ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Νεα 911 Carrera: το sports car των 52 χρόνων, “ωριμάζει” σε επιδόσεις, κράτημα και design! (videos)

Νεα 911 Carrera: το sports car των 52 χρόνων, “ωριμάζει” σε επιδόσεις, κράτημα  και design! (videos)

Νέα Porsche 911 Carrera: νέοι υπετροφοδοτούμενοι κινητήρες, αύξηση ισχύος κατά 20 ίππους σε συνδυασμό με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Η καινούργια γενιά κινητήρων bi-turbo εντείνει ακόμα περισσότερο τη σπορ αίσθηση που νιώθει κανείς οδηγώντας την 911 Carrera: 370 ίπποι στο πίσω μέρος της 911, ενώ ο κινητήρας της 911 Carrera S αποδίδει πλέον 420 ίππους. Και στις δύο περιπτώσεις, η ισχύς είναι αυξημένη κατά 20 ίππους, ενώ αμφότεροι οι κινητήρες είναι τρίλιτροι. Η μεγαλύτερη ισχύς της 911 Carrera S προκύπτει από τους υπερσυμπιεστές καυσαερίων με τροποποιημένους φτερωτές, ένα ειδικό σύστημα εξαγωγής καυσαερίων και το ειδικά ρυθμισμένο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα.

Οι νέοι κινητήρες της Porsche ξεχωρίζουν για τη σημαντικά αυξημένη τους ροπή (κατά 60 Nm σε κάθε περίπτωση), η μέγιστη τιμή της οποίας αγγίζει τα 450 Nm και τα 500 Nm αντίστοιχα και εμφανίζονται από τις 1.700 σ.α.λ. μέχρι και τις 5.000 σ.α.λ. και στους δύο κινητήρες, γεγονός που εξασφαλίζει γραμμικότητα και ευκολία οδήγησης. Ταυτόχρονα, καθώς οι μέγιστες στροφές ανά λεπτό φτάνουν τις 7.500, η νέα γενιά κινητήρων υπερέχει ξεκάθαρα σε ό,τι αφορά την τελική ταχύτητα των συμβατικών κινητήρων τούρμπο – πράγμα που υπογραμμίζεται και από τον χαρακτηριστικό βαθύ, μπάσο ήχο τους.

Κάθε νέα γενιά 911 έχει να επιδείξει αναβαθμισμένες επιδόσεις και αποδοτικότητα σε σχέση με την προηγούμενη. Για παράδειγμα, ανάλογα με την έκδοση μοντέλου, οι κινητήρες της νέας γενιάς είναι σχεδόν 12% πιο αποδοτικοί: η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί έως και κατά 1 λίτρο ανά 100 χλμ. Η 911 Carrera με το κιβώτιο ταχυτήτων PDK καταναλώνει πλέον μόλις 7,4 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. (μείωση 0,8 λ./100 χλμ.), ενώ η 911 Carrera S με το PDK καταναλώνει 7,7 λ./100 χλμ. (1,0 λ. λιγότερο ανά 100 χλμ.).

Η νέα 911 έχει επίσης να επιδείξει βελτιωμένες επιδόσεις: η 911 Carrera Coupé με το κιβώτιο ταχυτήτων Porsche-Doppelkupplung (PDK) και το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα – τιμή που την καθιστά κατά δύο δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερη από την προκάτοχό της. Η 911 Carrera S με το κιβώτιο PDK και το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono έχει την ίδια επίδοση μόλις σε 3,9 δευτερόλεπτα (επίσης ταχύτερη κατά 0.2 δευτερόλεπτα). Αυτό σημαίνει ότι είναι η πρώτη 911 της οικογένειας Carrera που σπάει το φράγμα των τεσσάρων δευτερολέπτων. Αλλά και σε ό,τι αφορά την τελική τους ταχύτητα, και τα δύο μοντέλα εμφανίζονται βελτιωμένα: η 911 Carrera πλέον έχει τελική ταχύτητα 295 χλμ./ώρα (αυξημένη κατά 6 χλμ./ώρα), ενώ η 911 Carrera S πλέον αγγίζει ακόμα και τα 308 χλμ./ώρα (αύξηση 4 χλμ./ώρα).

Σε συνδυασμό με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono, η 911 Carrera διαθέτει πλέον για πρώτη φορά ένα διακόπτη επιλογής στο τιμόνι, ο οποίος προέρχεται από τον αντίστοιχο της 918 Spyder. Ο διακόπτης αυτός διαθέτει έναν περιστροφικό δακτύλιο με τέσσερις θέσεις για τα προγράμματα οδήγησης “Normal”, “Sport”, “Sport Plus” και “Individual”. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, η ρύθμιση “Individual” επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώνει τις δικές του ρυθμίσεις όπως για παράδειγμα την ανάρτηση PASM, τις βάσεις ενεργής στήριξης του κινητήρα, το πρόγραμμα αλλαγών σχέσεων του κιβωτίου PDK και τον ήχο της σπορ εξάτμιση. Σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων PDK, ο διακόπτης επιλογής έχει ένα πρόσθετο κουμπί, το “Sport Response” που επιτρέπει την μεγαλύτερη δυνατή απόδοση του κινητήρα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως π.χ. σε μια γρήγορη προσπέραση άλλη αυτοκινήτου.

Ένα στοιχείο του βασικού εξοπλισμού είναι και η ανασχεδιασμένη ανάρτηση PASM που μειώνει το ύψος κίνησης κατά δέκα χιλιοστά. Η 911 Carrera είναι το μοντέλο αναφοράς για τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης των all-round σπορ αυτοκινήτων μια και συνδυάζει όλο και καλύτερα την καθημερινή άνεση με τις επιδόσεις στην αγωνιστική πίστα. Η νέα ανάρτηση PASM (Porsche Active Suspension Management), με την οποία το ύψος του αυτοκινήτου χαμηλώνει κατά δέκα χιλιοστά, περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων Carrera. Βελτιώνεται έτσι ακόμη περισσότερο η ευστάθεια και μειώνονται οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Ταυτόχρονα, τα αμορτισέρ νέας γενιάς με τη μεγαλύτερη διαδρομή που διαθέτουν ενισχύουν την άνεση, χάρη στην ακόμα πιο άμεση απόκριση τους, που βελτιώνουν την αμεσότητα του αυτοκινήτου στη διάρκεια γρήγορης οδήγησης. Οι νέες ζάντες του βασικού εξοπλισμού με πέντε λεπτές ακτίνες συνδυάζονται με ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης και ενισχυμένων επιδόσεων. Επιπλέον, σε όλες τις εκδόσεις οι πίσω τροχοί είναι φαρδύτεροι κατά 0,5 έως 11,5 ίντσες, ενώ η 911 Carrera S φοράει πλέον ελαστικά 305 αντί 295 χιλιοστών.

Η ενεργητική τετραδιεύθυνση που προσφέρεται προαιρετικά για την 911 Carrera S είναι τεχνολογία που υιοθετείται από την 911 Turbo και την 911 GT3. Ενισχύει ακόμα περισσότερο την ευελιξία και αμεσότητα της 911 στην είσοδο των στροφών. Προσφέρει επίσης μεγάλη ευστάθεια οδήγησης κατά την ξαφνική αλλαγή λωρίδων κυκλοφορίας με υψηλές ταχύτητες. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία στην κίνηση μέσα στην πόλη, χάρη στον κύκλο στροφής που είναι μειωμένος κατά 0,4 μ.

Η αίσθηση της βελτιωμένης οδικής συμπεριφοράς μεταφέρεται στον οδηγό μέσω του τιμονιού νέας γενιάς, το οποίο είναι βασισμένο στο αντίστοιχο της 918 Spyder. Το τιμόνι του βασικού εξοπλισμού έχει διάμετρο 375 χλστ., ενώ η διάμετρος του προαιρετικού σπορ τιμονιού GT είναι 360 χλστ. Για απεριόριστη καθημερινή πρακτικότητα, η Porsche προσφέρει ένα υδραυλικό σύστημα ανύψωσης με ενσωματωμένους ανυψωτικούς κυλίνδρους στα μπροστινά γόνατα της ανάρτησης. Με το πάτημα ενός κουμπιού, η απόσταση από το έδαφος στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου αυξάνεται κατά 40 χλστ. μέσα σε χρονικό διάστημα 5 δευτερολέπτων, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μην χτυπάει στο έδαφος, για παράδειγμα στην έξοδο ενός γκαράζ με μεγάλη κλίση

.

Από την 901 στη νέα Carrera 911

Ήταν πριν από πενήντα δύο χρόνια ( στις 12 Σεπτεμβρίου του 1963), που στην έκθεση Φρανκφούρτης παρουσιάζονταν το αρχέτυπο με ένα διαφορετικό όνομα: 901. Έτσι θα χαρακτηρίζονταν και σήμερα τα θρυλικά sport coupe αυτοκίνητα, αν δεν υπήρχε ένα πρόβλημα: Η Γαλλική Peugeot, διαμαρτυρήθηκε έντονα στην Porsche ότι δεν μπορούσε να χρησιμοποιεί τρεις αριθμούς ως κωδικούς αυτοκινήτων με το μεσαίο νούμερο να είναι το Ο, καθώς αυτοί αποτελούσαν δικό της brand name.

H πρώτη 911 (901). Είναι εκπληκτικό πώς η Porsche έχει καταφέρει να κρατήσει την ίδια μορφή μέσα στις δεκαετίες με την σημερινή 911 να παραπέμπει κατευθείαν σε αυτή του 1964!

Έτσι η Porsche απλώς άλλαξε το 0 με το 1, και τον Μάρτιο του 1964, όταν το αυτοκίνητο άρχισε να διατίθεται στις αγορές, η Porsche 901, είχε ξαναβαπτιστεί σε Porsche 911. Και μια και αναφερόμαστε στην 901: Χρειάστηκαν 6 χρόνια να για εξελιχθεί το αυτοκίνητο, έως ότου εμφανιστεί στην Φρανκφούρτη του 1963. Οι Γερμανοί δούλευαν προσεκτικά και στην παραμικρή λεπτομέρεια, καθώς είχαν στο μυαλό τους ότι το αυτοκίνητο θα αντικαθιστούσε την επιτυχημένη 356. Οι οδηγίες του Ferry Porsche ήταν σαφείς: Θέλω μια αυθεντική Porsche, αλλά με μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους, ισχυρό κινητήρα αλλά και χαμηλό κόστος παραγωγής.

Ανεξάρτητα από τις πολλές σχεδιαστικές επιλογές, στις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου η γνωστή σιλουέτα της 901 -911 που σήμερα αποτελεί ένα μύθο, ήταν αδιαπραγμάτευτη. Το σχέδιο, ανήκε στον Ferdinand Alexander Porsche, και ήταν το 4ο μόλις αυτοκίνητο που είχε σχεδιάσει. Αλλά ήταν αρκετό για να περάσει στην ιστορία, γενόμενο σχεδόν αμέσως icon symbol.

Στην Porsche, οι καινοτομίες και οι πρωτοριακές τεχνολογικές λύσεις που έχουν δοκιμαστεί με επιτυχία στις ακραίες αγωνιστικές συνθήκες πάντα λειτουργούν προς όφελος και των μοντέλων παραγωγής.

911 Turbo 3.3

Με τις δοκιμές –ειδικά- στους αγώνες αυτοκινήτου εξασφαλίζονται οι επιδόσεις και η ανθεκτικότητα των νέων κινητήρων για τα sport αυτοκίνητα παραγωγής. Για την εξέλιξη των νέων υπερτροφοδοτούμενων εξακύλινδρων επίπεδων κινητήρων, η Porsche αξιοποιεί την πάνω από σαράντα χρόνια εμπειρία της. Για παράδειγμα, η υπετροφοδότηση με βαλβίδα παράκαμψης χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1972 στην αγωνιστική 917/10, ενώ δύο χρόνια αργότερα, το 1974, αξιοποιήθηκε σε μοντέλο παραγωγής, στην πρώτη 911 Turbo. Το 1974 η ψύξη του αέρα υπερπλήρωσης επίσης χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην 917/10. Το 1997 η τεχνολογία αυτή εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην 911 Turbo 3.3. Άλλα ορόσημα στην εξέλιξη των κινητήρων τούρμπο είναι η υπερσυμπίεση με δύο διαδοχικούς υπερσυμπιεστές (για πρώτη φορά στο super car 911), η τεχνολογία bi-turbo με δύο παράλληλους υπερσυμπιεστές (για πρώτη φορά στην 911 Turbo type 993) και οι ρυθμιζόμενες βαλβίδες εισαγωγής (για πρώτη φορά στην 911 Turbo type 996).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

911 Turbo 996

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.