Peugeot 5008 για 5 ή 7 επιβάτες: Το απόλυτο οικογενειακό αυτοκίνητο

Peugeot 5008 για 5 ή 7 επιβάτες: Το απόλυτο οικογενειακό αυτοκίνητο

Το Peugeot 5008 είναι ένα SUV που έφερε νέα δεδομένα στην κατηγορία του. Είναι ένα μεγάλο σε όγκο αυτοκίνητο, ιδανικό για μια 4μελή οικογένεια που μπορεί να προσκαλέσει και μερικούς ακόμη φίλους για να συνταξιδέψουν.

Εξωτερικά έχει ένα δυναμικό και επιβλητικό σχεδιασμό. Και εσωτερικά ένα μοντέρνο και πλούσιο σαλόνι που ξεπερνά τα δεδομένα των άλλων SUV. Κάτω από το καπό οι επιλογές είναι πολλές σε κινητήρες τόσο σε βενζίνη όσο και σε πετρέλαιο.

Θα θυμόσαστε ότι το 3008 τόσο με τη σχεδίαση του όσο και με τη λειτουργικότητα του κέρδισε αρκετά βραβεία στην Ευρώπη. Λογικό ήταν οι Γάλλοι να εκμεταλλευτούν αυτό το θετικό κλίμα και να προχωρήσουν ακόμη περισσότερο το τόλμημα, σχεδιάζοντας το 5008. Ένα αυτοκίνητο προχωρημένο με πιο μοντέρνα σχεδιαστική άποψη και με περισσότερους χώρους για τους απαιτητικούς Ευρωπαίους αγοραστές.

Το Peugeot 5008 με τον κινητήρα 1.6 BlueHDI ΕΑΤ 6 στην έκδοση Allure ήταν το αυτοκίνητο που πήρα για δοκιμή λίγες ώρες πριν ανοίξουν οι ουρανοί στην Αττική. Και κάνω τη διευκρίνιση αυτή γιατί οι λίγες φωτογραφίες που βγήκαν, έγιναν κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες. Σταμάταγε για λίγο η βροχή και με το που ξεκινούσαμε να φωτογραφίζουμε έπιανε πάλι μπόρα.

Μπορεί να ταλαιπωρηθήκαμε στην φωτογράφιση ωστόσο αποζημιωθήκαμε στην οδήγηση. Είναι ένα αυτοκίνητο που σε ενθουσιάζει. Ταυτόχρονα σου εμπνέει εμπιστοσύνη. Με υποδειγματικό κράτημα στο βρεγμένο δρόμο. Δεν θυμάμαι να το οδήγησα σε στεγνό δρόμο παρά λίγα χιλιόμετρα που έκανα όταν το παρέλαβα από την Automotivo.

Το καλό στήσιμο του αυτοκινήτου, το υποδειγματικό κράτημα και η ευρυχωρία του οφείλεται στην πλατφόρμα EMP2. Είναι αυτή που χρησιμοποίησε αρχικά το 308 και 3008. Και τώρα χρησιμοποιείται από το 5008.Σημειώστε ότι σε όλα τα μοντέλα της Peugeot υπάρχει ενισχυμένη δομή αμαξώματος για την απορρόφηση της ενέργειας σε περίπτωση σύγκρουσης.

Το Peugeot της δοκιμής μας ήταν το 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 με το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων που αποδίδει 120 ίππους. ( Στο τέλος του κειμένου υπάρχει μια διευκρίνιση που αφορά το νέο κινητήρα). Η εργοστασιακή μέτρηση στην κατανάλωση έδειξε 4,6 l/100 km και οι εκπομπές CO2 118 g/km. Η μέτρηση στο «δικό» μας 5008 ήταν 6.8 λίτρα στα 100 km αλλά φυσικά οδηγώντας το σε διαφορετικά είδη δρόμου και με βροχή. Η τελική του είναι 184 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 11,9 δευτ.

Οδηγώντας το 5008 δεν σε τρομάζει ο όγκος του. Παρά τα 1.455 κιλά του και το μεγάλο μήκος του το αυτοκίνητο κινείται υποδειγματικά στον δρόμο. Ακόμη και σε κατηφορικά κομμάτια με ταχύτητα πάνω από το όριο, το αυτοκίνητο στρίβει χωρίς να παίρνει κλίσεις.

Σ αυτό, σημαντικό ρόλο παίζει ο άψογος συνδυασμός πλαισίου και αναρτήσεων. Οι Γάλλοι όταν είχαν πρωτοπαρουσιάσει το 5008 είχαν πει ότι υπάρχει διαφορετική ρύθμιση στις αναρτήσεις για κάθε έκδοση και κινητήρα. Έτσι πετυχαίνουν μικρότερη κατανάλωση, αλλά και μειωμένους ρύπους, μεγαλύτερη ασφάλεια και καλύτερες επιδόσεις. Το τιμόνι είναι υπάκουο, οι αναρτήσεις υποδειγματικές τα φρένα τέλεια. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει περιμετρική ορατότητα.

Μπορεί το Peugeot 5008 να μην έχει τις δυνατότητες ενός Jeep όμως αυτό δεν πάει να πει ότι δεν μπορεί να κινηθεί και σε χωματόδρομους. Να θυμίσω ότι όλα τα SUV της PEUGEOT με τη βοήθεια του Advanced Grip Control μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Το Advanced Grip Control είναι ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης που βελτιστοποιεί την πρόσφυση των τροχών μέσω πέντε προγραμμάτων .

Από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου και από τον περιστροφικό διακόπτη, ο οδηγός ανάλογα με το οδόστρωμα μπορεί να επιλέξει μια από τις ενδείξεις (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) . Το σύστημα αυτό που περιλαμβάνει και το Hill Assist Descent Control, το έχουν όλα τα SUV της Peugeot στο βασικό εξοπλισμό από το επίπεδο Active. Στο βασικό εξοπλισμό ακόμη και στην πιο φθηνή έκδοση υπάρχουν έξι αερόσακοι , ABS, ESP.

Η πρώτη εντύπωση

Λέμε συχνά ότι η πρώτη ματιά είναι καθοριστική. Θετικά η αρνητικά. Η «μούρη» του 5008 σε μαγνητίζει. Έχει άλλη δύναμη. Άλλο στυλ. Άλλες γραμμές. Μόνο τα φώτα έχουν ίδια σχεδίαση με το 3008. ‘Όλα τα άλλα διαφέρουν. Εμπρός, συναντάμε τη μάσκα με λεπτομέρειες χρωμίου και πίσω τη μαύρη gloss λωρίδα με τα φώτα LED, χαρακτηριστικά της ταυτότητας των SUV.

Με μεταξόνιο έχει μεγαλώσει (2,84 ) και έτσι το νέο PEUGEOT 5008 SUV διαθέτει τους μεγαλύτερους χώρους από όλα τα SUV της κατηγορίας του. Τα καθίσματα είναι φαρδιά και άνετα. Όλοι κάθονται αναπαυτικά λες και βρίσκονται στο σαλόνι τους σπιτιού τους.

Πιο αναλυτικά: Το μήκος είναι 4.641 χλστ, το πλάτος 1.844 χλστ και το ύψος 1651 χλστ. Με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 702 λίτρα. Αν πέσουν τα καθίσματα ο χώρος φθάνει τα 1.060 λίτρα. Με πεσμένη την πλάτη του συνοδηγού μπορούν να μεταφερθούν αντικείμενα μήκους μέχρι 3,2 μέτρα.

Αν συγκρίνουμε το 5008 με το 3008 βλέπουμε ότι υπάρχουν διαφορές. Οι αντίστοιχες διαστάσεις είναι 4.447 χλστ./1.841 χλστ./1.624 χλστ., με 520 λίτρα χώρου αποσκευών. Αυτές οι διαφορές κάνουν και το ταξίδι πιο άνετο για τους πίσω επιβάτες. Άλλωστε οι Γάλλοι εξοικονόμησαν χώρο ώστε ακόμη και με τα δύο τελευταία καθίσματα ανοικτά να μην δυσανασχετεί κανένας επιβάτης.

Όλοι οι κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης είναι Euro 6 . Το πρωτοποριακό και εξελιγμένο PEUGEOT i-Cockpit και ο πλούσιος εξοπλισμός νέας τεχνολογίας ανεβάζουν ψηλά τον πήχη στο 5008 απέναντι στον ανταγωνισμό.

Μου έκανε εντύπωση το πόσο καλά είναι ρυθμισμένη η ανάρτηση. Ακόμη και οι τελευταίοι επιβάτες που κάθονται στην 3η σειρά δεν θα διαμαρτυρηθούν. Γι αυτό λέω ότι το 5008 δεν είναι ένα απλό SUV . Ανταγωνίζεται τα premium μοντέλα της κατηγορίας .

Στο εσωτερικό, συναντάμε την τελευταία εξέλιξη του PEUGEOT i-Cockpit που προσφέρει στους επιβάτες μια μοναδική εμπειρία. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν υπερυψωμένο πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Από το compact τιμόνι – οι Γάλλοι επιμένουν στο μικρό σε διάμετρο τιμόνι- κάνει όλους τους απαραίτητους χειρισμούς αφού εκεί είναι ενσωματωμένα τα χειριστήρια. Η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών με τα γραφικά HD που βρίσκεται στο κέντρο δίνει στον οδηγό όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται.

Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αναδιπλούμενα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, κουρτινάκια σκίασης, άγκιστρα, ποτηροθήκες και άφθονο αποθηκευτικό χώρο. Το 5008 διαθέτει λειτουργία Mirror Screen για σύνδεση με συσκευές smartphone και tablet.

Το 3D σύστημα πλοήγησης με την τρισδιάστατη απεικόνιση είναι εντυπωσιακό.

Το Peugeot 5008 έχει σ’υστημα αναγνώρισης σημάτων ορίου ταχύτητας / σύσταση ορίου ταχύτητας, ρυθμιστή και περιοριστή ταχύτητας, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού (Driver Attention Alert), προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας. Ακόμη προσαρμοζόμενο ρυθμιστή ταχύτητας με λειτουργία Stop (Active Cruise Control), αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Active Safety Brake) με ειδοποίηση κινδύνου σύγκρουσης (Distance Alert), ενεργή προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό σύστημα ελέγχου γωνίας χωρίς ορατότητα, κάμερες οπισθοπορείας 180° και 360° και Park Assist. Τέλος το νέο 5008 SUV διαθέτει στο βασικό ή τον προαιρετικό εξοπλισμό του κάμερα πολλαπλών λειτουργιών στο παρμπρίζ, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερες.

Με δύο λόγια είναι ένα αυτοκίνητο για οικογένεια. Για μια οικογένεια που μπορεί να προσκαλέσει και κάποιους φίλους. Γι αυτούς που θέλουν να κάνουν ταξιδάκια με την παρέα.

Ιδανικό αυτοκίνητο για έναν μοντέρνο και με πολλές απαιτήσεις οικογενειάρχη.

Και μια σημαντική λεπτομέρεια. Η Peugeot αντικατέστησε πρόσφατα στο 5008 τον κινητήρα με τα 1600 cc που αποδίδει 120 ίππους (αυτοκίνητο της δοκιμής μας) με έναν πιο καινούργιο κινητήρα 1500 cc που αποδίδει 130 ίππους.

Το νέο 5008 προσφέρεται σε εκδόσεις βενζίνης από 27.100 ευρώ (αφορά τη έκδοση 1.2 PureTech 130hp Access) και πετρελαίου από 32.700 ευρώ και αφορά το ίδιο αυτοκίνητο με τον ολοκαίνουργιο κινητήρα 1.5 BlueHDi 130hp Active.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.