ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

ΒMW Μ2: η απάντηση του Μονάχου στην Α45 από τη Στουτγάρδη και το RS3 από το Ίγκολσταντ.

ΒMW Μ2: η απάντηση του Μονάχου στην Α45 από τη Στουτγάρδη και το RS3 από το Ίγκολσταντ.

Η BMW έβγαλε στον αέρα το μοντέλο προπαραγωγής του M2, πριν την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στο Ντιτρόιτ το Γενάρη. Είναι η συνέχεια του πετυχημένου 1 M Coupe, που δε μπόρεσε ποτέ να ονομασθεί Μ1, λόγω της εκπληκτικής, διθέσιας, με τον κινητήρα στο κέντρο Μ1, που «ίδρυσε» ουσιαστικά και την BMW M Division στα 80s.

Αντίθετα με τους δύο βασικούς της αντιπάλους που είναι 4WD, η M2 είναι  πισωκίνητη, διατηρώντας την παράδοση της BMW αλλά και την σειράς Μ αναλλοίωτη, με κατ’ ευθείαν αναδρομές στην αρχική Μ3 Ε30.

Καρδία της Μ2 είναι μία βαριά μεταποιημένη έκδοση του γνωστού 6κύλινδρου της εταιρίας, του παλιού, καλού Ν55, αυτού που χρησιμοποιήθηκε και στην αρχική έκδοση της 1 Μ Coupe. Ο υπερτροφοδοτούμενος 3λιτρος 6κύλινδρος σε σειρά (!) κινητήρας έχει βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό από την M Divison για να αποκτήσει την ισχύ, απόκριση και ήχο που ταιριάζει σε ένα αυτοκίνητο Μ.

Αντίθετα με τον πιο δυνατό S55 με τα δύο turbo που κινεί την Μ3, ο κινητήρας της Μ2 με το αλουμινένιο block έχει έναν υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, όπως και τα πιο απλά 6κύλινδρα μοντέλα της BMW. Παρόλα αυτά χρησιμοποιεί τα ίδια πιστόνια, τα ίδια έδρανα στροφάλου, κομμάτια της εξάτμισης και πολλά άλλα κομμάτια από τον S55. Χρησιμοποιεί ακόμη και το ίδιο Valvetronic και το ίδιο Double Vanos με τη Μ3.

Το αποτέλεσμα είναι μία ισχύς ίση με 365 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., απόλυτα ανταγωνιστική με τους αντιπάλους της, αν και 60 ίππους λιγότερη από αυτή της Μ3! Είναι άλλωστε 30 ίππους πιο ισχυρή από την 1 Μ Coupe που φορούσε ουσιαστικά τον ίδιο κινητήρα. Αυτό δίνει στη Μ μία αναλογία 4,1 κιλών/ίππο, οριακά καλύτερη από αυτόν της A45. Στο κομμάτι της ροπής τα πράγματα είναι λίγο περίεργα, αφού ο Ν55 αποδίδει μόνο 465 Nm, 84 λιγότερα από τη Μ3 (!) και 35 λιγότερα από την 1 Μ Coupe! Βέβαια στο kick down και με τη βοήθεια overboost η ροπή ανεβαίνει για μικρό χρονικό διάστημα στα 500 Nm της  1 Μ που διαδέχεται.

Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή ένα 7άρι αυτόματο με διπλό συμπλέκτη DCT με επιλογές Comfort, Sport και Sport+, launch control και μία επιλογή που ονομάζεται Smoky Burnout και επιτρέπει εκκίνηση με σπινάρισμα! Με το DCT το βάρος αυξάνεται κατά 25 κιλά, στα 1520. Μαζί με όλα αυτά διατίθεται και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό Μ-differential που μπορεί να φτάσει μέχρι 100% κλείδωμα. Με το χειροκίνητο κιβώτιο η Μ2 κάνει το 0-100 χ.α.ω. σε 4,5 δεύτερα και με το αυτόματο DCT μόλις 4,3. Ας μην ξεχνάμε ότι η BMW ήταν από τις πρώτες εταιρίες που χρησιμοποίησαν κιβώτια διπλού συμπλέκτη σε αυτοκίνητα επιδόσεων, εδώ και 20 σχεδόν χρόνια. Η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χ.α.ω., αλλά υπάρχει και έξτρα πακέτο που την ελευθερώνει στα 272 χ.α.ω.

Οι εξωτερικές διαφορές με τα απλά coupe της σειράς 2 ξεκινούν από τον χαρακτηριστικό εμπρός προφυλακτήρα, τη μάσκα, τα φουσκωτά φτερά εμπρός και πίσω, τα χαρακτηριστικά φλασάκια στο πλάι, ένα διακριτικό σπόιλερ, ένα επιθετικό προφυλακτήρα πίσω και τις τετραπλές εξατμίσεις. Οι αλλαγές αυτές μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση κατά 5% και μειώνουν την άνωση κατά 35%, σε σχέση με την απλή 2άρα.

Η Μ2 είναι η μικρότερη της σειράς Μ, με μήκος μόλις 4,468 μέτρα, πλάτος 1,854 μέτρα και ύψος 1,410 μέτρα. Το μεταξόνιο είναι 2,693 μέτρα. Το σημαντικά αλλαγμένο από την Μ  Division σασί, είναι 64 χιλιοστά πιο φαρδύ εμπρός και 71 χιλιοστά πίσω, σε σχέση με την Μ235i. Είναι ουσιαστικά ίδια στα μετατρόχια με την Μ4! Μπάρες εμπρός και δέσιμο της πίσω γέφυρας απευθείας στο σασί πίσω, αυξάνουν την σταθερότητα του σασί της Μ2.

Η ανάρτηση είναι γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλών (5) συνδέσμων πίσω. Είναι κατασκευασμένη από ελαφρά υλικά, όπως το αλουμίνιο, με στόχο να μειωθεί το μη φερόμενο βάρος κατά 3 ολόκληρα κιλά, κάτι πολύ σημαντικό για τη συμπεριφορά της Μ2. Ιδιαίτερα σχεδιασμένα για το αυτοκίνητο είναι τα ελατήρια, τα αμορτισέρ και βέβαια το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης.

Η νέα BMW φορά ζάντες 9.0Jx19in εμπρός και 10.0x19in πίσω, και πατά σε ελαστικά 245/35 και 265/35 Michelin Pilot super Sport αντίστοιχα. Τα φρένα έχουν διάμετρο 380 χλστ. εμπρός και 4πίστονες δαγκάνες και 370 χλστ. πίσω με 2πίστονες δαγκάνες.

Εσωτερικά η Μ2 είναι μια καθαρή Μ. Τα γραφικά των οργάνων, το δερμάτινο τιμόνι της M Sport με τα paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων, τα bucket καθίσματα σε μαύρο δέρμα με ρυθμιζόμενα πλαϊνά, αλουμινένιο foot rest και προστασία του γονάτου του οδηγού στην κονσόλα, την κάνουν να ξεχωρίζει.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Όλοι απορούν αν η Μ2 θα είναι μία ελάχιστα αλλαγμένη σε χαρακτήρα 235i ή μια πραγματική διάδοχος της 1 Μ Coupe ή ακόμη καλύτερα, κάτι κοντά στην Μ3 Ε30, που ήταν ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο. Αν θα διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει ή αυτά θα κρατηθούν για την πολύ πιο ακριβή Μ2 GT4 που θα κυκλοφορήσει αργότερα. Σίγουρα όμως ο άμεσος ανταγωνισμός στη μορφή του RS3, που έχει την ίδια τιμή, στην Α45 που είναι ελαφρά ακριβότερη αλλά και σε αυτή της Porsche Cayman S, που είναι η πιο ακριβή και  με διαφορά από όλες, είναι πολύ έντονος.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.