ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Άρση ασυλίας Κ.Βελόπουλου, χειροπέδες για κακούργημα σε Κ.Φλώρο κατά τα λοιπά ο Β.Πούτιν είναι «αυταρχικός»!

Honda HRV: Ακριβό μου crossover…

Honda HRV: Ακριβό μου crossover…

Ήταν σχεδόν πριν 20 χρόνια όταν παρουσιάστηκε το HRV, ουσιαστικά το πρώτο crossover αυτοκίνητο της ιστορίας. Αγαπήθηκε πολύ, ιδιαίτερα στη χώρα μας, λόγω του μικρού σε κυβισμό (1600, 105-125 ίπποι) αλλά δυνατού κινητήρα και του ιδιαίτερου σχήματος- απλό αλλά δυναμικό. Και βέβαια χάρη στη δυνατότητά του να κινείται και εκτός δρόμου. Δεύτερη γενιά δεν υπήρξε ποτέ, παρόλη την επιτυχία της πρώτης.

Σήμερα, 15 χρόνια μετά, το νέο Honda HR-V αντιπροσωπεύει μία ιδιαίτερη πρόταση στην κατηγορία των crossover προσπαθώντας να συνδυάσει χαρακτηριστική εμφάνιση coupé με στιβαρότητα SUV, χώρους και πολυμορφικότητα ενός MPV, προηγμένη οδική συμπεριφορά και επιδόσεις συνδυασμένες με οικονομία. Σε μια ολιγόωρη εξόρμηση στο Ναύπλιο είχαμε τη χαρά να οδηγήσουμε τα διαθέσιμα στην ελληνική αγορά μοντέλα και να πάρουμε την πρώτη αίσθηση.

Το νέο HR-V θα διατίθεται από το ξεκίνημα των πωλήσεων του με έναν 1.6 i-DTEC diesel (120 PS) και έναν βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC (130 PS), και οι δύο της σειράς Earth Dreams Technology της Honda. Ο diesel συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο βενζινοκινητήρας αντίστοιχα είτε με εξάρι μηχανικό ή με CVT. Και οι δύο κινητήρες πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. 

Στο βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC οι τεχνολογίες της Honda VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) και VTC (Variable Timing Control) συνδυάζονται με άμεσο ψεκασμό, αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού και βελτιστοποιημένο σχήμα εμβόλων προς όφελος της ισχύος και της απόδοσης. Εξοικονόμηση βάρους επιτυγχάνεται με τη μείωση του βάρους του στροφάλου και την υιοθέτηση ανεξάρτητων κουζινέτων. Με αυτόν το νέο HR-V επιταχύνει από 0 – 100 km/h σε 10,7 δεύτερα (μηχανικό κιβώτιο) και 11,2 δεύτερα (CVT ). Η οικονομία καυσίμου μπορεί να φτάσει στην εντυπωσιακή τιμή των 5,2 l/100 km (μικτός κύκλος) με εκπομπές CO2 από 120 g/km – και τα δύο με το κιβώτιο CVT.

Ο κινητήρας 1.6 i-DTEC είναι μοναδικός στα οχήματα Honda που πωλούνται στην Ευρώπη. Ο turbo-diesel με ψεκασμό common rail ενσωματώνει μία σειρά από τεχνολογίες που μειώνουν την τριβή, βελτιώνουν τις εκπομπές ρύπων και αυξάνουν την οικονομία καυσίμου. Έχει ένα μικρό, πολύ αποδοτικό υπερσυμπιεστή, σύστημα EGR (exhaust gas recirculation) χαμηλής πίεσης και αυλούς κυλινδροκεφαλής υψηλής ροής και στροβιλισμού. Ένας νέος, υψηλής αντοχής και ελαφρού βάρους λεπτός στρόφαλος και ένα αλουμινένιο, ανοιχτού τύπου, μπλοκ από χυτοσίδηρο υψηλής πίεσης μειώνουν το βάρος του κινητήρα. Με τον diesel – που αποδίδει 120 PS στις 4.000 rpm και ροπή 300 Nm στις 2.000 rpm – το νέο HR-V μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 10,0 δεύτερα, με αποτέλεσμα να είναι από τα πιο δυναμικά στην κατηγορία του. Με μηχανικό κιβώτιο, η οικονομία καυσίμου είναι εντυπωσιακή 4,0 l/100 km (μικτός κύκλος) με εκπομπές CO2 104 g/km. 

Όλα τα νέα HR-V θα εφοδιάζονται με το City-Brake Active System της Honda, ειδικά σχεδιασμένο για την αποφυγή ή τη μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων με χαμηλές ταχύτητες, Οι μεσαίες και ανώτερες εκδόσεις θα περιλαμβάνουν το Advanced Driver Assist System της Honda, που χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ, και κάμερες εμπρός και πίσω στάνταρ. Αυτή η ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνει: Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning και High-beam Support System. 

To HR-V υιοθετεί την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) με την οποία ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών χαρακτηριστικών κατανέμει την ενέργεια κρούσης ακόμα πιο ομοιόμορφα στο εμπρός τμήμα του οχήματος, μειώνοντας τις δυνάμεις που μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών.

Για την ομάδα σχεδίασης της Honda, η σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου HR-V συνοψίστηκε στο θέμα «Dynamic Cross Solid». Το σκεπτικό ήταν να συνδυάζει την κομψότητα και την αεροδυναμική ενός coupé με τη χρηστικότητα και αντοχή ενός SUV. 

Η αεροδυναμική έπαιξε σπουδαίο ρόλο στη σχεδίαση. Κάτω από το όχημα, τρία καλύμματα (κάτω από τον κινητήρα, το εμπρός πάτωμα και το πίσω πάτωμα) βοηθούν στην εξομάλυνση και βελτιστοποίηση της ροής του αέρα, μειώνοντας την κατανάλωση. Επίσης βελτιώνουν την ηχομόνωση προς όφελος της άνεσης στο εσωτερικό. 

Στο εσωτερικό, σκοπός των σχεδιαστών της Honda ήταν το πάντρεμα κορυφαίας ευρυχωρίας εσωτερικού, ευχρηστίας και αποθηκευτικών χώρων με μία δυναμική, αισθησιακή σχεδίαση. Για να επιτευχθεί αυτό, ο χώρος και η εσωτερική διάταξη του HR-V αποφασίστηκε πριν οι σχεδιαστές της Honda υλοποιήσουν τη συνολική φιλοσοφία. 

Το ρεζερβουάρ χαμηλού προφίλ είναι τοποθετημένο κάτω από τα εμπρός καθίσματα, κάτι που απελευθερώνει τον υποπόδιο χώρο ανάμεσα στα πίσω καθίσματα. Έτσι επιτρέπεται η τοποθέτηση του συστήματος Magic Seat της Honda που είναι δημοφιλές σε πολλά μοντέλα της μάρκας. Το σύστημα Magic Seat επιτρέπει στο καθένα από τα διαιρούμενα 60:40 καθίσματα της δεύτερης σειράς να υιοθετούν διάφορες διατάξεις για μέγιστη ευελιξία στη μεταφορά ατόμων και φορτίων.

Ο χώρος φόρτωσης έχει χωρητικότητα 453 L με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, που μπορεί να φτάσει τα 1.026 L με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Το φαρδύ άνοιγμα της πίσω πόρτας του νέου HR-V (1.180 mm) και το χαμηλό ύψος φόρτωσης (650 mm) δημιουργούν συνθήκες εύκολης πρόσβασης του χώρου αποσκευών.

Τα HR-V που προορίζονται για την Ευρώπη εφοδιάζονται με ζάντες αλουμινίου. Η βασική και οι μεσαίες εκδόσεις υιοθετούν ζάντες 16-ιντσών με ελαστικά 215/60 R16, ενώ οι ανώτερες εκδόσεις εφοδιάζονται με ζάντες 17-ιντσών με ελαστικά 215/55 R17.  

Το νέο HR-V θα διατίθεται με μία ευρύτερη ποικιλία πακέτων αξεσουάρ και μεμονωμένων επιλογών που επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες να εξατομικεύουν το αυτοκίνητό τους σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις και τα γούστα τους.

Σε σχόλιο για τις σχετικά ακριβές τιμές του HRV, οι άνθρωποι της αντιπροσωπείας δήλωσαν ότι είναι πεπεισμένοι ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αλλά και οποιοδήποτε Honda είναι ικανό να αποσβέσει τη διαφορά με την αξιοπιστία του, το χαμηλό κόστος χρήσης και την χαμηλή κατανάλωση.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.