη, μιλά για carbonfibre και αλουμίνιο. Οι επίσημες φωτογραφίες δείχνουν αμορτισέρ της Öhlins που το πιθανότερο να είναι ρυθμιζόμενα.

Το διάφανο head down display προσφέρει πολλές πληροφορίες, αλλά με κόστος αντίστοιχο ενός Atom, μάλλον δεν θα το δούμε ποτέ σε μία έκδοση παραγωγής, αν υπάρξει ποτέ.

Δεν θα έχει έναν κανονικό πίνακα οργάνων, αλλά ένα διάφανο head down display, που θα δείχνει διάφορες πληροφορίες. Το αρχικό πρωτότυπο θα δείχνει μία κάτοψη της Suzuka και εικόνες από την πίσω κάμερα, που αντικαθιστά τους καθρέπτες. Το τιμόνι έχει κουμπιά για την εκκίνηση του κινητήρα, το χρονόμετρο και διακόπτες που ρυθμίζουν την ισχύ και το traction control.

H Honda αρνήθηκε ότι υπάρχει σκέψη περιορισμένης παραγωγής του Project 2&4. Ισχυρίστηκε ότι θα κατασκευάσει απλά μερικά δείγματα με τον αγωνιστικό κινητήρα V4. Οποιαδήποτε σκέψη για παραγωγή θα απαιτούσε αλλαγή του κινητήρα στην έκδοση δρόμου RC213V-S, μια και ο αγωνιστικός είναι χειροποίητος!

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Από την άλλη όμως η Honda έχει ανάγκη αυτή τη στιγμή ενός οχήματος επιδόσεων για την προώθηση του Civic Type R και του NSX, μια και η συμμετοχή της στη Formula 1 δεν έχει πετύχει, ακόμη τουλάχιστον, όσα θα περίμενε η εταιρία. Και ένα Project 2&4 με κινητήρα παραγωγής και απλό πίνακα οργάνων δε θα της στοίχιζε περισσότερο από ένα sports car επιδόσεων και θα έβαζε φωτιές στις πίστες όλου του κόσμου, στα καθιερωμένα πλέον track days.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.