Παγκόσμια παρουσίαση της νέας DS 4: Συνδυάζει την τεχνολογία, την avant-garde σχεδίαση και την πολυτέλεια

Παγκόσμια παρουσίαση της νέας DS 4: Συνδυάζει την τεχνολογία, την avant-garde σχεδίαση και την πολυτέλεια

Η DS Automobiles συνεχίζει την εξέλιξή της με τον τρόπο που χάραξε για να κερδίσει μια σημαντική κατηγορία πολυτελών αυτοκινήτων. Στην παγκόσμια διαδικτυακή παρουσίαση η η premium γαλλική φίρμα στρέφει τους προβολείς πάνω της και σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη.

Η DS 4 που είναι το τέταρτο μοντέλο της γκάμας μετά τα DS 7 CROSSBACK, DS 3 CROSSBACK και DS 9, εισάγει μια νέα γενιά avant-garde σχεδίασης με καινοτόμες λύσεις, τεχνογνωσία και προηγμένη τεχνολογία. Ο σχεδιαστής του νέου DS4 φαντάστηκε ένα αυτοκίνητο «αθλητικό» και ταυτόχρονα «κομψό». Οραματίσθηκε ένα DS που να ξεφεύγει από τα καθιερωμένα και το πέτυχε.

Αν και στην Ελλάδα περιμένουμε για να οδηγήσουμε το νέο DS4 και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας το τελευταίο τρίμηνο του 2021, σήμερα θα σας μεταφέρουμε αυτά που αποκομίσαμε από την διαδικτυακή παρουσίαση που έγινε πριν από λίγες ώρες.

Το νέο μοντέλο είναι βασισμένο στην πλέον αξιόπιστη και εξελιγμένη πλατφόρμα EMP2, με την αρχιτεκτονική της να προσανατολίζεται στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Η νέα πρόταση στην κατηγορία των Premium C μοντέλων προβάλλει την προηγμένη τεχνολογία για να κερδίσει νέους θαυμαστές. Σχεδιάστηκε για να επαναπροσδιορίσει το περίγραμμα της κατηγορίας των Premium C. Απευθύνεται σε πελάτες που προσελκύονται από δύο σχήματα αμαξώματος: το νέο εμπνευσμένο Coupé-SUV και το παραδοσιακό compact hatchback.

Όλα ξεκίνησαν από λευκό χαρτί. Για δύο χρόνια σχεδιαστές και μηχανικοί συνεργάζονταν για να φτάσουν στο τέλειο. Η βασική τους έμπνευση ήταν από το πρωτότυπο DS AERO SPORT LOUNGE. Περίγραμμα σπορ, μεγάλοι τροχοί και άνεση.

Ο χαρισματικός σχεδιασμός που φέρνει στο δρόμο το AERO SPORT LOUNGE. Με πλάτος 1,83 μέτρα και μεγάλους τροχούς 720 χιλιοστών (με ζάντες αλουμινίου έως 20 ιντσών), μήκος που θεμελιώνει τις συμπαγείς διαστάσεις των 4,40 μέτρων και ύψος 1,47 μέτρα, η σιλουέτα είναι εντυπωσιακή και ως παρουσία στο δρόμο γίνεται επιβλητική.

Στο πίσω μέρος, η οροφή φτάνει πολύ χαμηλά σε ένα απότομα κεκλιμένο πίσω παράθυρο με εκτύπωση σμάλτου, που αποτελεί μια εξωτερική επίδειξη αναγνωρισμένης τεχνογνωσίας.

Το DS 4 ξεχωρίζει για το ψηφιακό εσωτερικό του που προσφέρει κορυφαία εργονομία και καινοτομία, και στοχεύει στη δημιουργία απόλυτης ηρεμίας μέσα στην καμπίνα του. Οι σχεδιαστές υποστηρίζουν ότι το ταξίδι είναι …τέχνη.

Ένα από τα δυνατά σημεία είναι η ελεγχόμενη απόσβεση της ανάρτησης DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, μοναδική στην κατηγορία με τη χρήση κάμερας που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ και «σκανάρει» την επιφάνεια του οδοστρώματος. Στη συνέχεια μεταδίδει τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο στην κεντρική μονάδα ελέγχου, από την οποία με τη χρήση τεσσάρων αισθητήρων θέσης και τριών επιτάχυνσης, το σύστημα ελέγχει ανεξάρτητα κάθε τροχό.

Χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που λαμβάνει, κάνει την ανάρτηση πιο σκληρή ή πιο μαλακή ανάλογα με το τι απαιτείται. Το αποτέλεσμα είναι αυξημένη άνεση ανεξάρτητα από την κατάσταση του δρόμου. Μια κάμερα στο παρμπρίζ «επιβλέπει» την κατάσταση του οδοστρώματος και ρυθμίζει αναλόγως την ανάρτηση, κάνοντας πιο ξεκούραστο το ταξίδι.

Επανασχεδιασμένα εξαρτήματα που αφορούν την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, προσφέρουν άνεση στην οδήγηση , εξαιρετικό κράτημα στο δρόμο και τέλεια ηχομόνωση στο εσωτερικό.

Οι κάμερες του αυτοκινήτου δουλεύουν εξ ίσου αποτελεσματικά και το βράδυ ανεξαρτήτως του φωτισμού του δρόμου.

Οι προβολείς είναι DS MATRIX LED VISION , νέας γενιάς. Πιο λεπτοί και πιο μοντέρνοι. Η τεχνολογία Matrix Beam και Dynamic Bending Light συνδυάστηκε στο ίδιο σύστημα για να δώσει μια ξεχωριστή και μοναδική φωτιστική ταυτότητα. Η τεχνολογία DS NIGHT VISION κάνει τη νύχτα ημέρα. Μια κάμερα υπέρυθρης ακτινοβολίας, που βρίσκεται στη μάσκα, εντοπίζει τους πεζούς και τα ζώα έως 200 μέτρα μακριά τη νύχτα και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Ο οδηγός βλέπει τους κινδύνους του δρόμου στον ψηφιακό πίνακα των οργάνων (και ως προειδοποιήσεις στην οθόνη DS EXTENDED HEAD-UP) κάτι που του επιτρέπει να αντιδράσει εγκαίρως.

Εσωτερικά

Ο εσωτερικός χώρος φιλοξενεί άνετα τέσσερις επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει ωφέλιμο όγκο 430 λίτρων, καθώς και δυνατότητα ύπαρξης ηλεκτρικής πόρτας.

Με τη νέα διάταξη των χειριστηρίων και των διακοπτών, όλα είναι ομαδοποιημένα.

Για παράδειγμα:

* Στο ταμπλό συνδυάζει τα χειριστήρια για τον κλιματισμό και το DS AIR: τους “αόρατους” αεραγωγούς.

* Στους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων που ευθυγραμμίζονται με τους πλευρικούς αεραγωγούς που βρίσκονται ενσωματωμένοι στις πόρτες.

* Στο σύμπλεγμα του DS SMART TOUCH, μιας οθόνης αφής 5 ιντσών που συνδέεται με το σύστημα DS IRIS και του DS E-TOGGLE, ενός συμπαγούς χειριστηρίου για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Το εσωτερικό του DS 4 έχει σχεδιαστεί με δύο ζώνες: μια ζώνη για την άνεση και μια διαδραστική ζώνη για τις αρκετές διεπαφές. Η διχρωμία στους διακόπτες των παραθύρων έχει σχεδιαστεί για να βελτιώσει την γνωστική αναγνώρισή τους.

Μία οθόνη 5 ιντσών βρίσκεται ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, δίπλα από τα κουμπιά του κιβωτίου ταχυτήτων. Ο οδηγός με το δάχτυλο του μπορεί να χειριστεί το λογισμικό της κεντρικής οθόνης, χωρίς να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο, σε συνδυασμό πάντα με τις φωνητικές εντολές.

Μέσα από τα υλικά της καμπίνας, με διαφορετικούς τύπους δέρματος και Alcantara, τμήματα από ανθρακόνημα, ξύλο, καθώς και νέα υλικά επένδυσης, το εσωτερικό του DS 4 συνδυάζει την ανώτερη τεχνολογικά εικόνα με την φιλικότητα στη χρήση. Η νέα ταπετσαρία καλύπτει με αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας το κέλυφος, χάρη στα οποία επιτυγχάνεται ένα κορυφαίο επίπεδο άνεσης.

Ένα σύστημα καθαρισμού αέρα προστατεύει ενεργά τον θάλαμο των επιβατών με αισθητήρες για σωματίδια PM2.5 εντός αλλά και εξωτερικής ανίχνευσης ρύπανσης.

Τεχνολογία

Με βάση μια σημαντική εξέλιξη της πλατφόρμας EMP2 με 70% νέα ή αποκλειστικά εξαρτήματα, το DS 4 προσφέρει υβριδική τεχνολογία plug-in από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του (με 225 ίππους και δυνατότητα κίνησης με μηδενικούς ρύπους στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για περισσότερα από 50 χιλιόμετρα στον συνδυασμένο κύκλο WLTP).

Συνδυάζεται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που εξοπλίζει και τα άλλα αυτοκίνητα DS. Το τιμόνι διαθέτει έναν αισθητήρα λαβής που ελέγχει συνεχώς εάν ο οδηγός είναι ενεργός επειδή πρέπει πάντα να έχει εκείνος τον έλεγχο.

Όσοι ενδιαφέρονται για την έκδοση με την υβριδική τεχνολογία plug-in να σας πούμε ότι η φόρτιση του σε ταχυφορτιστή θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, ενώ σε οικιακή πρίζα 3 ώρες και 30 λεπτά.

Υβριδικό plug-in, βενζινοκίνητο και diesel

Ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας 180 ίππων συνδυάζεται με ηλεκτρικό κινητήρα 110 ίππων και το κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8, για συνδυαστική απόδοση ισχύος 225 ίππων. Τροφοδοτείται από μια πιο αποδοτική μπαταρία με νέες, πιο συμπαγείς και μεγαλύτερες σε χωρητικότητα κυψέλες που βρίσκονται πίσω από τη ζώνη παραμόρφωσης σε περίπτωση ατυχήματος, που προσφέρει αυτονομία άνω των 50 χιλιομέτρων σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών (συνδυασμένος κύκλος WLTP).

Οι εκδόσεις PureTech 130, 180 και 225 ίππων, καθώς και μια έκδοση 130 ίππων Diesel BlueHDi θα προσφέρονται ταυτόχρονα. Όλα αυτά τα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα μόνο με το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Με το νέο DS 4,έχετε τη δυνατότητα να κινηθείτε χρησιμοποιώντας το σύστημα για ημι-αυτόματη προσπέραση, τη ρύθμιση ταχύτητας για στροφές και να έχετε ακόμη πληροφόρηση από τις πινακίδες στο δρόμο. Τα νέα “Radar Corners” επιτρέπουν λειτουργίες, όπως παρακολούθηση τυφλού σημείου μεγάλων αποστάσεων (με εμβέλεια 75m) και προειδοποίηση για κινητικότητα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με στόχο την αποφυγή σύγκρουσης με πλήρη έλεγχο του “τυφλού σημείου”.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το DS 4 είναι κατασκευασμένο από 95% επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά και 85% ανακυκλώσιμα μέρη. Το 30% του βάρους του προέρχεται από ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά, χωρισμένα μεταξύ μετάλλων και πολυμερών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.