ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

Fiat 124 Spider: οι Ιταλοί αναβιώνουν τα παιδικά μας όνειρα!!!

Fiat 124 Spider: οι Ιταλοί αναβιώνουν τα παιδικά μας όνειρα!!!

Πενήντα χρόνια μετά την παρουσίαση του 124 Spider, η FIAT επιστρέφει με το διάδοχό του, υποσχόμενη ότι την απαράμιλλη ιταλική φινέτσα θα ακολουθεί η εξίσου διάσημη οδηγική απόλαυση που πρόσφερε το αρχικό μοντέλο και η αξιοπιστία που έλειπε από τα ιταλικά της εποχής. Στη συνέχεια της κατηγορίας των roadster που αναβίωσε και κυριαρχεί το MX5, όλοι περιμένουμε να δούμε την ιταλική απάντηση, αντίστοιχη της Barchetta, που άξιζε οδηγικά, αλλά δεν έπεισε λόγω αμφιλεγόμενης εμφάνισης και κίνησης μπροστά.

Η κλασική 124 Spider του 1966.

Η Barchetta των 90s είχε εκπληκτική οδική συμπεριφορά, αλλά δεν πέτυχε λόγω εμφάνισης και μετάδοσης της κίνησης εμπρός.

Βέβαια πίσω από την τελευταία πρόταση κρύβεται το μοίρασμα της ίδιας πλατφόρμας ανάμεσα στη Fiat και τη Mazda, για το 124 Spider και το ΜΧ5, κάτι που από τη μία μπορεί να σημαίνει μια κουραστική ομοιομορφία, αλλά από την άλλη εγγυάται το συνδυασμό της εμπειρίας δύο από τις πιο πετυχημένες εταιρίες στον τομέα.

Τι παίρνουμε εν έτη 2015; Ένα σχήμα που «θυμίζει» την αρχική Spider, δε διστάζει να φέρνει στο πετυχημένο ΜΧ5, έχει έναν μικρό δυνατό multi-air κινητήρα και, βέβαια, όπως ταιριάζει σε κάθε roadster, κίνηση στους πίσω τροχούς. Για όσους… ξεχνούν εύκολα, είναι διθέσιο και έχει υφασμάτινη κουκούλα με χειροκίνητο κλείσιμο. Σχεδιασμένο στο Centro Stile στο Τορίνο, το νέο Fiat 124 Spider «δανείζεται» στοιχεία από το πρωτότυπο 1966 Spider, το οποίο ευρέως θεωρείται ως ένα από τα ομορφότερα Fiat όλων των εποχών, για να τα εξελίξει στο σήμερα.

Όταν ντύνεσαι όμως ιταλικά, δε μετρά μόνο το… κουστούμι. Παίζουν ρόλο όλα τα αξεσουάρ, από τα παπούτσια και το ρολόι, μέχρι τα… εσώρουχα! Το εσωτερικό του 124 είναι ένας «επαναφέρω μνήμες» συνδυασμός των μοντέρνων αναγκών με το κλασικό των στρογγυλών οργάνων, των ξεχωριστών θολωτών «καπέλων» τους και βέβαια του χαμηλού προφίλ της πόρτας σε συνδυασμό με το ψηλό τούνελ της μετάδοσης. Εκπληκτικά σε φινέτσα, σε ισοζύγιο με το μαύρο περίγυρο, τα δερμάτινα καφέ bucket καθίσματα, στο λευκό μοντέλο των εικόνων, με το πανέμορφο τελείωμα στην κορυφή τους. Σε πλάνο για φακό 50άρι, δεν αμφιβάλεις ότι είσαι μπροστά σε ένα Fiat Spider. Όταν πας σε τηλεφακό 200+ όμως, εύκολα μπορείς να πέσεις στην παγίδα του ΜΧ5, που μας είναι πιο οικείο σα σχήμα πλέον.

Στα… σωθικά μη περιμένετε 2λιτρους, με διπλούς εκκεντροφόρους επί κεφαλής, διπλά Weber και ότι σημαίνουν αυτά σε ήχο, αίσθηση, απόδοση, ρυθμίσεις, απορυθμίσεις και έκπληκτα βλέμματα παρευρισκομένων, ίσως και αναθέματα… Στο εμπρός μέρος ζει ένας Multi-Air 1,4 λίτρων, υπερτροφοδοτούμενος, βενζινοκινητήρας με απόδοση 140 ίππων και 240Nm ροπής που παντρεύεται με ένα 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.

Στο κομμάτι του στησίματος ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο αμάξωμα, την αντοχή τους στις στρέψεις, την ενίσχυσή του, την κατανομή βάρους και βέβαια το ίδιο το βάρος. Βέβαια η κατ’ οίκον σχεδίαση όλων των πάνελ του αμαξώματος και των μηχανικών μερών το έχει κάνει 50 κιλά βαρύτερο από το Mazda, αλλά έχει διατηρηθεί η αναλογία βάρους στο 50:50 εμπρός και πίσω, κάτι που έχει καταλυτικές επιπτώσεις στην οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με πολλή δουλειά να έχει γίνει στις δύο γέφυρες, τόσο για την ακαμψία, που φροντίζει για την απόλαυση του οδηγού, όσο και την κατανομή των δυνάμεων μια σύγκρουσης, που συμβάλει στην ασφάλειά του.

Η ασφάλεια όμως δε μένει εκεί. Το 124 διαθέτει Adaptive Front Light system: Οι προβολείς στρέφονται προς την κατεύθυνση που θέλει να ταξιδέψει ο οδηγός, με βάση τις εντολές του τιμονιού και την ταχύτητα του οχήματος. Active Ηοod: σε περίπτωση πρόσκρουσης με πεζό, το καπό ανυψώνεται αυτόματα προκειμένου να αυξηθεί η απόσταση από τα σκληρά σημεία του κινητήρα. Προβολείς Auto-leveling: Οι προβολείς παρέχουν μια σταθερή διασπορά φωτός στο δρόμο, ανεξάρτητα από τη θέση του οχήματος. Επένδυση θυρών: Η “Catch” δομή αποτρέπει τα πάνελ της πόρτας από το να χαλαρώσουν, εκθέτοντας άκρα ή μέρη που προεξέχουν, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Ηλεκτρονική κατανομή πέδησης: Βοηθά τον οδηγό να βελτιστοποιήσει την απόσταση ακινητοποίησης και τον έλεγχο κάτω από όλες τις συνθήκες φορτίου του οχήματος με τη ρύθμιση της πίεσης πέδησης εμπρός-πίσω. Ηλεκτρονικό σύστημα αποτροπής ανατροπής (ERM): Πρόκειται για μία επέκταση του ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC). Χρησιμοποιεί τα δεδομένα των αισθητήρων του ESC για να προβλέψει εάν το όχημα βρίσκεται σε κίνδυνο να ανατραπεί. Τότε φρενάρει κάθε τροχό ανεξάρτητα και ρυθμίζει τη θέση του γκαζιού, όπως χρειάζεται.

Ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC): Αν υπάρξει αισθητή διαφορά ανάμεσα στην εντολή του οδηγού μέσω του τιμονιού και τη διαδρομή του οχήματος, το ESC εφαρμόζει επιλεκτική πέδηση και ανάλογες εντολές στο γκάζι για να επαναφέρει το όχημα στην προορισμένη κατεύθυνση. Εμπρός και πίσω ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης: Ειδικά διαμορφωμένα δομικά μέλη που συρρικνώνονται και απορροφούν την ενέργεια σε περίπτωση σύγκρουσης, ενισχύοντας την προστασία της καμπίνας των επιβατών. Πεντάλ φρένου / βελτιωμένο υποπόδιο: Συμβάλλει στην αποτροπή τραυματισμού των ποδιών του οδηγού σε περίπτωση πρόσκρουσης. Δομή αμαξώματος με κλωβό ασφαλείας: Προστατεύει τους επιβαίνοντες ελέγχοντας την ενέργεια σε περίπτωση σύγκρουσης.Πλευρικοί δοκοί ασφαλείας θυρών: Δοκοί ενίσχυσης στο εσωτερικό των θυρών, που αυξάνουν την προστασία των επιβατών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.Συμπληρωματικοί εμπρός πλευρικοί αερόσακοι καθισμάτων: Παρέχουν ενισχυμένη προστασία για τον οδηγό και τον συνοδηγό σε συγκεκριμένου τύπου προσκρούσεις. Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης: Μέρος του στάνταρ συστήματος αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS), μειώνει τις πιθανότητες σπιναρίσματος των κινητήριων τροχών κατά την επιτάχυνση από στάση ή κατά την κίνηση, φρενάροντας κάθε τροχό ξεχωριστά ή σε συνδυασμό με τον περιορισμό της ροπής του κινητήρα, ώστε να εμποδίσει την ολίσθηση.

Οδηγώντας το 124 Spider με την οροφή και τα παράθυρα κατεβασμένα, οι ανθρωποκεντρικές αναλογίες της σχεδίασης του αμαξώματός του και η τοποθέτηση προς τα πίσω του πλαισίου, που περιβάλλει το παρμπρίζ, βοηθούν τον αέρα να περνάει πάνω από τα κεφάλια των επιβατών και προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Ελαχιστοποιείται έτσι ο αέρας που κατευθύνεται άμεσα προς τους επιβάτες, όπως και τα ρεύματα αέρα που τους τυλίγουν από πίσω.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

124 οχήματα θα δημιουργηθούν ως “επετειακή έκδοση”, με το κάθε ένα από αυτά να έχει αναμνηστική σήμανση και να διατίθεται σε χρώμα “Rosso Passione” με μαύρα δερμάτινα καθίσματα. Το νέο Fiat 124 Spider αναμένεται στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2016.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.