ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

BMW M4 GTS: βομβαρδιστικό δρόμου ή μαχητικό πίστας;

BMW M4 GTS: βομβαρδιστικό δρόμου ή μαχητικό πίστας;

Μόλις έναν χρόνο μετά την παρουσίαση της BMW M4 Coupe, η BMW M Division παρουσιάζει την αρχική μορφή μία έκδοσης υψηλών επιδόσεων του μοντέλου, μίας έκδοσης που έρχεται να κλέψει… μυαλά και να διαπρέψει τόσο εκτός, όσο και εντός πίστας, την BMW Concept M4 GTS!

Η BMW M Division ιδρύθηκε το 1972 σαν BMW Motorsport GmbH και έκανε την πρώτη της εμφάνιση με το εκπληκτικό για την εποχή BMW M1, με κινητήρα στο κέντρο και στόχο τις πίστες. Από εκεί και πέρα έφτιαξε πολλά μοντέλα, κυρίως με το χαρακτηρισμό Μ, αλλά έχει μείνει στην ιστορία σαν η εταιρία που έφτιαξε τον πρώτο turbo κινητήρα που κέρδισε πρωτάθλημα στην Formula 1 και κατασκεύασε το πιο πετυχημένο αυτοκίνητο αγώνων τουρισμού, την BMW M3 Group A.

H BMW Concept M4 GTS δεν είναι τίποτε παραπάνω από τη συνέχεια των ειδικών μοντέλων Μ, όπως οι BMW M3 Evolution (1988), BMW M3 Sport Evolution (1990), BMW M3 GT (1995), BMW M3 CSL (2003), BMW M3 GTS (2010) και BMW M3 CRT (2011). Τεχνολογία δανεισμένη από τους αγώνες, λίγη δύναμη παραπάνω, λίγο… αδυνάτισμα και η συνταγή της επιτυχίας σε επιδόσεις είναι δεδομένη. Η περιορισμένη παραγωγή τις κάνει μοναδικές, σε παρουσία αλλά και σε αξία. Πόσο μάλλον αν έχεις την τύχη να καθίσεις πίσω από το τιμόνι τους.

Πλήρως ρυθμιζόμενα, από carbon, splitter και πίσω αεροτομή, εγγυούνται την αεροδυναμική ισορροπία. Το καπό από CFRP (carbon-fibre-reinforced plastic), μειώνει το βάρος και κατεβάζει το κέντρο βάρους. Οι αεραγωγοί εμπρός βελτιώνουν τη ροή του αέρα και μειώνουν στο ελάχιστο την άνωση στους εμπρός τροχούς.

Ο κινητήρας της BMW Concept M4 GTS είναι εξοπλισμένος με το σύστημα ψεκασμού νερού, το ίδιο που χρησιμοποιούσε η BMW M4 που ήταν safety car στα Moto GP. O ψεκασμός νερού στην εισαγωγή μειώνει σημαντικά την θερμοκρασία, αυξάνοντας την πυκνότητα του αέρα και την θερμοκρασία του μέσα στον κύλινδρο. Έτσι μπορεί να αυξηθεί η πίεση του turbo και να αλλάξει ο χρονισμός της ανάφλεξης, με αποτέλεσμα την αύξηση της ιπποδύναμης και της ροπής. Απλό, αλλά σίγουρα πολύπλοκο στην όλη κατασκευή, αλλιώς όλα τα turbo θα φορούσαν αντίστοιχα συστήματα. 

Ιδιαίτερα προσεγμένο είναι και το σύστημα ψύξης του straight six κινητήρα. Για να εξασφαλιστούν οι κατάλληλες θερμοκρασίες κάτω από όλες τις συνθήκες, το κεντρικό ψυγείο έχει συνδυαστεί με άλλα μικρότερα, που εμπλέκονται ανάλογα με τις απαιτήσεις, κυρίως στις πίστες. Στο όλο σύστημα συνδέονται τόσο η μετάδοση, όσο και τα turbo. Για τα τελευταία υπάρχει ένα σχεδόν ξεχωριστό σύστημα, με δική του ηλεκτρική αντλία, που τροφοδοτεί το intercooler νερού-αέρος με ψυκτικό υγρό!

Δεν είναι όμως ένα αυτοκίνητο το οποίο θα παρατηρήσει μόνο ο γνώστης, από τις… αγωνιστικές λεπτομέρειες. Το χρώμα του θα είναι μόνο Frozen Dark Grey Metallic, με το splitter σε Acid Orange να δημιουργεί μία πινελιά αντίθεσης. Το ίδιο γίνεται και με τις 19άρες ζάντες όπου η αναλογία του πορτοκαλί είναι μεγαλύτερη. Εντυπωσιακά είναι και τα OLEDs (organic light-emitting diodes) πίσω φώτα, όπου τα LED δεν είναι απλά σποτάκια, αλλά ολόκληρες επιφάνειες που δημιουργούν μοναδικά σε αίσθηση σχήματα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σίγουρα η τιμή θα είναι απαγορευτική. Ιδίως σε μία Ελλάδα στην τροχιά των μόνιμων εκλογών. Στα όνειρα όμως δεν υπάρχει τιμή. Οπότε; Απλά ονειρευτείτε την και απολαύστε…

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.