ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Το Kia Stonic μπαίνει δυναμικά στην B-SUV κατηγορία

Το Kia Stonic μπαίνει δυναμικά στην B-SUV κατηγορία

Μόλις τρεις ημέρες πριν «εισβάλει» στο δίκτυο της KIA το ολοκαίνουργιο κόμπακτ crossover Stonic, η ελληνική εταιρία που εκπροσωπεί στη χώρα μας τα κορεάτικα αυτοκίνητα παρουσίασε το νέο μοντέλο που αναμένεται να κάνει σημαντικές πωλήσεις.

Το νέο κόμπακτ crossover αποτελεί καρπό στενής συνεργασίας του σχεδιαστικού στούντιο της Kia στην Ευρώπη με το αντίστοιχο της Κορέας. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sohari (Κορέα) και καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 7 χρόνων ή 150.000 χιλιομέτρων. Η παρουσίαση έγινε χθές (Παρασκευή) και στις εκθέσεις θα το δείτε απο μεθαύριο Δευτέρα.



Στη σύντομη οδηγική μας εμπειρία διαπιστώσαμε ότι το Kia Stonic που ανήκει στην B-SUV κατηγορία στέκεται πολύ καλά στο δρόμο ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς. Το μήνυμα είναι ότι απευθύνεται στη νέα γενιά οδηγών που θέλουν καλά κρατήματα, αξιόπιστο αυτοκίνητο, με δυναμική σχεδίαση και φυσικά με προηγμένη συνδεσιμότητα smartphone και έξυπνες τεχνολογικές λύσεις.

Για όσους δεν γνωρίζουν το B-SUV segment αυτή τη στιγμή απαριθμεί 1,1 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως στην Ευρώπη – περίπου το 7% της συνολικής αγοράς – με προοπτική να ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια μέχρι το 2020.

Στην Ελλάδα αρχικά το Stonic θα έρχεται με τρείς κινητήρες βενζίνης και έναν πετρελαίου. Δεν υπήρχε χρόνος για να οδηγήσω όλες τις εκδόσεις. Όμως αυτό το Stonic με τον κινητήρα των 1.2 κ.εκ θεωρώ ότι αντιπροσωπεύει τις τσέπες μας. Είναι πολύ καλό αυτοκίνητα και οι 84 ίπποι που αποδίδει είναι ιδιαίτερα «ζωντανοί» για να κινήσουν αρκετά γρήγορα το αυτοκίνητο.

Το Stonic θα «φιλοξενεί» κάτω από το καπό του έναν κινητήρα με 1200 κ.εκ που αποδίδει 84 ίππους , έναν άλλον βενζινοκινητήρα 1400 κ.εκ που αποδίδει 100 ίππους και τέλος έναν 1000άρι τούρμπο ( T-GDi) που αποδίδει 120 ίππους. Ο πετρελαιοκινητήρας με τα 1600 κ.εκ αποδίδει 110 ίππους. Το 2018 θα είναι διαθέσιμο και το βελτιωμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Kia σε συνδυασμό με κάποιες εκδόσεις του κινητήρα 1.0 T-GDI. Επίσης αναμένεται και το Stonic με το αυτόματο κιβώτιο ( 7DCT).

Περισσότερα για τους κινητήρες θα πούμε σε άλλα άρθρα όταν δοκιμάσουμε όλη τη σειρά του Stonic.

Πριν προσχωρήσω στη σύντομη παρουσίαση θα πρέπει να επισημάνω ένα ακόμη ατού , του αυτοκινήτου της B-SUV κατηγορία. Και αυτό είναι η τιμή του. Η τιμή ξεκινάει από 13.990 ευρώ και φυσικά το αυτοκίνητο αυτό είναι αρκετά «φορτωμένο» με σύγχρονο εξοπλισμό. Η τιμή αυτή είναι με την ειδική έκπτωση του λανσαρίσματος των 600 ευρώ.Η χρηματοδότηση θα είναι 3.9%.

Οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και εξασφαλίζουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης έχουν ρυθμιστεί με γνώμονα τις επιθυμίες των Ευρωπαίων οδηγών έτσι ώστε να προσφέρουν συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Η χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στο πλαίσιο και το αμάξωμα συμβάλλει σε κράτημα και άνεση υψηλού επιπέδου, σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Το Kia Stonic είναι ένα από τα πιο έξυπνα μοντέλα της κατηγορίας του, με μια σειρά τεχνολογιών που αναβαθμίζουν την οδική συμπεριφορά, την ασφάλεια, την άνεση και την λειτουργικότητα. Η ευφυής εκμετάλλευση χώρων συντελεί σε μια ευρύχωρη καμπίνα και προσφέρει υψηλό επίπεδο πρακτικότητας.

Μου άρεσε το ντηζάιν του. Υπεύθυνο για τον πολύ καλό σχεδιασμό του είναι το ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης της Kia στη Φρανκφούρτη (Γερμανία), σε συνεργασία με το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρίας στην πόλη Namyang της Κορέας. Και επειδή το αυτοκίνητο αυτό γυρίζεις να το κοιτάξεις , είμαι σίγουρος ότι θα μαγνητίσει τα νεαρά βλέμματα. Η απλότητα της ευθείας γραμμής, (πρωτοεφάρμοσε ο Διευθυντής Σχεδίασης της Kia, Peter Schreyer) εντυπωσιάζει.

Οι σχεδιαστές ανέλαβαν να δημιουργήσουν ένα κόμπακτ crossover με στιλ SUV. Οι μαζεμένες διαστάσεις και το χαμηλό κέντρο βάρους συμβάλλουν στη δυναμική εμφάνιση που εμπνέεται από το σχήμα, την αισθητική και την αυτοπεποίθηση που εκπέμπουν τα μεγαλύτερα SUV της Kia. Οι κοντοί πρόβολοι εμπρός και πίσω (830 mm και 730 mm αντίστοιχα), σε συνδυασμό με το μακρύ καπό και τη χαμηλή γραμμή οροφής, (1.520 mm ύψος αμαξώματος), δίνουν μια ιδιαίτερα σπορ υπόσταση στο Stonic, χωρίς ωστόσο να θυσιάζουν την ψηλή θέση οδήγησης που οι οδηγοί περιμένουν από ένα κόμπακτ SUV.

Οι μαύρες προστατευτικές επενδύσεις χαμηλά στο αμάξωμα και τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, προσθέτουν λουκ περιπέτειας στο συνολικό ντιζάιν, ενώ οι ράγες οροφής ενισχύουν τη λειτουργικότητα.

Το πλάτος του είναι 1.760 mm , το ύψος από το δρόμο 1520 mmκαι το μεταξόνιο 2.580 mm.

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 9 χρώματα αμαξώματος και άλλα πέντε για την οροφή, με τους συνολικούς χρωματικούς συνδυασμούς να φτάνουν τους 20. Οι πέντε επιλογές αντίθεσης για την οροφή είναι οι Aurora Black, Electric Green, Signal Red, Clear White και Tan Orange, ενώ διαθέσιμοι υπάρχουν και τροχοί αλουμινίου διάστασης 15 ή 17 ιντσών.

Το αυτοκίνητο που οδήγησα με τον κινητήρα των 1200 κ.εκ είχε 15 ιντσών ζάντες . Μου άρεσε και το άνοιγμα που είχε αλλά και το κράτημα του. Οι μηχανικοί της εταιρίας έδωσαν προτεραιότητα στα σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά και την αμεσότητα στις αντιδράσεις. Τα εμπρός υδραυλικά αμορτισέρ είναι ειδικά ρυθμισμένα για να προσφέρουν ομαλότερη απόσβεση σε κακοτεχνίες του οδοστρώματος και ταυτόχρονα να περιορίζουν τις τάσεις πλεύσης του αμαξώματος σε υψηλότερες ταχύτητες.

Το σύστημα διεύθυνσης του Stonic είναι πιο γρήγορο και προσφέρει υψηλότερη ακρίβεια με σχέση μετάδοσης της κρεμαγιέρας 14,1:1 και μόλις 2,52 στροφές τιμονιού απ’ άκρη σ’ άκρη. Το σύστημα υποβοήθησης ενσωματώνει ένα νέο μοτέρ που συμβάλλει σε σωστότερο βάρος, ακριβέστερη πληροφόρηση και καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι.

Το Stonic εξοπλίζεται με 4 μεγάλα δισκόφρενα για καλύτερη πέδηση, με αεριζόμενους δίσκους 280 mm εμπρός και συμπαγείς δίσκους 262 mm πίσω.

Η τεχνολογία παίζει σημαντικό ρόλο στην οδηγική ευχαρίστηση, αλλά και στην ασφάλεια. Το προσθιοκίνητο Stonic διαθέτει στάνταρ ηλεκτρονικό έλεγχο της ευστάθειας (Electronic Stability Control ή ESC) αλλά και το σύστημα διαχείρισης της ευστάθειας της Kia (Vehicle Stability Management ή VSM). Επιπλέον, μια γκάμα από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού καθιστούν το αυτοκίνητο πιο ευχάριστο αλλά και πιο ασφαλές σε κάθε είδους δρόμο και συνθήκες. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται τα:

• Torque Vectoring: φρενάρει έξυπνα τον εσωτερικό εμπρός τροχό στις στροφές για να μειώσει την υποστροφή κατά την επιτάχυνση, προσομοιώνοντας το διαφορικό Torsen

• Cornering Brake Control: φρενάρει τους εσωτερικούς τροχούς όταν χρειάζεται για να διατηρήσει την ευστάθεια στις στροφές

• Straight Line Stability: φρενάρει ανεξάρτητα τους τροχούς σε περίπτωση βίαιης επιβράδυνσης και συμβάλλει στον έλεγχο κατευθυντικότητας

• Hill Start Assist: βοηθά στην εκκίνηση σε ανηφόρα, χωρίς να αφήνει το αυτοκίνητο να κυλίσει προς τα πίσω – ιδανικό για αστικά περιβάλλοντα με συνεχή σταμάτα-ξεκίνα.

Σε όλες τις εκδόσεις του Stonic υπάρχει στο κέντρο του ταμπλό, οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων HMI (human-machine interface) . Το ταμπλό έχει μια μικρή κλίση προς τον οδηγό για πιο εύκολο έλεγχο, ενώ η οθόνη αφής του συστήματος infotainment έχει μειώσει αισθητά τα κουμπιά που μπερδεύουν.

Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις, η ευφυής διαρρύθμιση μεγιστοποιεί το διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες. Ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν πλούσια ευρυχωρία, με 1.070 mm διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα στις εμπρός και 850 mm στις πίσω θέσεις. Ανάλογα, ο χώρος για το κεφάλι είναι 996 και 975 mm και για τους ώμους 1.375 και 1.355 mm, εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Επιπρόσθετα, το τιμόνι με σχήμα D και το υπερυψωμένο ταμπλό αφήνουν αρκετό ελεύθερο χώρο για τα γόνατα στις εμπρός θέσεις. Ομοίως, το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων βρίσκεται κάτω από το έδρανο του πίσω καθίσματος αφήνοντας περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Ο χώρος αποσκευών των 352 λίτρων (VDA) διαθέτει διπλό δάπεδο δίνοντας τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να αυξομειώνει το πορτμπαγκάζ σύμφωνα με τις ανάγκες του ή να δημιουργεί έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.155 λίτρων όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν θερμαινόμενα καθίσματα.

Υπάρχει ακόμη θερμαινόμενο τιμόνι, ηχοσύστημα με 6 ηχεία, αυτόματο cruise control, έξυπνο κλειδί με μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματος κλιματισμός, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρες βροχής και αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας προβολέων.

Με δύο λόγια το Stonic είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία που συναντάμε σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Εξοπλίζεται στάνταρ με τα συστήματα VSM και ESC που εξασφαλίζουν σταθερότητα όταν το όχημα απωλέσει την πρόσφυση σε φρενάρισμα ή σε στροφές. Άλλες τεχνολογίες που συνδράμουν τον οδηγό είναι οι: Torque Vectoring by Braking, Cornering Brake Control, Straight-Line Stability και Hill Start Assist.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά από το αυτοκίνητο που δοκίμασα:

1.25-litre / 84 ps MPI gasoline

Type Four-cylinder in-line, naturally-aspirated

Capacity 1.25-litres, 1,248 cc

Bore and stroke 71.0 x 78.8 mm

Compression ratio 10.5:1

Max power 84 ps (62 kW) @ 6,000 rpm

Max torque 122 Nm (90 lb ft) @ 4,000 rpm

Valves 16 (four per cylinder)

Fuel system Multi-point injection

Emissions class Euro Stage 6b

Δείτε τι έχει το Stonic στο βασικό του εξοπλισμό: ABS & EBD & ESP & VSM,Hill Assist,Cornering Brake Control, TVBB (Torque Vectoring),Έγχρωμη οθόνη αφής 7”,Apple Car Play /Android Auto,Bluetooth με Streaming,4 ηχεία & 2 Tweeter,Ηλ.παράθυρα εμπρός/πίσω,Κλειδί με τηλεχειρισμό,Υπολ. ταξιδίου με LCD 3,5”,Βαμμ. καθρέπτες& Χειρολαβές,Υδραυλικά Αμορτισερ,6 Αερόσακους, Air Condition, ISG (Start&Stop),Ράγες Οροφής,Αισθητήρας Φώτων,Ποδιές εμπρός-πίσω,Φιμέ κρύσταλλα,Ηλεκτρικούς Καθρέπτες,Συναγερμό, Κεντρικό κλείδωμα ,Φώτα τύπου Projection,Αίσθητήρα Φώτων, 4 Δισκόφρενα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.