ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Η Ευρώπη θέλει Κυριάκο και Ούρσουλα» ανέκραξε ο Σχοινάς! - Και «Pfizer»;

Παγκόσμια πρώτη από την Peugeot για το 508 Sport στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στη Γενεύη

Παγκόσμια πρώτη από την Peugeot για το 508 Sport στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στη Γενεύη

Σε παγκόσμια πρώτη η Peugeot παρουσίασε στην Διεθνή Έκθεση της Γενεύης το ηλεκτροκίνητο 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Ήταν ένα project των Γάλλων που είχαν ανακοινώσει στις 18 Οκτωβρίου του 2018.

Είχαν πει ότι η PEUGEOT SPORT θα εξελίξει μία σειρά ηλεκτρικών μοντέλων κορυφαίων επιδόσεων.

Οι ειδικευμένοι μηχανικοί της PEUGEOT SPORT κλήθηκαν να εξελίξουν το 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, μία παραλλαγή του ριζοσπαστικού PEUGEOT 508 HYBRID, ώστε να επιτυγχάνει υψηλές επιδόσεις με χαμηλούς ρύπους. Οι κορυφαίες αυτές επιδόσεις επιτυγχάνονται για πρώτη φορά από ένα μοντέλο PEUGEOT, που συνδυάζει το μοντέρνο με το αθλητικό design.

Λίγους μήνες μετά, αυτές τις ημέρες, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης οι Γάλλοι έκαναν την έκπληξη.

Ο CEO της PEUGEOT Jean-Philippe IMPARATO δήλωσε στην ειδική τελετή στους εκπροσώπους του ειδικού τύπου.

“Η ηλεκτροκίνηση είναι μία θαυμάσια ευκαιρία εξέλιξης νέων μορφών οδηγικών συγκινήσεων. Δημιουργούμε την έννοια του “neo-performance”, ανακαλύπτουμε νέες πηγές ενέργειας, νέα χαρακτηριστικά, νέους τομείς, απαντάμε σε νέες προκλήσεις… Αυθεντική απόλαυση με μόλις 49γρ. CO2 /χλμ! “.

Η καρδιά της PEUGEOT Sport

Τα μοντέλα GT & GTI της PEUGEOT επιτυγχάνουν ήδη κορυφαίες επιδόσεις, όπως θα συμβαίνει και με τις εκδόσεις HYBRID και HYBRID4 στο εγγύς μέλλον. Το 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED προχωρά ένα βήμα παραπέρα. Είναι η πρόγευση της εξέλιξης μίας νέας γκάμας εντυπωσιακών ηλεκτρικών οχημάτων.

Με αυτή τη στρατηγική, η PEUGEOT αποδεικνύει ότι η ηλεκτρική ενέργεια αποτελεί την πηγή των έξυπνων συστημάτων που η μάρκα ονομάζει ‘neo-performance’, και τα οποία συνδυάζουν την ισχύ με την αποδοτικότητα.

Το έργο της εξέλιξης της νέας αυτής σειράς μοντέλων ανατέθηκε στην PEUGEOT SPORT, το εργαστήρι ιδεών και τεχνολογίας της μάρκας που έχει καταξιωθεί παγκοσμίως για τον σχεδιασμό sport μοντέλων.

Είναι γεγονός ότι η PEUGEOT SPORT είναι διεθνώς αναγνωρισμένη και από τις αγωνιστικές κατασκευές όπως είναι το 908 και το 3008 DKR, τα οποία θριάμβευσαν στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans και στο Ράλι Dakar αντίστοιχα, αλλά και τα φημισμένα 208 R2, 308 Racing-Cup και 308 TCR.

Η τεχνογνωσία της PEUGEOT SPORT είναι εμφανής και στα μοντέλα δρόμου καθώς η εταιρεία έχει επίσης καταξιωθεί μέσα από την εξέλιξη των PEUGEOT RCZ-R (2013), 208 GTi 30th (2014) και 308 GTi by PEUGEOT SPORT (2015).

Για το 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED η εταιρεία χρησιμοποίησε την εμπειρία που έχει αποκτηθεί από δύο πρωτοποριακά ηλεκτρικά πρωτότυπα:

• Το υπερ-οικονομικό 208 HYbrid FE (2013) με επιδόσεις GTi και επίπεδα εκπομπών CO2 και κατανάλωσης καυσίμου χαμηλότερα ακόμα και από το μικρότερο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως της αγοράς. Με μία σειρά βελτιώσεων το συγκεκριμένο μοντέλο καταφέρνει να επιτύχει επίπεδο εκπομπών CO2 μόλις 46γρ/χλμ, με την επιτάχυνση από στάση 0 – 100 χλμ να είναι εξίσου εντυπωσιακή, φτάνοντας τα 8 δευτερόλεπτα.

• Το 308 R HYbrid Concept (2015) με εξίσου εντυπωσιακές προδιαγραφές: 500 ίπποι συνολική ισχύς, 730Nm ροπή και επιτάχυνση από στάση 0 – 100 χλμ σε μόλις 4δλ.

Το συγκεκριμένο όχημα αξιοποιεί αυτά τα επιτεύγματα αλλά διαθέτει επίσης και τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις ώστε να προσφέρει όχι μόνο την αποτελεσματικότητα, αλλά και την απαράμιλλη ποιότητα!

Τεχνολογική υπεροχή

Οι τεχνικοί της PEUGEOT SPORT κατάφεραν να συνδυάσουν τα πλεονεκτήματα τριών κινητήρων: ενός βενζινοκινητήρα PureTech 200hp, ενός ηλεκτροκινητήρα 110hp στον εμπρός άξονα και ενός ηλεκτροκινητήρα 200hp στον πίσω, με την κίνηση να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, εξασφαλίζοντας μέγιστη ροπή 500 Nm και εκπληκτικές επιδόσεις. Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά καθιστούν το 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED ισάξιο με ένα αντίστοιχο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως ισχύος 400hp. Δείτε τις επιταχύνσεις που κόβουν την ανάσα.

• 0 -100χλμ./ώ: 4.3 δλ.

• 0 – 400μ: 12.5 δλ.

• 0 – 1000μ.: 23.2 δλ.

• 80-120 χλμ./ώ: 2.5 δλ.

• 80-180χλμ./ώ: 9.3 δλ.

• Μέγιστη ταχύτητα:250 χλμ/ώρα

Και όλα αυτά με εκπομπές CO2, λιγότερο από 49γρ/χλμ WLTP!

Αντίστοιχο με τις κορυφαίες επιδόσεις είναι και το σύστημα πέδησης του μοντέλου. Οι εμπρόσθιοι αεριζόμενοι δίσκοι έχουν διάμετρο 380χλστ. με αλουμινένιες 4πίστονες δαγκάνες με κυλινδράκια διαμέτρου 38 και 41χλστ.

Το ήδη εξαιρετικό πλαίσιο του PEUGEOT 508 έχει δεχθεί τις απαραίτητες παρεμβάσεις ώστε να επιτευχθεί το χαμήλωμα του αμαξώματος. Οι προδιαγραφές των αναρτήσεων διαθέτουν νέες παραμέτρους απόσβεσης, ενώ έχουν αυξηθεί τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μετατρόχιο κατά 24 και 12χλστ. αντίστοιχα. Το σύστημα διεύθυνσης έχει βελτιωθεί σε βαθμό που να προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια και περισσότερη απόλαυση στους χειρισμούς.

Τα ελαστικά είναι MICHELIN Pilot Sport 4S διαστάσεων 245/35 R20, τα οποία έχουν επιλεγεί για το εξαιρετικό τους κράτημα ακόμα και στα όρια των επιδόσεων του αυτοκινήτου.

Τα καλύτερα από δύο κόσμους

Το 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED ταιριάζει απόλυτα με το ύφος αυτής της νέας σειράς ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων και ανοίγει νέους δρόμους στον τομέα των οδηγικών εμπειριών.

Το συγκεκριμένο μοντέλο προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα ενός οχήματος τεχνολογίας ‘plug-in hybrid’, χωρίς κανέναν απολύτως συμβιβασμό στις επιδόσεις. Η μπαταρία (11,8kWh) εξασφαλίζει αληθινή οικονομία στην κατανάλωση και έως και 50χλμ. αυτονομίας με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (WLTP).

Στο πρόγραμμα Sport, ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως και ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζονται μέχρι τα 190χλμ/ώ προσφέροντας. εντυπωσιακές επιταχύνσεις σε όλες τις ταχύτητες και με όλες τις συνθήκες οδήγησης!

Μοναδική απόλαυση οδήγησης, και μάλιστα σύμφωνα με τους νέους αυστηρότερους κανονισμούς αναφορικά με τις εκπομπές του CO2.

Το 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED αποπνέει ένα νέο sport χαρακτήρα και θέτει τις βάσεις ενός νέου τρόπου έκφρασης των επιδόσεων ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου με την υπογραφή της PEUGEOT SPORT.

Τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου αποκτούν μία εντελώς νέα διάσταση, με εκπληκτικό αποτέλεσμα στο στυλ :

• Ο μπροστινός προφυλακτήρας διαθέτει πιο έντονες ακμές και περιλαμβάνει μεγάλους αεραγωγούς που συμβάλλουν στην καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Τα πλευρικά πτερύγια επιτρέπουν βελτιστοποίηση της ροής του αέρα. Το κάτω σπόιλερ, που παράγεται με τεχνικές 3D εκτύπωσης, είναι εξοπλισμένο με μεγάλα πτερύγια που φαίνονται έτοιμα να κόψουν τον αέρα. Είναι ειδικά τοποθετημένα για να κατευθύνουν τον αέρα προς το ψυγείο.

• Στο κάτω μέρος του αμαξώματος υπάρχουν ειδικά πτερύγια τα οποία διοχετεύουν με τέτοιο τρόπο τον αέρα που περνάει κάτω από το αμάξωμα, ώστε να περιορίζεται το φαινόμενο της άντωσης, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να παραμένει ‘κολλημένο’ στον δρόμο.

• Στο τελείωμα των πίσω παραθύρων, εκεί που συνήθως βρίσκονται τα λογότυπα GT Line και GT, υπάρχουν λεπτά πτερύγια που βοηθούν την αεροδυναμική του αμαξώματος και παραπέμπουν σε μαχητικό αεροσκάφος.

• Δεν υπάρχει καθόλου πίσω σποϊλερ, γεγονός το οποίο θα είχε αρνητική επίπτωση στην καθαρότητα των γραμμών και θα κατέστρεφε την συνολική αισθητική αρμονία του πρωτότυπου σχεδίου.

• Πέρα από την καθοριστική του συμβολή στην αεροδυναμική, ο πίσω διαχύτης προσθέτει στην εικόνα δυναμισμού που αποκομίζει κάποιος κοιτάζοντας το αυτοκίνητο από πίσω.

Ο συνολικός σχεδιασμός τονίζεται αισθητικά και από την ειδική βαφή του αμαξώματος σε απόχρωση “Selenium Grey” που έχει την ιδιότητα να αλλάζει απόχρωση ανάλογα με το φώς χάρη στα ιριδίζοντα ψήγματα μετάλλου που ενσωματώνονται σε αυτήν.

Οι εμπρός αεραγωγοί σε απόχρωση έντονου ανοιχτού πράσινου “Kryptonite” προσδίδουν έναν αέρα φρεσκάδας υπογραμμίζοντας παράλληλα και το δυναμικό και sportτίβ χαρακτήρα του πρωτοτύπου.

Εκτός από τον δυναμικό σχεδιασμό τους, οι νέες ζάντες αλουμινίου 20″ επιτρέπουν τη βελτιωμένη ψύξη των φρένων. Το φινίρισμά τους είναι ένα κομψό και sport μείγμα από μαύρο όνυχα και γκρι σελήνιο. Τα καλύμματα των μπουλονιών έχουν σχήμα αστεριού και καλύπτουν πλήρως τα μπουλόνια τονίζοντας ακόμα περισσότερο την πρωτοφανή προσοχή που έχει δοθεί στην κάθε λεπτομέρεια.

Οι ζάντες αφήνουν να φαίνονται οι δαγκάνες των φρένων, οι οποίες επίσης είναι βαμμένες σε έντονο ανοιχτό πράσινο “Kryptonite”, και φέρουν την υπογραφή PEUGEOT SPORT ENGINEERED.

Οι επενδύσεις χρωμίου έχουν σκούρα γυαλιστερή επίστρωση, ενώ το σήμα του λιονταριού και τα σήματα sport έχουν το ίδιο φινίρισμα ανοδιωμένου αλουμινίου, όπως στο πρόσφατο πρωτότυπο PEUGEOT e-Legend.

Τα νέου τύπου “comfort-fit” καθίσματα διαθέτουν επένδυση από δέρμα και Alcantara με ραφές σε απόχρωση “Kryptonite” και “Black Onyx”. Τα πάντα στο εσωτερικό είναι σχεδιασμένα με γνώμονα την τελειότητα: η οροφή, οι κολώνες του παρμπρίζ και οι επενδύσεις των θυρών καλύπτονται επίσης από Alcantara.

Το αγωνιστικό “ασύμμετρο” τιμόνι πρωταγωνιστεί και εδώ, μόνο που στο συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει επένδυση από Alcantara® και στοιχεία ανθρακονήματος. Στο κάτω μέρος του διακρίνεται το σήμα με τις 3 γραμμές της PEUGEOT SPORT ENGINEERED και η στεφάνη του διαθέτει εμφανείς ραφές σε απόχρωση ‘Kryptonite’ και ‘Black Onyx’. Για καλύτερη αίσθηση αλλά και ομορφότερο αισθητικά αποτέλεσμα, τμήμα του μοχλού ταχυτήτων που λειτουργεί με ένα απλό άγγιγμα, καλύπτεται από επένδυση Alcantara.

Το επάνω μέρος του ταμπλό διαθέτει επένδυση από Alcantara® και εμφανείς ραφές σε απόχρωση ‘Kryptonite’, όπως και τα πλαίσια των θυρών που είναι επίσης καλυμμένα με το μοναδικό αυτό υλικό και με πινελιές στην ίδια απόχρωση . Η κεντρική κονσόλα διαθέτει επένδυση από ανθρακονήματα για να τονίσει τη δυναμική προσωπικότητα του αυτοκινήτου.

Τη συνολική εικόνα στο εσωτερικό συμπληρώνει η HD οθόνη αφής των 10″ και το ψηφιακό head-up display των 12.3″ με πλήρως διαμορφώσιμη οθόνη υψηλής ευκρίνειας. Καμία λεπτομέρεια δεν είναι τυχαία – υπάρχει ακόμη και μια λεπτή πινελιά Kryptonite στο εσωτερικό των χειρολαβών των θυρών.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.