ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η εικόνα της κυβέρνησης: Τοξική σκόνη στον ουρανό, θρύψαλα στο έδαφος!

O Wankel επιστρέφει κάτω από το καπό ενός RX!!!

O Wankel επιστρέφει κάτω από το καπό ενός RX!!!

Ονειρικό αυτοκίνητο. Απίστευτη ισχύς, μοναδική τεχνολογία, υπερστροφική οδική συμπεριφορά – λέγε με πάντες, χαμηλή τιμή στην Ελλάδα λόγω φορολογικής πολιτικής. Ποιος δε ζήλεψε κάποια στιγμή ένα RX7, σε όποια έκδοση, σε όποια μορφή, σε όποια κατάσταση; Αυτό το μοναδικό αυτοκίνητο υπόσχεται να ξαναφέρει στα… όνειρά μας η Mazda.

To RX8 ήταν ένα άλλο αυτοκίνητο: πιο δουλεμένο, πιο ήπιο, πιο κυριλέ. Και δεν μπόρεσε ούτε αυτό να ξεπεράσει τις αυστηρές νόρμες για καυσαέρια των τελευταίων χρόνων. Όλα έδειχναν ότι ο χαρακτήρας του RX7 και η τεχνολογία του περιστροφικού κινητήρα Wankel θα χάνονταν για πάντα, μετά από μία παρουσία 50 χρόνων στην αγορά και την καρδιά των αγοραστών.

Κι όμως! Η Mazda σχεδίαζε σχεδόν 5 χρόνια το Απόλυτο Πισωκίνητο Sport Αυτοκίνητο με τον κινητήρα εμπρός, με στόχο να βγει στην παραγωγή το 2017! Coupe, δίπορτο, διθέσιο, ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για την extreme οδηγική απόλαυση, που δε βασίζεται ουσιαστικά στην ταχύτητα στις στροφές, αλλά στον έλεγχο του πίσω μέρους του αυτοκινήτου. «Έχουμε πολλά ακόμη προβλήματα να ξεπεράσουμε, αλλά συνεχίζουμε τις προσπάθειές μας» δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mazda Masamichi Kogai.

Καρδιά του RX Vision, όπως λέγεται το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στο Τόκιο σαν προάγγελος του μοντέλου παραγωγής, είναι η καινούρια γενιά περιστροφικού Wankel κινητήρα SkyActiv-R, που υπόσχεται ότι εξασφαλίζει οικονομία στην κατανάλωση, χαμηλούς ρύπους και αξιοπιστία, από την οποία έπασχαν οι προηγούμενοι κινητήρες του RX. Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί ολοκληρωτικά και δοκιμαστεί εξονυχιστικά στον υπολογιστή, επιτρέποντας να διερευνηθεί καλύτερα ο κύκλος του περιστροφικού κινητήρα και να σχεδιαστούν ανάλογα όλες οι λεπτομέρειές του, ακόμη και αυτό το εξωτερικό του σχήμα. Η μελέτη αυτή επέτρεψε στη Mazda να βελτιώσει τη ροπή, βασικό παράγοντα για τη μείωση της κατανάλωσης και την αύξηση της αξιοπιστίας.

Δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη οι προδιαγραφές του, αλλά αναμένεται να έχει περισσότερους από δύο ρότορες και έναν υπερσυμπιεστή εξάτμισης – turbo – για κάθε ρότορα. Η ισχύς θα είναι περίπου 300 ίπποι, ενώ δεν αποκλείεται η όλη μετάδοση να είναι υβριδική. Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι μάλλον η λύση που προτιμά η Mazda, αν και στην όλη συζήτηση της σχεδίασης έχει μπει και ένα διπλού συμπλέκτη για καλύτερες επιδόσεις.

Το RX Vision έχει μήκος 4,389 μ., πλάτος 1,925 μ., ύψος 1,160 μ. και μεταξόνιο στα 2,7 μ. Αυτό το κάνει μεγαλύτερο σε μήκος και πλάτος από μία Jaguar F-Type, που διεκδικεί τον ίδιο τίτλο του καλύτερου πισωκίνητου, μα σημαντικά πιο χαμηλού, χάρη στον κινητήρα που επιτρέπει κάτι τέτοιο. Η πίσω ανάρτηση θα είναι εντελώς καινούρια και δε θα έχει καμία σχέση με αυτή του καινούριου ΜΧ5. Το μοντέλο παραγωγής θα είναι μικρότερο, στο μέγεθος μίας Cayman, την οποία στοχεύουν και σαν αντίπαλο οι άνθρωποι της Mazda.

Όλα θα εξαρτηθούν από την πρόοδο της εξέλιξης του κινητήρα Wankel. Αν το οικονομικό τμήμα της Mazda κρίνει πως το RX θα αποφέρει κέρδη ή τουλάχιστον δε θα φέρει ζημιά, το 2017 το RX θα βγει στην παραγωγή, ένα αυτοκίνητο αντίστοιχο σε χαρακτήρα, αλλά χωρίς τα μειονεκτήματα του παρελθόντος. Τώρα, πόσο μπορεί να μας ενθουσιάσει η κρίση των ονείρων μας από μία ομάδα οικονομολόγων τεχνοκρατών, είναι μία άλλη υπόθεση. Τουλάχιστον είμαστε συνηθισμένοι σε αυτά με όσα γίνονται στη χώρα μας…

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.