ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η εικόνα της κυβέρνησης: Τοξική σκόνη στον ουρανό, θρύψαλα στη έδαφος!

Δοκιμή του ανανεωμένου Ford EcoSport 1.0 ΕcoBoost ST Line στην «άγνωστη» πλευρά της Πάρνηθας (φωτό)

Δοκιμή του ανανεωμένου Ford EcoSport 1.0 ΕcoBoost ST Line στην «άγνωστη» πλευρά της Πάρνηθας (φωτό)

Την πρώτη οδηγική μας εμπειρία στην ανανεωμένη έκδοση του καλοστημένου EcoSport την πήραμε στην Πάρνηθα. Και από αυτή την παρουσίαση που διοργάνωσε η Ford ,εκτός από τη δοκιμή του νέου αυτοκινήτου πήραμε και μια γεύση από τον Εθνικό Δρυμό που βρίσκεται μόλις λίγα χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα.

Και είμαι σίγουρος ότι ελάχιστοι Αθηναίοι έχουν επισκεφθεί αυτόν τον Εθνικό Δρυμό που είναι ένας από τους δέκα της Ελλάδος και έχει ενταχθεί στο δίκτυο Natura 2000.

Ο Δρυμός της Πάρνηθας έχει ανακηρυχθεί τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και αποτελεί σημαντική περιοχή για τα πουλιά (SPA).

Σ αυτήν την καταπληκτική περιοχή έγινε η παρουσίαση της ανανεωμένης έκδοσης του SUV που θα φέρει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ελληνικής εταιρίας νέους πελάτες στην Ford. Οι πωλήσεις θα είναι αρκετά καλύτερες το 2018 για το EcoSport που αυτή την περίοδο η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ανακοινώσει προνομιακές τιμές.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι από το 2007 που άρχισαν να μπαίνουν στη ζωή μας τα SUV και τα Crossover υπάρχει αυξητική τάση σ αυτές τις κατηγορίες. Το 2007 το ποσοστό ήταν 8%. Το 2016 το ποσοστό των αγοραστών σ αυτές τις κατηγορίες είχε φθάσει στο 26% και η πρόβλεψη για το 2020 είναι να φθάσει στο 34%.

Δοκίμασα το νέο Ford EcoSport 1.0 ST Line. Είναι η πιο δυνατή έκδοση στη γκάμα EcoSport. Και αυτό γιατί ενώ «φοράει» τον χιλιάρη EcoBoost κινητήρα , η απόδοσή του είναι 140 ίπποι . Ο μικρός αλλά ισχυρός κινητήρας συνδυάζεται με ένα μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Ο οδηγός που κάθεται πιο ψηλά , έχει καλή ορατότητα και ελέγχει περιμετρικά το δρόμο. Αν και η δοκιμή δεν ήταν αυτή που θα ήθελα αφού ο διαθέσιμος χρόνος ήταν ελάχιστος , τα λίγα χιλιόμετρα έγιναν σε άσφαλτο , στο βουνό, με πολλές στροφές. Για τον κινητήρα δεν χρειάζονται πολλά σχόλια. Είναι από τους καλύτερους στην αγορά. Καλή έδειξε και η ανάρτηση. Το αυτοκίνητο πατάει καλά στην άσφαλτο. Στο χώμα –μέχρι να έρθει η έκδοση με κίνηση στους τέσσερις τροχούς – θέλει προσοχή. Άλλωστε στο μοντέλο αυτό για πρώτη φορά θα προσφέρεται η τεχνολογία Ford Intelligent All Wheel Drive. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή . Δεν ξέρω γιατί κάποιοι ισχυρίζονται ότι η ανάρτηση της έκδοσης ST-Line είναι «σφιχτή». Ίσως είναι λίγο πιο «σφιχτή» στην sport ρύθμιση . Ωστόσο καλό κάνει. Αφού οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν τρομάζουν και η άνεση των επιβατών δεν επηρεάζεται.

Όπως είπε και ο Γιάννης Κάττωριτς ( Communications @ Public Affairs Manager) αυτή την κατηγορία (SUV @ Crossover) προτιμούν στην Ευρώπη νέοι άνθρωποι ηλικίας 17 έως 34 ετών. Τα small SUV κατέχουν δηλαδή ένα 10% μερίδιο στην αγορά που αντιστοιχεί σε 860.000 αυτοκίνητα. Η Ford έχει ανακοινώσει ότι μέσα στο 2018 θα παρουσιάσει πέντε νέα SUV/ Crossover . Θα δούμε ακόμη δύο νέα Active, το νέο Fiesta e και το νέο Ka.

Το αυτοκίνητο που η Ford παρουσίασε στην Πάρνηθα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Κραϊόβα στη Ρουμανία. Είναι κρίμα που στην Ελλάδα δεν γίνονται τέτοιες επενδύσεις αλλά υπάρχει δικαιολογία. Από τη μια τα εργατικά είναι υψηλά ( σε σχέση με τη Ρουμανία) και από την άλλη και πιο σοβαρή δικαιολογία είναι οι απεργίες που μπορούν να τινάξουν το σύστημα σε μια γραμμή παραγωγής στον αέρα.

Καμιά σοβαρή αυτοκινητοβιομηχανία δεν μας εμπιστεύεται. Έτσι για να ξέρετε ,η Ford στην Κραϊόβα απασχολεί 3.900 υπαλλήλους. Πριν ξεκινήσει η παραγωγή του Ford Ecosport δούλευαν 1700 άτομα. Για να προχωρήσει το νέο project χρειάσθηκαν να προσληφθούν άλλα 2.200 άτομα. Αυτά ας τα βλέπουν κάποιοι Έλληνες υπουργοί.

Να επιστρέψω όμως στην παρουσίαση. Στο νέο Ecosport όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι κατασκευαστές , υπάρχουν σε σχέση με το EcoSport πρώτης γενιάς, 2.300 νέα εξαρτήματα. Ακούγονται πολλά αλλά αυτή είναι η επίσημη καταγραφή. Το καινούργιο μοντέλο που διατίθεται σε 17 συνδυασμούς έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές στους εμπρός προβολείς δυο επιπέδων , στους προβολείς ομίχλης, στους προφυλακτήρες, στη γρίλια της μάσκας, στο καπό και στα LED φώτα ημέρας. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η έκδοση ST-Line που εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Ecosport και όπως καταλαβαίνετε κάνει πιο δυναμικό το γενικότερο σύνολο του αυτοκινήτου. Ξεχωρίζουν οι μαύρες ζάντες αλουμινίου, τα πλευρικά μαρσπιέ, το δερμάτινο τιμόνι , τα αλουμινένια πεντάλ , οι κόκκινες ραφές και οι πλευρικοί καθρέπτες.

Στο εσωτερικό υπάρχει οθόνη 8 ιντσών ( στη βασική έκδοση η οθόνη είναι 5 ιντσών) σύστημα πλοήγησης και για τους φίλους της καλής μουσικής υπάρχει το κορυφαίο ηχοσύστημα premium sound της B&O Play.

Τα υλικά στο ταμπλό είναι καλύτερης ποιότητας και πιο μαλακά ενώ ικανοποιητικοί ακόμη και για ψηλούς συνεπιβάτες είναι οι χώροι για τα πόδια. Μόνο στην οροφή οι ψηλοί επιβάτες ενδεχομένως να έχουν κάποιο πρόβλημα με τα κεφάλια τους. Τέσσερις επιβάτες ταξιδεύουν άνετα. Το πορτμπαγκάζ φιλοξενεί 334 λίτρα. Αυτοί που θα χαρούν το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ είναι οι γυναίκες. Η πόρτα ανοίγει από δεξιά προς τα αριστερά και όχι προς τα πάνω. Οι γυναίκες που δυσκολεύονταν να κλείσουν την πόρτα από ψηλά τώρα με το άνοιγμα στα πλαϊνά βολεύονται αφάνταστα. Η Ford προσαρμόζοντας τις ευρωπαϊκές εντολές φέρνει το EcoSport με κίτ επισκευής ελαστικού. Όσοι όμως επιμένουν στην πατροπαράδοτη ρεζέρβα μπορούν να το παραγγείλουν σαν έξτρα αξεσουάρ.

Θα σας πω τις επίσημες μετρήσεις που δίνει το εργοστάσιο. Γιατί δεν είχα την ευκαιρία μέσα σε λίγη ώρα στο βουνό να δώ πολλά πράγματα. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 188 χλμ./ώρα. Η επιτάχυνση από 0-100 είναι 11,8 δευτ.. Η μικτή κατανάλωση είναι 5,2 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές C02 119 γρ./χλμ. Η απόσταση από το έδαφος είναι 160 χλστ. για τη βενζινοκίνητη έκδοση και 190 χλστ. για το diesel. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καμιά διαφορά στη σχεδίαση των δύο αμαξωμάτων. Όμως αυτά τα 30 χιλιοστά διαφορά οφείλονται στις ποδιές προστασίας που έχουν οι εκδόσεις πετρελαίου.

Το αυτοκίνητο που είχα στην Πάρνηθα είχε τον κινητήρα με τους 140 ίππους. Όμως οποιος θέλει μπορεί να πάρει τον βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost με 125 ίππους. Φυσικά υπάρχει και το Ecosport με τον 1.5L TDCi που αποδίδει 100 ίππους. Τον Μάιο του2018 περιμένουμε έναν ακόμη κινητήρα 1.5L Dsl EcoBlue FWD και EcoBoost 100PS ενώ τον Ιούνιο του 18 η Ford θα παρουσιάσει και έναν ακόμη πετρελαιοκινητήρα 1.5L EcoBlue 125PS AWD. Όλοι οι κινητήρες του νέου Ford EcoSport έχουν στάνταρ σύστημα Auto-Start/Stop και 6-τάχυτα κιβώτια ταχυτήτων.

Οι βασικές αλλαγές του νέου Ford EcoSport σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι οι κάτωθι:

Επιγραμματικά διαβάστε τις εξωτερικές αλλαγές: Νέο σχεδιασμένο καπό με θόλο στο κέντρο, νέα εμπρός όψη μάσκας, νέοι προβολείς εστιασμένης δέσμης με φώτα ημέρας LED, διαθέσιμοι προβολείς Xenon ως προαιρετική επιλογή , νέοι σχεδιασμένοι προβολείς ομίχλης με ενσωματωμένα φλας, νέες διαθέσιμες ζάντες ελαφρού κράματος 16”, 17” & 18”,νέα κρύσταλλα στα πίσω φώτα, νέα πίσω όψη με ενσωματωμένη ποδιά, κάτω πλαίσιο παραθύρων με χρωμιωμένο φινίρισμα (έκδοση Titanium) και χρωμιωμένο διακοσμητικό ένθετο στα πλαινά προστατευτικά των θυρών (έκδοση Titanium).

Τιμές

Είναι τόσες πολλές οι εκδόσεις και τόσες πολλές οι τιμές που είναι αδύνατον να τις αναφέρω όλες. Θα πω μόνο ότι η πιο απλή έκδοση Trend με τον 1000άρι κινητήρα η τιμή ξεκινάει από τις 15.168 ευρώ . Η αντίστοιχη με τον κινητήρα Diesel κοστίζει 16.529 ευρώ. Υπάρχει στην έκδοση Business με 125 ίππους σε βενζίνη το Ecosport με 16.498 ευρώ και με κινητήρα πετρελαίου 17.407 ευρώ. Τέλος το πιο ακριβό Eco Sport είναι αυτό στην έκδοση STLine με τον κινητήρα πετρελαίου 1600 κ.εκ ,που αποδίδει 125 din και η τιμή του είναι 25.382 ευρώ.

Ο πρόεδρος της Ford στην Ελλάδα Νίκος Νοταράς με τον Γιάννη Κάττωριτς, Communications @ Public Affairs Manager

Το Ford EcoSport στο Πάρκο των Ψυχών στην άγνωστη πλευρά της Πάρνηθας

Στο Πάρκο των Ψυχών υπάρχει και κάτι απο τον Γ. Ρίτσο

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.